Urząd Miasta Łodzi BIP UMŁ


Telefon dla mieszkańców (Call Center) +48 (42) 638 44 44

Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu

Opis Procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Warunkiem przystąpienia do rozpatrywania sprawy jest pobranie biletu (przycisk D lub U w przypadku umówionej wizyty) z „automatu biletowego”. Dotyczy to zarówno osób, które zgłosiły się bezpośrednio do Wydziału jak również osób, które zarezerwowały termin rozpatrzenia wniosku za pośrednictwem strony internetowej  http://www.uml.lodz.pl/rezerwacja/.
  2. Warunkiem rozpatrzenia sprawy jest:
    • zgłoszenie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego  na pobranym bilecie,
    • zgodność numeru PESEL/REGON wprowadzonego w momencie pobierania biletu  z identyfikatorem właściciela pojazdu,
    • potwierdzenie wizyty umówionej przez Internet w siedzibie Wydziału w automacie biletowym nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia.
      W przypadku niedotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
  3. W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu poprzez pobranie z „automatu biletowego” kolejnego biletu lub umówienie wizyty przez Internet.

Informacje uzupełniające

  • Wycofaniu czasowemu podlegają zarejestrowane:
    • samochody ciężarowe i przyczepy o dmc od 3.5 t,
    • ciągniki samochodowe,
    • pojazdy specjalne,
    • autobusy
  • Decyzję o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu wydaje za opłatą starosta, po złożeniu przez właściciela pojazdu do depozytu dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych. Pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być  przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać w ciągu kolejnych 48 miesięcy, licząc od dnia  pierwszej decyzji o wycofaniu z ruchu.
Termin realizacji
W dniu złożenia wniosku lub 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.

Miejsce załatwienia

​Wydział Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów w Departamencie Obsługi i Administracji
Oddział Rejestracji i Oznaczania Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32

Opłaty

Za wycofanie pojazdu na okres 2 miesięcy.
W przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące opłatę, o której mowa powyżej powiększa się o 4,00 zł (od 3 do 12 miesiąca); o 2,00 zł (od 13 do 24 miesiąca); 0,25 zł (od 25 do 48 miesiąca) za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu
                               80 zł
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)
                               17 zł     (opłata skarbowa)

Opłaty za wycofanie pojazdu można wnieść:

  • gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) bezpośrednio w kasie Getin Noble Bank S. A. wsiedzibie Wydziału,
  • za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi (prowizja 2 zł.),
  • przelewem na konto Getin Noble Bank S. A. w Łodzi nr: 

              25 1560 0013 2030 5507 4000 0157 - (wskazując cechę identyfikacyjną pojazdu),

  • za pośrednictwem portalu info-car.pl pod adresem:

               https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/platnosc-w-urzedzie.html.

Opłata skarbowa wnoszona jest na konto nr:

08 1560 0013 2025 0305 5133 0016 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu.

Dokumenty

Wymagane dokumenty

  • ​Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
Szablon dokumentu
  • ​Dowód rejestracyjny pojazdu
  • ​Karta pojazdu, jeżeli była wydana
  • ​Tablice rejestracyjne
  • ​Dowód osobisty (osoby fizyczne)
  • ​Wypis z rejestru sądowego (osoby prawne)
  • Pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika)
  • ​Informacja o ochronie danych osobowych​
Szablon dokumentu

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2017.1257 j.t. z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2017.1260 j.t. z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (Dz.U.2016.1827 j.t.)
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu (Dz.U.2004.285.2856 z późn. zm.),
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U.2016.1088 j.t.),
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U.2017.2355 j.t., z póżn. zm.,).

Tryb odwoławczy

​Odwołanie, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, do organu drugiej instancji, tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego, Łódź ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Wydziału Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów w  Departamencie  Obsługi i Administracji Urzędu Miasta Łodzi.

Realizator

Jednostka

Urząd Miasta Łodzi

Komórka

Wydział Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów w Departamencie Obsługi i Administracji

Telefon dla mieszkańców (Call Center) +48 (42) 638 44 44