Ogłoszenie
Prezydent Miasta Łodzi ogłasza konkurs na kandydata na
stanowisko
dyrektora Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi,
z siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 44
§ 1.1. Ogłaszam
konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi z
siedzibą w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 44, zwany dalej Konkursem.
2. Do
udziału w Konkursie mogą być dopuszczone osoby spełniające następujące wymogi:
1. posiadanie
obywatelstwa polskiego lub posiadanie obywatelstwa innego państwa Unii
Europejskiej, lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów
międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do
podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. posiadanie
pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw
publicznych;
3. niebycie
skazanym prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4. niebycie
karanym karą zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami
publicznymi, o której mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o
odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z
2017 r. poz. 1311);
5. posiadanie
nieposzlakowanej opinii;
6. wyrażenie
zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej przewidzianej przy dopuszczeniu
do informacji niejawnych, o której mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia
2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1167
i 1948 oraz z 2017 r. poz. 935);
7. posiadanie
wykształcenia wyższego, z uzyskanym dyplomem magistra, (atutem będzie dodatkowe
wykształcenie z zakresu zarządzania);
8. minimum
7-letnie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej 3-letni staż pracy
na stanowiskach kierowniczych (preferowane instytucje kultury);
9. znajomość
zagadnień będących przedmiotem działalności instytucji wystawienniczej;
10. przedstawienie autorskiego programu działania Miejskiej
Galerii Sztuki w Łodzi z uwzględnieniem warunków
organizacyjno-finansowych, (o objętości maksymalnie 16 stron A4);
11. znajomość przynajmniej jednego języka obcego w mowie i
piśmie;
12. odpowiedni stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na
stanowisku kierowniczym;
13. znajomość aktów prawnych regulujących prowadzenie
instytucji kultury, w szczególności ustawy z dnia 25 października 1991 r.
o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2017 r. poz.
862), ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
pokrewnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 880 i 1089) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia
2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, 1948, 1984 i
2260 oraz z 2017 r. poz. 60, 191, 659, 933, 935, 1089, 1475,
1529 i 1537), ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1579);
14. znajomość zagadnień związanych z pozyskiwaniem środków
pozabudżetowych w tym środków unijnych.
3. Dodatkowe
preferowane umiejętności:
1. doświadczenie
w zakresie zarządzania projektami;
2. umiejętności
kierowania dużym zespołem, zdolności menedżerskie i organizatorskie;
4. Oferta
kandydata musi zawierać następujące dokumenty:
1. pisemne
zgłoszenie do Konkursu wraz z motywacją kandydowania na stanowisko dyrektora
Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi;
2. autorski
program działania Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi podpisany przez autora, a każda
ze stron przez niego parafowana, (o objętości maksymalnie 16 stron A4)
uwzględniający warunki organizacyjno-finansowe instytucji oraz cele rozpisane
na każdy kolejny rok koniecznie uwzględniający:
a. dotychczasowy
dorobek Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi i jej tradycję,
b. ofertę
dla dzieci i młodzieży tworzoną przez instytucję kultury na terenie miasta
Łodzi,
c. założenia
Polityki Rozwoju Kultury 2020+ dla Miasta Łodzi wraz z uwzględnieniem
innych dokumentów strategicznych dotyczących Miasta Łodzi,
d. propozycję
działań służących pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych na działanie merytoryczne i/lub inwestycje,
e. plan
współpracy ponadregionalnej z innymi instytucjami kultury i podmiotami
zewnętrznymi,
f. koncepcję
budowania publiczności,
g. plan
działań komunikacyjno-promocyjnych na rzecz świadomego kreowania wizerunku Galerii;
3. kwestionariusz
osobowy z fotografią zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1
do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996
r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach
związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych
pracownika (Dz. U. z 2017 r. poz. 894);
4. życiorys
z opisem dotychczasowej pracy zawodowej;
5. oryginał
lub odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych sporządzony przez uczelnię lub
uwierzytelniony przez notariusza;
6. dokumenty
potwierdzające przebieg pracy zawodowej oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie
na stanowisku kierowniczym (kopie świadectw pracy lub zaświadczeń);
7. inne
dokumenty (ewentualnie rekomendacje), które mogą mieć znaczenie przy
rozpatrywaniu oferty;
8. certyfikat
potwierdzający znajomość języka obcego lub pisemne oświadczenie kandydata
o znajomości języka;
9. aktualne
(ważne 3 miesiące od daty wystawienia) zaświadczenie lekarskie o braku
przeciwwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym wystawione przez
lekarza profilaktyka;
10. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego (lub
kserokopię dowodu osobistego) lub oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa innego
państwa Unii Europejskiej, lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie
umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do
podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
11. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności
prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych oraz że nie toczy się wobec
niego postępowanie karne;
12. oświadczenie o niekaralności wraz ze zobowiązaniem do
wystąpienia do Krajowego Rejestru Karnego celem uzyskania zaświadczenia o
niekaralności w przypadku wyłonienia kandydata w Konkursie albo kserokopię
posiadanego, ważnego zaświadczenia potwierdzającego spełnianie tego warunku,
uzyskanego z Krajowego Rejestru Karnego;
13. oświadczenie o niebyciu karanym karą zakazu pełnienia
funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o której mowa w
ustawie z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie
dyscypliny finansów publicznych;
14. oświadczenie o wyrażeniu zgody na poddanie się
procedurze sprawdzającej przewidzianej przy dopuszczeniu do informacji
niejawnych, o której mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie
informacji niejawnych;
15. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych
osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem, dla
potrzeb niezbędnych dla jego realizacji i dokumentacji, zgodnie z ustawą z dnia
29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 922);
16. spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez
kandydata.
5. Dostarczenie
dokumentów wymienionych w ust. 4 stanowi warunek dopuszczenia kandydata do
Konkursu.
6. Oferta
kandydata powinna dodatkowo zawierać:
- kserokopie
dokumentów potwierdzających posiadane dodatkowe umiejętności
i kwalifikacje;
- kserokopie
posiadanych referencji lub opinii.
7. W
przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy
dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata
albo biuro tłumaczeń, albo tłumacza przysięgłego.
§
2. Termin rozpoczęcia i zakończenia postępowania konkursowego:
1. kandydaci
przystępujący do Konkursu mogą składać swoje oferty zawierające wszystkie
wymagane dokumenty w zamkniętej kopercie z podanym imieniem, nazwiskiem i
adresem zwrotnym kandydata oraz z dopiskiem: „Konkurs na kandydata na
stanowisko dyrektora Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi – NIE OTWIERAĆ”, w
Urzędzie Miasta Łodzi w Wydziale Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami w
Departamencie Obsługi i Administracji, ul. Piotrkowska 110 (wejście od
strony Pasażu Schillera), 90-926 Łódź, Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami
lub przesłać ofertę na ww. adres w terminie do 20 listopada 2017 r.;
2. za
datę doręczenia uważa się datę otrzymania tych dokumentów przez Urząd Miasta
Łodzi (datę wpływu do Urzędu Miasta Łodzi);
3. dokumenty
doręczone po ww. terminie składania dokumentów nie są rozpatrywane i podlegają
zwrotowi;
4. o
zakwalifikowaniu do Konkursu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej uczestnicy
zostaną powiadomieni indywidualnie;
5. złożone
wnioski zostaną rozpatrzone w terminie do dnia 15 grudnia 2017 r.
§ 3. Z
warunkami organizacyjno-finansowymi Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi kandydaci
mogą zapoznać się siedzibie Miejskiej Galerii Sztuki przy ul. Sienkiewicza 44
w Łodzi lub u organizatora, tj. w Wydziale Kultury w Departamencie
Partycypacji Społecznej i Kultury Urzędu Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 102,
tel. 42 638-43-73, po uprzednim umówieniu telefonicznym.
§ 4. Informacja o trybie pracy i
składzie Komisji Konkursowej zostanie umieszczona w Biuletynie Informacji
Publicznej Urzędu Miasta Łodzi pod adresem internetowym: http://bip.uml.lodz.pl/