do projektu dróg
wewnętrznych na terenie osiedla „ Olechów- Południe”
rejon ulic: ks. Janusza
Mazowieckiego, łącznik nr 6, Kazimierza Odnowiciela, ks.Opolczyka,
ulicy nr 5.
1. PODSTAWA
OPRACOWANIA
Niniejszy
projekt wykonano w oparciu o:
·
Zlecenie Inwestora
·
Decyzję o warunkach zabudowy
·
Projekt zagospodarowania w skali 1:500
·
Dokumentację techniczną opracowaną przez Pracownię Projektową „ IBAR” w
2004 r „ Zjazd i wewnętrzne drogi osiedlowe: ul.E.Łokietkówny,
ul, K.Odnowiciela, ul.księcia
J. Mazowieckiego, ul.ks. Opolczyka,
ul. Nr 5, łącznik nr 6” oraz aneks do projektu
„ Parkingi przyuliczne i zjazdy drogowe ”.
·
Dokumentację geologiczną z badań podłoża gruntowego
·
Uzgodnienia międzybranżowe.
2. CEL
OPRACOWANIA
Celem opracowania jest przygotowanie
dokumentacji na budowę dwóch ulic z parkingami: nr1 – łączącej ul. ks. Opolczyka z ul. ks. Mazowieckiego, nr 2 – łączącej ulicę.
K. Odnowiciela z ul. ks.Mazowieckiego w projektowanym
zespole budynków mieszkalnych oraz ciągów pieszych.
3. STAN ISTNIEJĄCY
Projekt wykonany przez Pracownię Projektową „ IBAR” nie przewidywał obe -cnie projektowanego zagospodarowania. Część infrastruktury technicznej wykonanej na jego podstawie będzie musiała być przebudowana.
Aneks do projektu wykonany w 2005 r „ Parkingi
przyuliczne i zjazdy drogowe” uwzględnia powstanie dwóch nowych ulic –
zaprojektowane zostały włączenia ich w ul.ks.Opolczyka
i K.Odnowiciela.
W niniejszym opracowaniu, rozwiązania zawarte
we wcześniejszych projektach przyjmowano jako stan istniejący.
4. WARUNKI GEOLOGICZNE
We wnioskach do geotechnicznej
charakterystyki podłoża napisano, że w pasach projektowanych ulic występują
korzystne warunki gruntowo – wodne.
W ulicy nr 1, na głębokości 2,0 m poniżej
projektowanej niwelety występują pia
-ski drobne, w ulicy nr 2 – piaski drobne, średnie,
glinę piaszczystą. Ponadto na głębo - kości ~ 1,9 m
stwierdzono sączenie wody gruntowej.
W rejonie ul.ks.Mazowieckiego
na głebokości 2,7 m poniżej projektowanej niwe – lety występują piaski
gliniaste – grunt bardzo wysadzinowy.
Na całym terenie zainwestowania piaski drobne, średnie są w stanie średniozagę – szczonym o
współczynniku zagęszczenia Is =
0,6. Aby podłoże miało odpowiednią nośność, należy ułożyć dodatkową warstwę
podłoża nawierzchni pod konstrukcją jezdni – piasek stabilizowany cementem.
5. ROZWIĄZANIA PROJEKTOWE
5.1. Projektowane ulice
5.1.1.
Ulica nr 1 posiadać będzie 6,0 m szerokości, parkingi przy jezdni, spadki
poprzeczne dwustronne. W linii prostej łączy ul. ks. Opolczyka
z ul. ks. Mazowieckiego.
5.1.2.
Przebieg ulicy nr 2 to dwie proste przecinające się w rejonie ul. K.Odnowiciela. W punkcie przecięcia dwóch kierunków
zaprojektowano łuk o promieniu 33,0 m ( w osi ). Ulica o szerokości 6,0 m,
dwustronnym spadku poprzecznym połączy ul.K.Odnowiciela
z ul.ks. Mazowieckiego.
5.1.3.
W północnej części osiedla powstanie parking dla samochodów osobowych z obsługą
od ulicy nr 5, w południowej od łącznika nr 6.
Do
budynku nr 9 prowadzić będzie dojazd o szerokości 3,0 m z placem do zawracania.
5.1.4.
Przez całe osiedle ( północ – południe) zaprojektowany został ciąg pieszy o
szerokości od 2,5 do 4,0 m, z którego w uzasadnionych wypadkach będą mogły
korzystać samochody służb miejskich.
5.1.5.
Ruch pieszy odbywać się będzie po chodnikach dość gęsto rozmieszczonych na
całym osiedlu.
6.
KONSTRUKCJE NAWIERZCHNI
Dla
projektowanych ulic przyjęto kategorię ruchu KR-2.
6.1.Podłoże
ulicy nr 1 jest niewysadzinowe o wsp.
zagęszczenia Is = 0,6. W celu dopro – wadzenia go do grupy nośności G1
zastosowano dodatkową warstwę podłożą pod konstrukcją jezdni z piasku
stabilizowanego cementem.
Projektowana
konstrukcja.
·
5 cm - warstwa ścieralna z
betonu asfaltowego PNS – 96022
·
7 cm - podbudowa zasadnicza z
betonu asfaltowego PNS – 96022
·
20 cm – podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego
mechanicznie
·
10 cm – piasek stabilizowany cementem o Rm
= 1,5 MPa
6.2.
