Urząd Miasta Łodzi BIP UMŁ
UWAGA! To nieaktualna wersja strony, wyświetlana w przeszłości od 11.10.2017 11:21 do 11.10.2017 11:26.
W celu przejścia do aktualnej wersji strony kliknij tutaj.

Obsługa informacyjno-kancelaryjna UMŁ

Urząd Miasta Łodzi
Departament Obsługi i Administracji
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
Oddział ds. Informacyjno-Kancelaryjnej Obsługi Mieszkańców /Oddział Call Center

  1. Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami
    Sala obsługi
    Łódź, ul. Piotrkowska 110 (wejście od al. Schillera)
    tel.: +48 (42) 272-63-41
    godziny pracy:
    poniedziałek – piątek od godz. 8.00 do godz. 19.00;
    sobota od godz. 9.00 do godz. 13.00
  2. Call Center - telefoniczna informacja UMŁ
    tel.: +48 (42) 638-44-44
    godziny pracy:
    poniedziałek – piątek od godz. 8:00-17:00;
    sobota 9:00-13:00

    Punkty informacyjno-kancelaryjne UMŁ:
  3. Łódź, ul. Zachodnia 47
    tel.: +48 (42) 638-50-04
    godziny pracy:
    w poniedziałek, środę, czwartek, piątek od godz. 8.00 do godz. 16.00;
    we wtorek od godz. 9.00 do godz. 17.00
  4. Łódź, al. Politechniki 32
    tel.: +48 (42) 638-58-24
    godziny pracy:
    w poniedziałek, środę, czwartek, piątek od godz. 8.00 do godz. 16.00;
    we wtorek od godz. 9.00 do godz. 17.00
  5. Łódź, ul. Krzemieniecka 2 B
    tel.: +48 (42) 638-52-64
    godziny pracy:
    w poniedziałek, środę, czwartek, piątek od godz. 8.00 do godz. 16.00;
    we wtorek od godz. 9.00 do godz. 17.00
  6. Łódź, ul. Piotrkowska 153
    tel.: +48 (42) 638-57-08
    godziny pracy:
    w poniedziałek, środę, czwartek, piątek od godz. 8.00 do godz. 16.00;
    we wtorek od godz. 9.00 do godz. 17.00
  7. Łódź, al. Piłsudskiego 100
    tel.: +48 (42) 638-54-25
    godziny pracy:
    w poniedziałek, środę, czwartek, piątek od godz. 8.00 do godz. 16.00;
    we wtorek od godz. 9.00 do godz. 17.00

Punkt informacyjny UMŁ:

  1. Łódź, ul. Piotrkowska 104, budynek D
    godziny pracy:
    w poniedziałek, środę, czwartek, piątek od godz. 8.00 do godz. 16.00;
    we wtorek od godz. 9.00 do godz. 17.00

Punkty kancelaryjne UMŁ:

  1. Łódź, ul. Piotrkowska 104, budynek B
    godziny pracy:
    w poniedziałek, środę, czwartek, piątek od godz. 8.00 do godz. 16.00;
    we wtorek od godz. 9.00 do godz. 17.00
  2. Łódź, ul. Piotrkowska 175
    godziny pracy:
    w poniedziałek, środę, czwartek, piątek od godz. 8.00 do godz. 16.00;
    we wtorek od godz. 9.00 do godz. 17.00
  3. Łódź, ul. Sienkiewicza 5
    godziny pracy:
    w poniedziałek, środę, czwartek, piątek od godz. 8.00 do godz. 16.00;
    we wtorek od godz. 9.00 do godz. 17.00

Wykaz spraw załatwianych w sali obsługi Łódzkiego Centrum Kontaktu
z Mieszkańcami (www.lckm.uml.lodz.pl):

