- Wnioski mieszkańców w sprawach z zakresu rejestracji pojazdów rozpatrywane są w Oddziale Czasowej Rejestracji Pojazdów Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 w dniu przybycia do Wydziału, z zastrzeżeniem, po uprzedniej rezerwacji wizyty na wybraną grupę spraw (Grupa „B”)
- Warunkiem przystąpienia do rozpatrywania sprawy jest pobranie biletu z „automatu biletowego”. Dotyczy osób, które uprzednio zarezerwowały termin rozpatrzenia wniosku.
- Warunkiem rozpatrzenia sprawy jest:
- potwierdzenie umówionej wizyty w siedzibie Wydziału w automacie biletowym nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia.
- zgłoszenie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na bilecie
W przypadku niedotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
- W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu poprzez pobranie z „automatu biletowego” kolejnego biletu po uprzednim umówieniu wizyty przez Internet.
Wydanie uwierzytelnionej kserokopii zatrzymanego przez Policję dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego)
OPIS SPRAWY
Właściciel pojazdu, w celu uzyskania kserokopii dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego), składa wniosek o wydanie uwierzytelnionej kserokopii zatrzymanego przez Policję dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego).
W SKRÓCIE
w dniu realizacji wniosku w Urzędzie lub pocztą
PRZYDATNE INFORMACJE
- wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
- złożenie wniosku wymaga umówienia wizyty
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- w przypadku składania wniosku w Urzędzie sprawa załatwiana od ręki w dniu wizyty
- sprawa możliwa do załatwienia drogą korespondencyjną
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- W przypadku działania przez pełnomocnika, pełnomocnik winien przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.
- W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo.
Termin realizacji
W dniu złożenia wniosku lub 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Miejsce załatwienia
Wydział SprawObywatelskich i Komunikacji
Oddział Czasowej Rejestracji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się:
Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl/- sprawy grupy „B”
Telefonicznie: +48 (42) 638-44-44
Przypominamy, że:
- Jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
- Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
- Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
- Dla wizyt rezerwowanych w poszczególnych grupach spraw, w wybranym dniu, co najmniej 10 minut przed umówioną wizytą, należy pobrać bilet wybierając przycisk "Potwierdzenie wizyty umówionej przez internet", następnie wpisać numer telefonu na monitorze dotykowym automatu biletowego.
- Dla wszystkich grup spraw nieodebranie biletu przed zaplanowaną godziną powoduje anulowanie rezerwacji.
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17,00 zł (opłata skarbowa) |
Od każdej rozpoczętej uwierzytelnionej strony dokumentu | 5 zł (opłata skarbowa) |
Opłaty można dokonać:
- gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) bezpośrednio w kasie Banku Pekao S. A. w siedzibie Wydziału
- za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi
- za pośrednictwem opłatomatu zlokalizowanego w siedzibie Wydziału
- przelewem na konto Bank Pekao S.A. nr: 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
91-433 Łódź
ul. Smugowa 26a i 30/32
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
|
|
|
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
Tryb odwoławczy
Brak