Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Wydanie opinii plastycznej

OPIS SPRAWY

Opinia plastyczna dotyczy tablic i urządzeń reklamowych, ogrodzeń, pergoli śmietnikowych i obiektów małej architektury na terenie Miasta w zgodności z obowiązującymi przepisami prawa jak również kolorystyk budynków gminnych, pawilonów handlowo – usługowych oraz instalacji artystycznych przeznaczonych do usytuowania na nieruchomościach gminnych.

W SKRÓCIE

KROK 1

Złóż wniosek

listownie, osobiście, pocztą elektroniczną lub przez ePUAP

KROK 2
Czekaj na opinię

lub wezwanie do uzupełnienia braków formalnych

PRZYDATNE INFORMACJE

  • wnioski wraz dokumentacją można złożyć w kancelarii Urzędu oraz poprzez wysłanie pocztą lub online,
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika jednakże należy udzielić mu pełnomocnictwa,
  • sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa,
  • opinia może mieć formę elektroniczną.

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Biuro Architekta Miasta wydaje opinię plastyczną na podstawie poprawnie złożonego wniosku wraz z załącznikami opisanymi we wniosku, wniosek dotyczy:
    • tablic i urządzeń reklamowych mocowanych na budynku lub obiekcie budowlanym (szyldy, tablice inf., tablice reklamowe itp.) załączniki pkt 1, 2, 3, 4b, 5 we wniosku,
    • tablic i urządzeń reklamowych wolno stojących – załączniki pkt 1, 2, 3, 4a, 5 we wniosku,
    • elewacji budynków, nie objętych ochroną konserwatorską – załączniki pkt 1, 2, 4a, 5 we wniosku,
    • obiektów budowlanych, w tym handlowo-usługowych, nietrwale związanych z gruntem, obiektów małej architektury - załączniki pkt 1, 2, 3, 4a, 5 we wniosku,
    • urządzeń budowlanych, w tym infrastruktury technicznej, ogrodzeń - załączniki pkt 1, 2, 3, 4a, 5 we wniosku,
    • dzieł artystycznych, w tym murali, rzeźb, instalacji artystycznych - załączniki pkt 1, 2, 3, 4a, 5 we wniosku,
    • inne - załączniki pkt 1, 2, 3, 4a, 5 we wniosku.
  2. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w dwóch egzemplarzach (jeden zostaje w aktach sprawy w UMŁ, drugi wnioskodawca odbiera po wydaniu opinii).
Informacje uzupełniające

W przypadku nieruchomości lub obszarów wpisanych do Gminnej Ewidencji Zabytków lub rejestru zabytków, wymagane jest uzgodnienie z Łódzkim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.

Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

30 dni

W sprawach szczególnie skomplikowanych okres załatwienia sprawy może zostać wydłużony.

Miejsce załatwienia

Biuro Architekta Miasta
90-608 ul. Wólczańska 36

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44.

Umawianie/rezerwacja wizyty

Opłaty
Zestawienie opłat
Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Skarbowa za upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora17 zł

Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:

(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi, Wydział Podatkowy, ul. Sienkiewicza 61 A, 90-009 Łódź
Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie
    • Urząd Miasta Łodzi Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź
  • osobiście
    • ul. Piotrkowska 110 – wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
  • pocztą elektroniczną
  • elektronicznie
    • ePUAP
    • na adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-43653-25073-RDRVC-22

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wydanie opinii plastycznej
druk do pobrania
formularz elektroniczny (ePUAP)

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania
Podstawa prawna
Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro Architekta Miasta
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt