Wymiana legitymacji instruktora nauki jazdy

OPIS SPRAWY

Sprawa dotyczy osób, które chcą wymienić legitymację instruktora nauki jazdy.

Osoby chcące wymienić legitymację instruktora nauki jazdy muszą zgłosić się do Oddziału Nadzoru i Kontroli Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 (po uprzednim umówieniu wizyty) wraz z kompletem wymaganych dokumentów.

W SKRÓCIE

KROK 1
Zarezerwuj wizytę

wybierz sprawy z grupy „A”

KROK 2
Złóż wniosek i załączniki

nie potwierdzaj wizyty w biletomacie - sprawę zrealizujesz w pokoju B-15

KROK 3
Czekaj na informację

o możliwości odbioru dokumentu zostaniesz poinformowany drogą telefoniczną

KROK 4
Zarezerwuj wizytę

wybierz sprawy z grupy „A”

KROK 5
Odbierz legitymację

nie potwierdzaj wizyty w biletomacie-sprawę zrealizujesz w pokoju B-15

KROK 6
Zdaj nieaktualną legitymację

przy odbiorze

PRZYDATNE INFORMACJE

  • wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
  • wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Zainteresowany składa w kancelarii (parter) wniosek o wymianę legitymacji instruktora nauki jazdy osobiście lub przez pełnomocnika, po wcześniejszym zweryfikowaniu przez pracowników pokoju B15.
  2. Przyjmowanie wniosków – Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek, środa – piątek 8:00 – 16:00, wtorek 8:00 – 17:00.
  3. Po otrzymaniu wniosku pracownik merytoryczny wydaje nową legitymację.
  4. Przy odbiorze nowej legitymacji (po wymianie) wnioskodawca winien zwrócić druk dotychczasowej legitymacji.
Informacje uzupełniające
  • Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć pisemne pełnomocnictwo oraz okazać swój dowód osobisty.
Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

Do 30 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Nadzoru i Kontroli
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
pok. B-15

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl - (sprawy z grupy A)

Przypominamy, że:

  • Jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
  • Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
  • Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
Opłaty
Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa(opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)17 zł


nr konta bankowego do opłaty skarbowej: Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Opłatę należy wnieść kartą płatniczą lub gotówką bezpośrednio w Wydziale w kasie automatycznej, gotówką w oddziale Banku Pekao S.A. zlokalizowanym w budynku Wydziału lub przelewem na konto.

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • osobiście:
    • ul. Smugowa 26a i 30/32

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

Dokumenty do złożenia:

  • Wniosek o przedłużenie terminu ważności legitymacji lub o jej wymianę
druk do pobrania
  • Wyraźna fotografia o wymiarach 3,5 x 4,5 cm
  • Ze względu na zmianę danych zawartych w dotychczasowej legitymacji – do wglądu dowód tożsamości potwierdzający ten stan rzeczy
  • Ze względu na wymianę legitymacji instruktora z uwagi na brak miejsca na przedłużenie ważności dokumentu:
    • oryginał aktualnego orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem (w przypadku wymiany legitymacji instruktora z uwagi na brak miejsca na przedłużenie ważności dokumentu)
    • oryginał aktualnego orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem (w przypadku wymiany legitymacji instruktora z uwagi na brak miejsca na przedłużenie ważności dokumentu)
  • Pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika)

Dokumenty do wglądu:

  • Dowód osobisty wnioskodawcy lub pełnomocnika

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania
Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt