Formularze elektroniczne
Adres do doręczeń elektronicznych Urzędu Miasta Łodzi (eDoręczeń): AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
Uruchomienie usługi eDoręczeń w Urzędzie od 1 stycznia 2025 r.
Od 1 stycznia 2025 r. możesz prowadzić z Urzędem Miasta Łodzi korespondencję elektroniczną z wykorzystaniem usługi eDoręczeń.
Co to są e-Doręczenia?
e-Doręczenia to usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji w formie elektronicznej, posiadającej skutki prawne równoważne z tradycyjnym listem poleconym. Usługa ma na celu zastąpienie dotychczasowej korespondencji papierowej, a od 2026 r. również elektronicznej przesyłanej przez ePUAP.
Dzięki eDoręczeniom:
-  	
skrócisz czas przesyłania pism – pisma będą dostarczane natychmiast, bez konieczności czekania na papierowe przesyłki pocztowe,
 -  	
zapewnisz sobie wygodę i bezpieczeństwo – wszystkie doręczenia są potwierdzane cyfrowo i realizowane w bezpiecznym środowisku online,
 -  	
zaoszczędzisz czas - brak konieczności oczekiwania na dostarczenie listu papierowego, a także eliminację wizyt na poczcie,
 -  	
otrzymasz powiadomienia i potwierdzenia – będziesz od razu wiedzieć, że przyszła nowa wiadomość i zawsze możesz sprawdzić, jaki jest status Twojej korespondencji.
 
Jak skorzystać z eDoręczeń?
-  	
wypełnij wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń. Podaj w formularzu dane swoje lub firmy albo innej organizacji, dla której zakładasz adres. Możesz także wskazać administratora skrzynki, czyli osobę, która będzie nią zarządzała w imieniu Twojej firmy lub organizacji,
 -  	
wniosek zostanie sprawdzony. Otrzymasz informację o nadanym adresie do doręczeń elektronicznych oraz o konieczności aktywacji skrzynki - Przeczytaj, jak aktywować skrzynkę do e-Doręczeń.
 
Aktywacja adresu do e-Doręczeń oznacza, iż Urzędy będą wysyłać do Ciebie większość pism w postaci elektronicznej (zamiast dotychczasowych listów poleconych). Zakładając adres
 do e-Doręczeń dla siebie, dla swojej firmy, będziesz wskazywać go jako oficjalny adres
 do korespondencji urzędowej.
Po założeniu adresu e-Doręczeń, będziesz mieć dostęp do skrzynki pocztowej eDoręczeń połączonej ze skrzynką ePUAP.
Obowiązek posiadania adresu do e-Doręczeń dotyczy:
-  	
Przedsiębiorców zarejestrowanych w CEIDG i KRS - www.biznes.gov.pl/pl/portal/004495
 -  	
Innych podmiotów publicznych (np. fundacji, stowarzyszeń, itp.) zapisanych w KRS.
 -  	
Przedstawicieli zawodów zaufania publicznego, takich jak adwokaci, radcy prawni, doradcy podatkowi, notariusze i inni.
 
Administracja publiczna oraz urzędy centralne wprowadzą e-Doręczenia od stycznia 2025 roku, a do października 2029 roku obowiązek ten obejmie wszystkie podmioty publiczne.
Jak sprawdzić, czy urząd ma adres do e-Doręczeń?
Aby upewnić się, czy urząd, w którym załatwiasz sprawy dysponuje adresem do e-Doręczeń, skorzystaj z wyszukiwarki Ministerstwa Cyfryzacji. Znajdziesz tam dane podmiotów publicznych, które już korzystają z tej usługi:
https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/sprawdz-czy-twoj-urzad-korzysta-z-e-doreczen2
Elektroniczna skrzynka podawcza Urzędu Miasta Łodzi
Elektroniczna skrzynka podawcza Urzędu Miasta Łodzi znajduje się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej - ePUAP.
Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej UMŁ na platformie ePUAP: /s551nj3qkq/SkrytkaESP
Formularze elektroniczne Urzędu Miasta Łodzi można wyszukać na stronie internetowej https://epuap.gov.pl za pomocą następujących sposobów:
- Wybierając kolejno: 	
- Katalog spraw
 - Inne podziały spraw
 - Klasyfikacja terytorialna
 - ŁÓDZKIE - Łódź
 
 - Wykorzystując wyszukiwarkę i wpisując frazę „Urząd Miasta Łodzi”.
 
Spośród udostępnionych formularzy można wybrać konkretny formularz elektroniczny lub też pismo ogólne (do którego mogą być załączone pisma i dokumenty w różnych sprawach). W wyniku przesłania formularza elektronicznego do Urzędu Miasta Łodzi na platformie ePUAP automatycznie wygenerowane zostanie dla Państwa potwierdzenie wniesienia podania tzw. Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
Maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego wraz z załącznikami, możliwy do doręczenia z wykorzystaniem platformy ePUAP, to 500 megabajtów.
Formularze udostępnione przez Urząd Miasta Łodzi na platformach ePUAP oraz mObywatel:
Alkohol:
Akta Stanu Cywilnego:
- Wniosek o wydanie odpisu aktu urodzenia/małżeństwa/zgonu,
 - Wniosek o sprostowanie błędu pisarskiego w treści aktu stanu cywilnego,
 - Wnioskowanie o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym,
 - Zgłoszenie urodzenia dziecka,
 
Dowody osobiste / ewidencja ludności / PESEL:
- Wniosek o wydanie dowodu osobistego,
 - Wniosek o wydanie dowodu osobistego dla dziecka lub podopiecznego,
 - Zgłoś utratę albo uszkodzenie swojego dowodu osobistego – unieważnij dowód,
 - Zgłoś nieuprawnione wykorzystanie swoich danych osobowych (kradzież tożsamości) – unieważnij dowód,
 - Zgłoś nieuprawnione wykorzystanie danych osobowych dziecka lub innej osoby (kradzież tożsamości) – unieważnij dowód,
 - Zgłoś lub cofnij zawieszenie swojego dowodu osobistego,
 - Zgłoś lub cofnij zawieszenie dowodu osobistego dziecka lub innej osoby,
 - Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru dowodów osobistych,
 - Udostępnianie z Rejestru Dowodów Osobistych dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
 - Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych w trybie jednostkowym,
 - Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy,
 - Wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
 - Zgłoszenie wyjazdu lub powrotu z wyjazdu za granicę,
 - Wnioskowanie o sprawdzenie danych zawartych w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców i usunięcie niezgodności w przypadku ich wystąpienia,
 - Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców,
 - Zaświadczenie o ilości osób zameldowanych w lokalu lub budynku,
 - Sprawdź dane swoje lub swojego dziecka w rejestrze PESEL i pobierz zaświadczenie,
 - Sprawdź swoje dane w rejestrze PESEL,
 - Sprawdź swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych,
 - Sprawdź, czy dowód osobisty jest gotowy,
 - Sprawdź, czy dowód osobisty jest unieważniony lub zawieszony,
 - Uzyskaj dane innej osoby z rejestru PESEL,
 - Uzyskaj dostęp do rejestru PESEL.
 - Zastrzeż PESEL lub cofnij zastrzeżenie
 
Środowisko / zwierzęta:
- Udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie,
 - Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów,
 - Rejestracja sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb,
 - Wniosek o wydanie zezwolenia na hodowanie lub utrzymywanie psów rasy uznanej za agresywną,
 - Wpis do rejestru, zmiana danych w rejestrze, wykreślenie z rejestru zwierząt podlegających ograniczeniom przewożenia przez granicę państwa na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej,
 - Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
 
Transport, przewozy drogowe / taksówki:
- Wniosek o wygaszenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
 - Wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców,
 - Wniosek o wpis do ewidencji wykładowców lub instruktorów nauki jazdy,
 
Pojazdy / kierowcy:
- Zawiadomienie o zbyciu lub nabyciu pojazdu,
 - Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane pojazdu i właściciela,
 - Wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnienia do kierowania pojazdem,
 - Zarejestruj pojazd za pośrednictwem salonu sprzedaży
 - Sprawdź uprawnienia kierowcy
 - Sprawdź swój pojazd
 - Zgłoś rozbieżność w danych dotyczących prawa jazdy, pozwolenia na kierowanie tramwajem lub liczby punktów karnych
 
Podatki / opłata skarbowa / sprawozdania finansowe / egzekucja:
- Deklaracja DO-W o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi od 1 lipca 2025 r.
 - Deklaracja DO-J o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi od 1 lipca 2025 r.
 - Deklaracja DO-W o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi (od kwietnia do czerwca 2025 r.)
 - Deklaracja DO-W o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi (od kwietnia 2024 r. do marca 2025 r.)
 - Deklaracja DO-W o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi (od października 2023 r. do marca 2024 r.)
 - Deklaracja DO-W o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi za 2023 r. (od kwietnia do września).
 - Deklaracja DO-W o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi (od kwietnia 2022 r. do marca 2023 r.).
 - Deklaracja DO-W o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi (od stycznia 2022 r. do marca 2022 r.).
 - Deklaracja DO-J o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi (styczeń 2022 r. - czerwiec 2025 r.)
 - Deklaracja DO-L o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe (2022 r. - 2025 r.)
 - Deklaracja DO-W o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi za 2021 r. (od lipca do grudnia)
 - Deklaracja DO-J o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi za 2021 r. (od lipca do grudnia)
 - Deklaracja DO-L o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub inne nieruchomości wykorzystywane na cele rekreacyjno-wypoczynkowe za 2021 r. (od lipca do grudnia)
 - Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za 2021 r. (od marca do czerwca)
 - Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za 2021 r. (styczeń - luty)
 - Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za 2020 r.
 - Deklaracja na podatek od środków transportowych,
 - Deklaracja na podatek od nieruchomości do 30.06.2019 r.,
 - DN-1 Deklaracja na podatek od nieruchomości od 01.07.2019 r.,
 - Informacja w sprawie podatku od nieruchomości do 30.06.2019 r.,
 - IN-1 Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych od 01.07.2019 r.,
 - Deklaracja na podatek leśny do 30.06.2019 r.,
 - DL-1 Deklaracja na podatek leśny od 01.07.2019 r.,
 - Informacja w sprawie podatku leśnego do 30.06.2019 r.,
 - IL-1 Informacja o lasach od 01.07.2019 r.,
 - Deklaracja na podatek rolny do 30.06.2019 r.,
 - Deklaracja na podatek rolny od 01.07.2019 r.,
 - Informacja w sprawie podatku rolnego do 30.06.2019 r.,
 - IR-1 Informacja o gruntach od 01.07.2019 r.,
 - Wniosek o zwrot nadpłaty w podatku lub opłacie,
 - Wniosek o wydanie zaświadczenia o wielkości szacunkowego dochodu z pracy w gospodarstwie rolnym lub o wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego,
 - Wniosek o wydanie zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatkowej lub opłat lokalnych,
 - Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości,
 - Wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłatach lub stwierdzającego stan zaległości w zakresie nieruchomości gminy lub Skarbu Państwa,
 - Zwrot opłaty skarbowej,
 - Wniosek w sprawach ulg (umorzeń, odroczeń, rat) - osoby fizyczne,
 - Wniosek w sprawach ulg (umorzeń, odroczeń, rat) - osoby prawne,
 - Przekazywanie sprawozdań budżetowych,
 - Przekazywanie sprawozdań finansowych,
 - Przekazywanie danych do informacji o stanie mienia komunalnego,
 - Zbiegi egzekucji
 - Proporcjonalne rozliczenie opłaty/zwrot nadpłaty za użytkowanie wieczyste gruntów Miasta w związku z wygaśnięciem użytkowania wieczystego
 - Ustalenie innego niż 31 marca terminu opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego stanowiących własność miasta
 - Naliczenie opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
 - Zmiana danych osobowych lub adresowych w sprawach podatkowych
 - Wyliczenie kwoty wierzytelności zabezpieczonej hipoteką na nieruchomości prywatnej, z tytułu remontu wykonanego na podstawie decyzji administracyjnej ze środków terenowych organów administracji państwowej i gminnych, wyrażenie zgody na wykreślenie hipoteki
 
Wybory:
- Sprawdź swoje dane w Centralnym Rejestrze Wyborców
 - Zmień obwód głosowania
 - Dopisz się do Centralnego Rejestru Wyborców
 
Zamówienia publiczne:
Inne sprawy urzędowe:
- Pismo ogólne do podmiotu publicznego,
 - Wniosek o udostępnienie informacji publicznej,
 - Zgłoszenie udziału w naborze kandydata do pracy w Urzędzie Miasta Łodzi
 - Zgłoszenie udziału w naborze kandydata do pracy na stanowisko kierownika miejskiej jednostki organizacyjnej
 - Wniosek o wydanie poświadczonego za zgodność odpisu, wyciągu, duplikatu lub kopii dokumentu,
 - Wniosek o objęcie patronatem imprez o charakterze lokalnym i ponadlokalnym,
 - Wniosek o wpis do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, nie będących obiektami hotelarskimi,
 - Sprowadzenie zwłok/urny z prochami z zagranicy,
 - Wniosek o udzielenie pomocy prawnej przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów,
 - Wniosek o wydanie zaświadczenia przedsiębiorcy figurującego w Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przed przekazaniem do CEIDG,
 - Wniosek o dzierżawę nieruchomości,
 - Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
 - Wniosek o udzielenie rekomendacji dla organizacji pozarządowej,
 - Wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji uczniowskich klubów sportowych / klubów sportowych nieprowadzących działalności gospodarczej,
 - Złożenie oferty na realizację zadania publicznego,
 - Wydawanie opinii o spełnieniu wymagań sanitarno-lokalowych przez klub dziecięcy
 - Zawiadomienie o imprezie artystycznej lub rozrywkowej
 - Wydanie zaświadczenia o położeniu działki na obszarze zdegradowanym lub na obszarze rewitalizacji lub w specjalnej strefie rewitalizacji
 - Przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy na innego inwestora
 - Zgłoszenie dotyczące uszkodzeń, napraw oraz utrzymania czystości w Łodzi
 
Usługi elektroniczne na portalu biznes.gov.pl:
- Zaświadczenie o zgodności budowy z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
 - Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
 - Zaświadczenie o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
 - Wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
 - Informacja o zakończeniu świadczenia usług hotelarskich w innym obiekcie
 - Złożenie sprawozdania o odebranych ściekach od mieszkańców
 - Zawiadom o zawarciu umowy z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego
 - Oświadczenie o rocznej wartości sprzedanego alkoholu
 - Wniosek o podjęcie zawieszonego postępowania
 - Wniosek o przywrócenie terminu
 - Wniosek o stwierdzenie nieważności decyzji (postanowienia)
 - Wniosek o uchylenie lub zmianę decyzji ostatecznej
 - Wniosek o umorzenie postępowania
 - Wniosek o wznowienie postępowania
 - Wydanie zaświadczenia
 - Zawieszenie postępowania
 - Odwołanie
 - Wykładowca nauki jazdy – zmiana danych
 - Licencja na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy
 - Zmiana danych w rejestrze przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców
 - Zmiana danych wpisanych do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
 - Zmiana decyzji o warunkach zabudowy
 - Zmiana zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne w krajowym transporcie drogowym osób lub rzeczy
 - Licencja na taksówkę
 - Zmień licencję na taksówkę
 - Zezwolenie na detaliczną sprzedaż alkoholu
 - Zezwolenie na sprzedaż alkoholu podczas imprez zamkniętych
 - Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż alkoholu
 - Zezwolenie na prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt
 - Zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót geologicznych
 - Zażalenie
 - Wykreślenie wpisu z rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców
 - Zgłoszenie do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie
 - Zezwolenie na wyprzedaż detaliczną zapasów napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży
 - Zezwolenie na usunięcie drzewa lub krzewu
 - Zezwolenie na prowadzenie spalarni zwłok zwierzęcych
 - Zezwolenie na działalność w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
 
Uprzejmie informujemy, iż katalog usług udostępnianych na platformie ePUAP jest stopniowo rozszerzany o nowe formularze elektroniczne.
Informacja dotycząca wnoszenia dokumentów na informatycznych nośnikach danych