Podłoże ulicy nr 2 to grunty wysadzinowe z sączeniem
wody i nie wysadzinowe ( gliny piaszczyste, piaski drobne i średnie
). Stosując zasadę, że przyjmuje się warunki mniej korzystne i biorąc pod uwagę
długość ulicy, przyjęto jednolitą konstrukcję dla nośności G3
na całym odcinku..
Projektowana
konstrukcja.
·
5 cm - warstwa ścieralna z
betonu asfaltowego PNS – 96022
·
7 cm - podbudowa zasadnicza z
betonu asfaltowego PNS – 96022
·
20 cm – podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego
mechanicznie
·
15 cm – piasek stabilizowany cementem o Rm
= 2,5 Mpa
·
15 cm – warstwa odsączająca z pospółki o wsp.
przepuszczaln. k > 8 m / dobę
6.1.3.
Na parkingach i dojeździe do budynku warstwę ścieralną projektuje się z kostki
betonowej na podbudowie z kruszywa naturalnego. Przy ul. nr 2 zastosować
warstwę odsączającą. W przypadku wystąpienia w innych miejscach gruntów wysadzinowych, zastosować taką samą konstrukcję jak przy
ul. nr 2, w innych jak przy ul. nr 1.
·
8 cm – warstwa ścieralna z
kostki betonowej
·
3 cm – podsypka cementowo –
piaskowa
·
15 cm – podbudowa z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie
·
15 cm – piasek stabilizowany cementem Rm
= 2,5 Mpa
6.1.4.
W miejscu projektowanego ciągu pieszego występują grunty o nośności od G1
do G3 , najmniej korzystne na odcinku od ul. nr 1 do ul. nr 3. Dla
tego fragmen – tu ciągu konstrukcja jak poniżej.
·
8 cm - warstwa ścieralna z kostki betonowej
·
3 cm - podsypka cementowo – piaskowa
·
15 cm – podbudowa z kruszywa naturalnego łamanego stabilizowanego mechanicznie
·
15 cm – warstwa wzmacniająca z piasku stabilizowan.
cementem Rm = 2,5 Mpa
·
15 cm – warstwa odsączająca z
pospółki o wsp. k > 8 m / dobę
Na pozostałych odcinkach można zrezygnować z
warstwy odsączającej, warstwę wzmacniającą wykonać z piasku stabilizowanego
cementem Rm = 1,5 MPa
grubości 10 cm.
6.1.5. Chodniki projektuje
się :
8 cm -
nawierzchnia z kostki betonowej
3 cm -
podsypka cementowo – piaskowa
10 cm – piasek stabilizowany
cementem Rm = 2,5 Mpa
7. ODWODNIENIE
Wody opadowe
z jezdni ulic i parkingów odprowadzane będą do kanalizacji deszczowej, z
ciągu pieszego i chodników na tereny zielone.
8. INFORMMACJA DOTYCZĄCA
BIOZ
Zabezpieczenie terenu robót
Teren robót powinien być w
miarę potrzeby zabezpieczony ogrodzeniem lub wygrodzeniem. Drogi i ciągi piesze
utrzymywać we właściwym stanie technicznym. Nie wolno na nich składować
materiałów, sprzętu lub innych przedmiotów. Szerokość dróg komunikacyjnych na placu budowy powinna
być dostosowana do używanych środków transportowych. W czasie wykonywania robót
wykonawca dostarczy i będzie obsługiwał tymczasowe urządzenia zabezpieczające
takie jak: znaki pionowe i poziome, zapory, światła ostrzegawcze, sygnały i sygnalizatory.
Ochrona środowiska w czasie
wykonywanych robót
Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w
czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska
naturalnego.
W czasie trwania budowy
Wykonawca będzie:
a) utrzymywać teren budowy i
wykopy w stanie bez wody stojącej
b) podejmować wszelkie
uzasadnione kroki w celu stosowania się do przepisów i norm dotyczących ochrony
środowiska na terenie i wokół budowy oraz będzie unikać uszkodzeń lub
uciążliwości dla osób lub dóbr
publicznych i innych wynikających ze skażenia, hałasu,, wibracji,
zanieczyszczeń lub innych przyczyn powstałych w następstwie jego sposobu
działania.
Ochrona przeciw pożarowa
Wykonawca będzie przestrzegał przepisy
ochrony przeciwpożarowej – utrzymywał sprawny sprzęt, wymagany przez
odpowiednie przepisy. Materiały łatwopalne będą składowane zgodnie z
odpowiednimi przepisami.
Ochrona własności publicznej i prywatnej
Wykonawca odpowiada za ochronę instalacji na
powierzchni ziemi i za urządzenia podziemne oraz uzyska od właścicieli tych
urządzeń potwierdzenie informacji dostarczonych mu przez Zamawiającego. Będzie
odpowiadał za wszelkie spowodowane uszkodzenia urządzeń naziemnych i
podziemnych wykazanych w dokumentach dostarczonych mu przez Zamawiającego.
Bezpieczeństwo i higiena
pracy
Podczas realizacji robót Wykonawca będzie
przestrzegał przepisów dotyczących Bezpieczeństwa i higieny pracy oraz opracuje
i uzgodni Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia wynikający z Prawa Budowlanego.
Zapewni i będzie utrzymywał urządzenia zabezpieczające oraz sprzęt i
odpowiednią odzież dla ochrony życia i zdrowia osób zatrudnionych na budowie
oraz dla zapewnienia bezpieczeństwa publicznego.