Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Wymiana tablic rejestracyjnych (zagubienie, utrata, zniszczenie, kradzież), wtórnik tablicy/tablic rejestracyjnych

OPIS SPRAWY

Właściciel pojazdu jest obowiązany niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia stwierdzenia utraty albo zniszczenia tablic (tablicy) rejestracyjnych, złożyć do organu rejestrującego wniosek o wydanie wtórnika tablic (tablicy) rejestracyjnych.

W SKRÓCIE

KROK 1

Zarezerwuj wizytę

rezerwując przez internet wybierz sprawy grupy „D”

KROK 2

Wnieś opłatę

przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie

KROK 3

Złóż wniosek i załączniki

potwierdź wizytę w biletomacie, nie później niż 10 minut przed wizytą

KROK 4

Zarezerwuj wizytę

rezerwując przez internet wybierz sprawy grupy „E”

KROK 5

Odbierz dokumenty

potwierdź wizytę w biletomacie, nie później niż 10 minut przed wizytą

PRZYDATNE INFORMACJE

  • wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
  • wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Wnioski mieszkańców dotyczące sprawy są przyjmowane w Oddziale Ewidencji Pojazdów Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26A i 30/32 po uprzednim umówieniu terminu wizyty.
  2. Warunkiem przystąpienia do rozpatrywania sprawy jest pobranie biletu z „automatu biletowego”. Dotyczy to osób, które umówiły termin wizyty.
  3. Warunkiem rozpatrzenia sprawy jest:
    • potwierdzenie umówionej wizyty w siedzibie Wydziału w automacie biletowym nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia,
    • zgłoszenie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na pobranym bilecie.
      W przypadku niedotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
  4. W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu wizyty.
Informacje uzupełniające
  • W przypadku działania przez pełnomocnika pełnomocnik powinien przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.

  • W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo.

  • W przypadku zagubienia, utraty, zniszczenia, kradzieży tablicy/tablic rejestracyjnych właściciel pojazdu skład wniosek o wydanie tablic rejestracyjnychz nowym nr rej. lub wniosek o wydanie wtórnika tablicy/tablic rej. z zachowaniem dotychczasowego nr rej. (w przypadku tablic rej. z biało-czerwoną flagą wymieniane są 2 szt. tablic).

  • Na okres niezbędny do wydania wtórnika tablicy/tablic rej. na wniosek właściciela pojazdu wydawane jest pozwolenie czasowe i tablice tymczasowe.

Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

W dniu złożenia wniosku lub 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Ewidencji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
kancelaria (parter)

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się:

  • Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl/
    • złożenie wniosku - sprawy grupy „D”
    • odbiór tablicy/tablic rejestracyjnych - sprawy grupy „E”
  • Telefonicznie: +48 (42) 638-44-44

Przypominamy, że:

  • jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
  • nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
  • rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
  • dla wizyt rezerwowanych w poszczególnych grupach spraw, w wybranym dniu, co najmniej 10 minut przed umówioną wizytą, należy pobrać bilet wybierając przycisk "Potwierdzenie wizyty umówionej przez internet", następnie wpisać numer telefonu z numerem prefiks na monitorze dotykowym automatu biletowego.
  • dla wszystkich grup spraw nieodebranie biletu przed zaplanowaną godziną powoduje anulowanie rezerwacji.
Opłaty
Opłaty w przypadku wydania: Suma opłat
wtórnika tablicy rejestracyjnej 52,50 zł
wtórnika tablic rejestracyjnych 92,50 zł
wymiany tablic rejestracyjnych 165 zł
wydanie pozwolenia czasowego i tablic tymczasowych 62 zł

Rodzaj opłaty

Wysokość opłaty

pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)

17,00 zł

(opłata skarbowa)

dowód rejestracyjny

54,00 zł

komplet znaków legalizacyjnych

12,50 zł

komplet nalepek na tablice tymczasowe (samochód)

12,50 zł

nalepka na tablicę tymczasową (motocykl, motorower, przyczepa)

6,25 zł

pozwolenie czasowe (art. 74 ust. 2 pkt 1 ustawy)

18,50 zł

Rodzaj opłaty

Wysokość opłaty

tablice rejestracyjne (stałe):

samochodowe

80,00 zł

motocyklowe

40,00 zł

motorowerowe

30,00 zł

indywidualne

1000,00 zł

tablice rejestracyjne (tymczasowe):

samochodowe

30,00 zł

motocyklowe

12,00 zł

motorowerowe

12,00 zł

przyczepy

15,00 zł


Opłaty za wymianę tablic rejestracyjnych można wnieść:

  • gotówką bezpośrednio w kasie Banku Pekao S. A. w siedzibie Wydziału,

  • gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w opłatomacie w siedzibie Wydziału,
  • za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi,

  • przelewem na konto Bank Pekao S.A. nr: 55 1240 1037 1111 0011 0911 1273 - (wskazując cechę identyfikacyjną pojazdu)

  • za pośrednictwem portalu info-car.pl pod adresem: https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/platnosc-w-urzedzie.html

Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • osobiście
    • ul. Smugowa 26a i 30/32

Termin składania dokumentów

Do 30 dni od dnia zdarzenia

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wymianę tablic rejestracyjnych

druk do pobrania


  • Wniosek o wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych

druk do pobrania


  • Dowód rejestracyjny (z aktualnym badaniem technicznym)

    • W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego stosowne oświadczenie właściciela/wspołwłaścicieli pojazdu o utracie dowodu rejestracyjnego

  • W przypadku utraty tablic/tablicy stosowne oświadczenie właściciela / współwłaścieli pojazdu

  • Tablica/tablice rejestracyjne - tylko w przypadku zniszczenia tablic, zagubienia, kradzieży 1 szt. tablicy rej., zniszczenia, utraty znaku/znaków legalizacyjnych
  • Dowód osobisty (dotyczy osób fizycznych) lub wypis z rejestru sądowego i numer REGON (dotyczy osób prawnych)
  • Dokument potwierdzający zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia OC do wglądu
  • Zaświadczenie ze stacji diagnostycznej potwierdzające dopuszczenie pojazdu do ruchu w przypadku braku aktualnych badań w dowodzie rej.

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

klauzula informacyjna do pobrania


Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników
  • rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 sierpnia 2022 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt