- Wnioski mieszkańców Miasta Łodzi dotyczące sprawy są przyjmowane w dniu przybycia do Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godz. 8.00 – 16.00, we wtorki 8.00 – 17.00.
- Sprawa załatwiana jest po uprzednim złożeniu podania (osobiście lub za pośrednictwem poczty) w kancelarii (parter) lub w wydzielonym danego dnia stanowisku bezpośredniej obsługi).
- W przypadku składania oświadczenia w trybie art. 233 kk pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań konieczna jest osobista wizyta właściciela pojazdu.
Wydanie zaświadczenia możliwe jest również przez ePUAP za pośrednictwem linku:
Wydawanie zaświadczeń w sprawach z zakresu rejestracji pojazdów @
OPIS SPRAWY
Właściciel pojazdu, w celu wydania zaświadczenia w sprawach z zakresu rejestracji pojazdów, składa wniosek o wydanie zaświadczenia w sprawach z zakresu rejestracji pojazdów.
W SKRÓCIE
przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
PRZYDATNE INFORMACJE
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- zaświadczenie może mieć formę elektroniczną
- sprawa możliwa do załatwienia drogą korespondencyjną
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- W przypadku działania przez pełnomocnika, pełnomocnik winien przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.
- W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo.
Termin realizacji
Do 7 dni od daty złożenia wniosku lub do 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Ewidencji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
kancelaria (parter)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17,00 zł (opłata skarbowa) |
od czynności wydania zaświadczenia | 17,00 zł (opłata skarbowa) |
Opłatę skarbową można wnieść:
- gotówką bezpośrednio w kasie Banku Pekao S. A. w siedzibie Wydziału,
- gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w opłatomacie w siedzibie Wydziału,
- za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi.
- przelewem na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie
- Urząd Miasta Łodzi
ul. Smugowa 26A i30/32
91-433 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście
- ul. Smugowa 26A i 30/32
- elektronicznie
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
|
druk do pobrania |
|
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. O opłacie skarbowej
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
Tryb odwoławczy
Brak