Urząd Miasta Łodzi BIP UMŁ

UWAGA! To nieaktualna wersja strony, wyświetlana w przeszłości od 16.03.2020 10:58 do 16.03.2020 11:00.
W celu przejścia do aktualnej wersji strony kliknij tutaj.

Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łodzi

Urząd Miasta Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Łodzi.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych,
  • zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są w całości dostępne cyfrowo, pliki publikowane po 1.01.2020 r. są dostępne lub mają dodatkowo zamieszczane wersje dostępne (np. w formacie DOC),
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów, treści te są uaktualniane przy bieżącej obsłudze strony.

Wyłączenia

  • filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Miasta Łodzi i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych,
  • treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących BIP odpowiada:Tomasz Wilk.
  • E-mail: bip@uml.lodz.pl
  • Telefon: 42 638 46 74

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Prezydent Miasta Łodzi
  • Adres: 90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
  • E-mail: lckm@uml.lodz.pl
  • Telefon: 42 638 44 44

Skargę można złożyć również doRzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Al. Politechniki 32 - winda, podjazd do budynku

  • Biuro Bezpieczeństwa Informacji i Ochrony Danych Osobowych
  • Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej

ul. Krzemieniecka 2B - winda, podjazd do budynku

  • Wydział Edukacji

ul. Piotrkowska 102 - obiekt nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych

  • Wydział Kultury

ul. Piotrkowska 104 / ul. Piotrkowska 106 - windy, podjazd do budynku, drzwi do budynku otwierane automatycznie

  • Siedziba główna

ul. Piotrkowska 110 - wejście z poziomu ulicy, sala obsługi na parterze

  • Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami - Oddział ds. Informacyjno–Kancelaryjnej Obsługi Mieszkańców

ul. Piotrkowska 113 - obiekt nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych

  • Wydział Kształtowania Środowiska
  • Biuro Inżyniera Miasta
  • Biuro Strategii Miasta
  • Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
  • Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli

ul. Piotrkowska 115 - obiekt nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych

  • Biuro ds. Partycypacji Społecznej

ul. Piotrkowska 153 - winda, podjazd do budynku

  • Biuro Gospodarki Mieszkaniowej

ul. Piotrkowska 171 - obiekt nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych

  • Biuro Rewitalizacji
  • Wydział ds. Zarządzania Projektami

ul. Piotrkowska 175 - winda, podjazd do budynku

  • Wydział Gospodarki Komunalnej

ul. Piłsudskiego 100 - winda, podjazd do budynku, w budynku Urzędu Stanu Cywilnego schodołaz

  • Urząd Stanu Cywilnego
  • Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa

ul. Ks. Skorupki 21 - winda, podjazd do budynku

  • Wydział Sportu
  • Wydział Zamówień Publicznych

ul. Zachodnia 47 - pochylnia przy wejściu do budynku, drzwi do budynku otwierane automatycznie

  • Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
  • Wydział Księgowości
  • Oddział ds. BHP

ul. Sienkiewicza 5 - winda, podjazd, taśmy ostrzegawcze dla niedowidzących

  • Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych – Oddział ds. osób Niepełnosprawnych
  • Wydział Spraw Obywatelskich
  • Wydział Finansowy
  • Wydział Budżetu

ul. Wierzbowa 49 - obiekt nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych

  • Biuro Egzekucji Administracyjnej i Windykacji

ul. Wólczańska 36 - obiekt nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych

  • Biuro Architekta Miasta

ul. Wólczańska 121/123 - wejście do budynku z poziomu ulicy, drzwi do budynku otwierane automatycznie, winda

  • Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa

ul. Smugowa 26a i 30/32 - winda, podjazd

  • Wydział Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów

ul. Pabianicka 2 - obiekt nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych

  • Urząd Stanu Cywilnego - Oddział Rejestracji Stanu Cywilnego

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Serwis BIP zawiera:

  • menu aktywowane klawiszem TAB bezpośrednio po otwarciu strony, pozwalające dotrzeć do: menu głównego / treści / stopki;
  • mapę strony, ułatwiającą dostęp do informacji znajdujących się na kolejnych podstronach;
  • wersję kontrastową, uruchamianą przyciskiem w menu głównym.

Informacja o dostępności tłumacza języka migowego:

Urząd Miasta Łodzi we współpracy z Polskim Związkiem Głuchych realizuje obsługę osób niesłyszących poprzez usługę połączenia w formie on-line, dzięki której w każdej chwili można się skontaktować z tłumaczem języka migowego (wideo-tłumacz).

Specjalne oprogramowanie jest zainstalowane na kilkunastu stanowiskach, gdzie osoba niesłysząca uzyska (w kontakcie z upoważnionym, przeszkolonym urzędnikiem) możliwość skomunikowania się w języku migowym w celu rozpoznania jej sprawy, z jaką zwraca się do Urzędu Miasta Łodzi.

Lokalizacja stanowisk wideo-tłumacza:

  • ul. Krzemieniecka 2B, parter
    Punkt informacyjny UMŁ

  • ul. Zachodnia 47, parter
    Punkt informacyjny UMŁ

  • al. Piłsudskiego 100, parter
    Punkt informacyjny UMŁ

  • al. Politechniki 32, parter
    Punkt informacyjny UMŁ

  • ul. Piotrkowska 153, parter
    Punkt informacyjny UMŁ

  • ul. Piotrkowska 104, parter
    Punkt informacyjny UMŁ

  • ul. Piotrkowska 110, parter
    Punkt informacyjny ŁCKM

  • al. Piłsudskiego 100, parter, pok. 15
    Urząd Stanu Cywilnego

  • ul. Smugowa 26a/30/32, parter, pokój A-3
    Wydział Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów

  • ul. Sienkiewicza 5, parter, pok.008
    Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych – Oddział ds. Osób Niepełnosprawnych

  • ul. Urzędnicza 45, wyższy parter, pok. 10
    Centrum Świadczeń Socjalnych

  • ul. Kilińskiego 102/102a, II piętro, pok. 212
    Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

  • ul. Milionowa 91, parter, pok. 012
    Powiatowy Urząd Pracy

  • ul. Kilińskiego 102/102a, I piętro, sala A, „box 3”
    Powiatowy Urząd Pracy

Informację wprowadził(a): Tomasz Wilk (16.03.2020 10:56)

Informację zmodyfikował(a): Tomasz Wilk (23.09.2020 15:17)

Informację opracował(a): Tomasz Wilk (16.03.2020)

Źródło: Biuro Bezpieczeństwa Informacji i Ochrony Danych Osobowych

Ilość odwiedzin: 3448