  • Udzielanie informacji z zakresu działania komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Łodzi i Miejskich Jednostek Organizacyjnych, wydawanie wniosków, druków
    i pomoc w ich wypełnieniu.
  • Przyjmowanie wniosków, pism, dokumentów skierowanych do każdej komórki organizacyjnej UMŁ.
  • Przyjmowanie wniosków, wydawanie dokumentów i udzielanie informacji
    w sprawach:
    • dowodu osobistego,
    • zameldowania na pobyt stały obywatela RP i cudzoziemca,
    • zameldowania na pobyt czasowy obywatela RP i cudzoziemca,
    • wymeldowania z miejsca pobytu stałego obywatela RP i cudzoziemca,
    • wymeldowania z miejsca pobytu czasowego obywatela RP i cudzoziemca,
    • zameldowania obywatela RP na pobyt czasowy,
    • zgłoszenia wyjazdu z kraju z zamiarem stałego pobytu poza granicami RP,
    • zgłoszenia wyjazdu za granicę na czas dłuższy niż 6 miesięcy i zgłoszenia powrotu z tego wyjazdu,
    • wydawania zaświadczeń z rejestru mieszkańców,
    • nadania numeru PESEL.
  • Potwierdzanie, przedłużanie lub unieważnianie profilu zaufanego.
  • Przyjmowanie wniosków o wydanie identyfikatorów oraz wydawanie identyfikatorów typu „M”, „S”, „T”, upoważniających do wjazdu na
    ul. Piotrkowską na odcinku od pl. Wolności do al. Mickiewicza /al. Piłsudskiego.
  • Przyjmowanie wniosków o wydanie odpisów z akt stanu cywilnego znajdujących się w archiwum Urzędu Stanu Cywilnego.
  • Przyjmowanie wniosków o wydanie prawa jazdy ze względu na zmianę danych.
  • Przyjmowanie wniosków o wydanie oraz wydawanie Miejskiej Karty Seniora.
  • Wydawanie Pudełek Życia.
  • Aktywacja usługi mDokumenty (pilotaż).
  • Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących utrzymania czystości i porządku na terenie miasta (np. „dzikie” wysypiska, zaśmiecone tereny, przepełnione kosze, nieporządek wokół pojemników i koszy na odpady).
  • Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi
    (np. przepełnione lub zniszczone pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów).
  • Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących nieprawidłowości w działaniu firm odbierających odpady komunalne.
  • Wydawanie bezpłatnych woreczków na psie nieczystości.

Wykaz spraw załatwianych w punktach informacyjno-kancelaryjnych UMŁ:

  • Udzielanie informacji z zakresu działania komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Łodzi i Miejskich Jednostek Organizacyjnych, wydawanie wniosków, druków
    i pomoc w ich wypełnieniu.
  • Przyjmowanie wniosków, pism, dokumentów skierowanych do każdej komórki organizacyjnej UMŁ.
  • Wydawanie dokumentów i udzielanie informacji w sprawach:
    • dowodu osobistego,
    • zameldowania na pobyt stały obywatela RP i cudzoziemca,
    • zameldowania na pobyt czasowy obywatela RP i cudzoziemca,
    • wymeldowania z miejsca pobytu stałego obywatela RP i cudzoziemca,
    • wymeldowania z miejsca pobytu czasowego obywatela RP i cudzoziemca,
    • zameldowania obywatela RP na pobyt czasowy,
    • zgłoszenia wyjazdu z kraju z zamiarem stałego pobytu poza granicami RP,
    • zgłoszenia wyjazdu za granicę na czas dłuższy niż 6 miesięcy i zgłoszenia powrotu z tego wyjazdu,
    • wydawania zaświadczeń z rejestru mieszkańców,
    • nadania numeru PESEL.
  • Przyjmowanie wniosków o wydanie odpisów z akt stanu cywilnego znajdujących się w archiwum Urzędu Stanu Cywilnego.
  • Przyjmowanie wniosków o wydanie prawa jazdy ze względu na zmianę danych.
  • Przyjmowanie wniosków oraz wydawanie Miejskiej Karty Seniora.
  • Wydawanie Pudełek Życia.
  • Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących utrzymania czystości i porządku na terenie miasta (np. „dzikie” wysypiska, zaśmiecone tereny, przepełnione kosze, nieporządek wokół pojemników i koszy na odpady).
  • Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi (np. przepełnione lub zniszczone pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów).
  • Przyjmowanie zgłoszeń dotyczących nieprawidłowości w działaniu firm odbierających odpady komunalne.
  • Wydawanie bezpłatnych woreczków na psie nieczystości.