Urząd Miasta Łodzi BIP UMŁ


Telefon dla mieszkańców (Call Center) +48 (42) 638 44 44

Sporządzanie aktów zgonów

Opis Procedury

Sposób załatwienia sprawy

Zgłoszenie zgonu na podstawie karty zgonu, wydanej przez podmiot uprawniony do pochówku – w USC miejsca zgonu w każdej z trzech lokalizacji) w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu.

Informacje uzupełniające

  • Zgłoszenia zgonu dokonuje uprawniony podmiot zgodnie z art. 10. 1. Ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U.2011.118.687 j.t. ) Prawo pochowania zwłok ludzkich ma najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a mianowicie:

    • pozostały małżonek(ka)

    • krewni zstępni

    • krewni wstępni

    • krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa

    • powinowaci w linii prostej do 1 stopnia

Miejsce załatwienia

Urząd Stanu Cywilnego w Departamencie Obsługi i Administracji:

  • Łódź, ul. Zgierska 71

  • Łódź, ul. Pabianicka 2

  • Łódź,al. Piłsudskiego 100

Opłaty

Brak

Dokumenty

Wymagane dokumenty

  • Karta zgonu
  • Dowód osobisty osoby zmarłej (jeśli nie załączono innego dokumentu tożsamości - paszport lub karta pobytu)
  • Paszport osoby zmarłej (jeśli nie załączono innego dokumentu tożsamości - dowód osobisty lub karta pobytu)
  • Karta pobytu osoby zmarłej (jeśli nie załączono innego dokumentu tożsamości - dowód osobisty lub paszport)
  • Dowód osobisty współmałżonka osoby zmarłej
  • Dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon
  • Zezwolenie Prokuratury na sporządzenie aktu zgonu (dotyczy karty zgonu wydawanej przez lekarza za zgodą prokuratury)

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca ochrony danych osobowych
Szablon dokumentu

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 2064).

Tryb odwoławczy

Brak

Realizator

Jednostka

Urząd Miasta Łodzi

Komórka

Urząd Stanu Cywilnego

Telefon dla mieszkańców (Call Center) +48 (42) 638 44 44