- Wypełnienie przez urzędnika druku pozwolenia na kierowanie tramwajem uzależnione jest od otrzymania przez Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji informacji o pozytywnym wyniku egzaminu państwowego przekazanej przez ośrodek egzaminowania oraz od przedstawienia dowodu uiszczenia opłaty za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem.
- Odbiór pozwolenia na kierowanie tramwajem odbywa się w Wydziale SprawObywatelskich i Komunikacji Oddział Praw Jazdy ul. Smugowa 26a i 30/32 – stanowiska do bezpośredniej obsługi – I piętro lub za pośrednictwem poczty.
Warunkiem odbioru jest:- Wyznaczenie wizyty za pośrednictwem strony internetowej(grupa sprawy - T)
- Pobranie biletu z „automatu biletowego” znajdującego się na I piętrze nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia sprawy. W przypadku nie dotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
- Stawienie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na pobranym bilecie.
- Okazanie dokumentu tożsamości (ważnego dowodu osobistego lub paszportu)
Wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem po egzaminie państwowym
OPIS SPRAWY
Informacja o pozytywnym egzaminie przekazywana jest przez ośrodek egzaminowania w terminie 3 dni roboczych do Urzędu. W tym czasie należy dostarczyć do organu dowód uiszczenia opłaty w wysokości 30,00 zł. Wytworzenie dokumentu odbywa się w ciągu 2 dni roboczych po otrzymaniu dowodu wpłaty. Odbiór pozwolenia odbywa się w siedzibie organu ul. Smugowa 26a i 30/32 – I piętro po wyznaczeniu wizyty za pośrednictwem strony internetowej.
W SKRÓCIE
do 2 dni roboczych po spełnieniu wszystkich warunków
PRZYDATNE INFORMACJE
- wytworzenie pozwolenia na kierowanie tramwajem wymaga doręczenia do siedziby organu dowodu uiszczenia opłaty za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem.
- wytworzenie pozwolenia na kierowanie tramwajem nastąpi pod warunkiem ukończenia wieku wymaganego dla wydania pozwolenia na kierowanie tramwajem tj. 21 lat
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Pozwolenie na kierowanie tramwajem jest wydawane osobie, która uprzedzona o odpowiedzialności karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy oświadcza, że:
- nie został orzeczony w stosunku do niej, prawomocnym wyrokiem sądu, zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych,
- nie ma zatrzymanego pozwolenia na kierowanie tramwajem,
- nie ma cofniętego uprawnienia do kierowania pojazdami.
Termin realizacji
Sprawa załatwiana jest w terminie do 2 dni roboczych od daty otrzymania przez Wydział SprawObywatelskich i Komunikacji informacji o pozytywnym wyniku egzaminu państwowego przekazanej przez ośrodek egzaminowaniapod warunkiem przedstawienia w organie dowodu uiszczenia opłaty za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem.
Jeżeli złożone przez stronę dokumenty zawierają braki formalne urzędnik wzywa osobę ubiegającą się o wydanie pozwolenia w terminie nie krótszym niż 7 dni w celu ich usunięcia. Nieusunięcie braków w określonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Praw Jazdy
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej https://wizyty.uml.lodz.pl- sprawy grupy "T"
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem | 30,00 zł |
Skarbowa (w przypadku pełnomocnictwa do odbioru pozwolenia na kierowanie tramwajem - opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo) | 17,00 zł |
Opłatę za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem oraz można wnieść:
- przelewem na konto Banku Pekao S.A. nr02 1240 1037 1111 0011 0911 0869
- gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w kasie Banku Pekao S.A.w siedzibie Wydziału.
- za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi
- za pośrednictwem opłatomatu zlokalizowanego w siedzibie Wydziału
Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Formy i miejsce składania dokumentów
Doręczenie dowodu opłaty:
- osobiście
- ul. Smugowa 26a i 30/32 I piętro, po wcześniejszym umówieniu wizyty
- pocztą elektroniczną: oplaty.prawajazdy@uml.lodz.pl
Termin składania dokumentów
Brak
Wymagane dokumenty
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 20 maja 2016r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi ul. Piotrkowska 86 za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 w terminie 14 dni od jej doręczenia.