- Rozszerzenia uprawnienia diagnosty (zmiany uprawnienia) następuje na wniosek – wnioskodawca składa wniosek w kancelarii (parter) osobiście lub przez pełnomocnika.
- Przyjmowanie wniosków – Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek, środa – piątek 8:00 – 16:00, wtorek 8:00 – 17:00.
- Stosowną decyzję administracyjną wydaje starosta, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy.
- Jeżeli wniosek jest niekompletny pracownik merytoryczny wzywa wnioskodawcę do jego uzupełnienia, w terminie 7 dni pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpoznania.
Rozszerzenie uprawnienia diagnosty
OPIS SPRAWY
Sprawa dotyczy osób, które chcą rozszerzyć uprawnienia diagnosty.
Osoby chcące rozszerzyć uprawnienie diagnosty muszą zgłosić się do Oddziału Nadzoru i Kontroli Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 (po uprzednim umówieniu wizyty) wraz z kompletem wymaganych dokumentów.
W SKRÓCIE
wybierz sprawy z grupy „B”
przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie
nie potwierdzaj wizyty w biletomacie-sprawę zrealizujesz w pokoju B-10
o możliwości odbioru decyzji zostaniesz poinformowany drogą telefoniczną
wybierz sprawy z grupy „B”
nie potwierdzaj wizyty w biletomacie-sprawę zrealizujesz w pokoju B-10
PRZYDATNE INFORMACJE
- sprawa możliwa do załatwienie przez pełnomocnika
- wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- W przypadku rozszerzania (zmiany) zakresu uprawnienia diagnosty wnioskodawca zwraca oryginał dotychczasowego uprawnienia.
- Warunkiem koniecznym dla merytorycznego rozpatrzenia wniosku jest zamieszkiwanie wnioskodawcy na terenie Łodzi.
- Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć pisemne pełnomocnictwo oraz okazać swój dowód osobisty.
Termin realizacji
Do 30 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Nadzoru i Kontroli
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
pokój B-10
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej:https://wizyty.uml.lodz.pl- (sprawy z grupy B)
Przypominamy, że:
- Jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
- Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
- Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Wydanie rozszerzonego (zmienionego) uprawnienia diagnosty | 10,00 zł |
Skarbowa (w przypadku pełnomocnictwa, opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17,00 zł |
nr konta bankowego do opłaty skarbowej: Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Opłatę należy wnieść kartą płatniczą lub gotówką bezpośrednio w Wydziale w kasie automatycznej, gotówką w oddziale Banku Pekao S.A. zlokalizowanym w budynku Wydziału lub przelewem na konto.
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku
Wymagane dokumenty
Dokumenty do złożenia: |
|
druk do pobrania |
|
|
|
|
Dokumenty do wglądu: |
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Odwołanie, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, do organu drugiej instancji tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego, Łódź ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.