Strona głównaKontaktDodaj do ulubionychZnajdźMapa serwisuPowiększ tekstZmniejsz tekst
Strona główna
 
Menu
Polityka prywatności i plików cookies
Informacja UMŁ
Opłata skarbowa
Podatki lokalne
Odbiór dowodu osobistego
e-urząd
Praca
Oświadczenia majątkowe
Jednostki pomocnicze Miasta (osiedla)
Organizacje pozarządowe
Dla inwestora
Informacje dla osób niepełnosprawnych
Miejski Rzecznik Konsumentów
Budżet Miasta
Dokumenty strategiczne
Spółki z udziałem Miasta
Rejestry, ewidencje, archiwa
Konsultacje społeczne
Wybory
Instrukcja obsługi
Ponowne wykorzystywanie informacji publicznych
Redakcja BIP
Kontakt z UMŁ
Serwis internetowy UMŁ
Sprawy (według kategorii)<<

Wydawanie dokumentów z rejestru stanu cywilnego
Sposób załatwienia sprawy:

Kierownik urzędu stanu cywilnego wydaje z rejestru stanu cywilnego:
  1. odpisy zupełne, wielojęzyczne i odpisy skrócone aktów stanu cywilnego;
  2. zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
  3. zaświadczenia o stanie cywilnym.
Odpis aktu stanu cywilnego i zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby wydaje się osobie, której akt dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.
Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego lub o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym lub zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o wydanie odpisu,
  • dowód osobisty,
  • udokumentowane pokrewieństwo lub powinowactwo, lub przedstawienie interesu prawnego do pobrania odpisu
Opłata skarbowa:

  • odpis skrócony 22 zł
  • odpis zupełny 33 zł
  • odpis zupełny sprzed 01.01.1946 r. 39 zł
  • wielojęzyczny odpis skrócony 22 zł

Konto bankowe dla Urzędu Stanu Cywilnego w Łodzi:

UMŁ Wydział Finansowy
Getin Noble Bank SA – 08 1560 0013 2025 0305 5133 0016

Termin załatwienia sprawy:

Jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego lub o wydanie zaświadczeń, o których mowa w niniejszej ustawie, został złożony do kierownika urzędu stanu cywilnego, który przechowuje księgę stanu cywilnego prowadzoną na podstawie przepisów dotychczasowych, dokonuje on przeniesienia aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego w terminie umożliwiającym wydanie odpisu lub zaświadczenia w ciągu 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego lub o wydanie zaświadczeń, o których mowa w niniejszej ustawie, został złożony do kierownika urzędu stanu cywilnego, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, przeniesienia aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego dokonuje się w terminie umożliwiającym wydanie odpisu lub zaświadczenia w ciągu 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.

Inne informacje:

W archiwum Urzędu Stanu Cywilnego w Łodzi znajdują się akta stanu cywilnego urodzeń, małżeństw i zgonów, które nastąpiły na terenie Łodzi w ciągu ostatnich 100 lat, oraz akta stanu cywilnego odtworzone w postępowaniu sądowym w okresie od dnia 28 października 1947 do 30 kwietnia 1952 roku.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. poz. 1741),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 5 lutego 2015 r. w sprawie przenoszenia aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego (Dz. U. z 2015 r., poz. 204),
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 9 lutego 2015 r. w sprawie sposobu prowadzenia rejestru stanu cywilnego oraz akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego ( Dz. U. z 2015 r., poz. 225),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.),
  • Ustawa z 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 1628)

Dokumenty do pobrania:
Szczegółowych informacji udziela:

Urząd Miasta Łodzi
Urząd Stanu Cywilnego
Al. Piłsudskiego 100
92-326 Łódź
Archiwum:
telefon: +48 42-638-54-01, 42-638-54-85, 42-638-53-03

Akta urodzeń:
Al. Piłsudskiego 100
telefon: +48 42-638-54-71;
ul. Zgierska 71
telefon: +48 42-638-50-90;
ul. Pabianicka 2
telefon: +48 42-638-58-02

Akta małżeństw:
Al. Piłsudskiego 100
telefon: +48 42-638-54-78;
ul. Zgierska 71
telefon: +48 42-638-50-90;
ul. Pabianicka 2
telefon: +48 42-638-58-02

Akta zgonów:
Al. Piłsudskiego 100
telefon: +48 42-638-54-74;
ul. Zgierska 71
telefon: +48 42-638-50-90;
ul. Pabianicka 2
telefon: +48 42-638-58-02

Wnioski o wydanie odpisów akt stanu cywilnego z archiwum USC można składać również w Informacji.

Źródło: Departament Obsługi i Administracji, Urząd Stanu Cywilnego
Informację opracował(a): Agnieszka Reliszka-Prasal (2012-06-28)
Informację wprowadził(a): Sylwia Stańczyk (2012-06-28)
Informację zmodyfikował(a): Katarzyna Kraśniewska (2015-03-02)
Rejestr zmian | Statystyka | Liczba odwiedzin: 1355052
Redakcja     Administracja     Wykonanie:  P®ESTO