- Złożenie wniosku wraz z wymaganymi dokumentami (osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pośrednictwem adresu elektronicznego).
- Sprawę można załatwić osobiście lub przez pełnomocnika
- PLANOWANIE PRZESTRZENNE
- DAROWIZNY I DZIEDZICZENIE
- UŻYTKOWANIE WIECZYSTE
- POZWOLENIA NA BUDOWĘ I ROZBIÓRKĘ
- GEODEZJA i GRUNTY
- LOKALE MIESZKALNE
- LOKALE UŻYTKOWE
- INWESTYCJE
- ŁAD PRZESTRZENNY
- DZIERŻAWY
- SŁUŻEBNOŚĆ
- UŻYCZENIA I CZASOWE ZAJĘCIA
- ODSZKODOWANIA ZA NIERUCHOMOŚCI
- PRZETARGI I SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI
- ZARZĄD NA NIERUCHOMOŚCIAMI
- ULICE I ADRESY
- LOKALE SOCJALNE
- ZABYTKI
Przyjmowanie zgłoszeń rozbiórek obiektów budowlanych
OPIS SPRAWY
Zgłoszenia wymaga rozbiórka budynków i budowli o wysokości poniżej 8 m, jeżeli ich odległość od granicy działki jest nie mniejsza niż połowa wysokości, za wyjątkiem tych wpisanych do rejestru zabytków lub objętych ochroną konserwatorską.
W przypadku gdy organ po upływie 21 dni od zgłoszenia nie wyda decyzji o sprzeciwie, można rozpocząć roboty rozbiórkowe.
Roboty zabezpieczające i rozbiórkowe można rozpocząć przed dokonaniem zgłoszenia rozbiórki, jeżeli mają one na celu usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ludzi lub mienia. Rozpoczęcie takich robót nie zwalnia od obowiązku bezzwłocznego dokonania zgłoszenia.
W SKRÓCIE

Odbierz zaświadczenie lub decyzję
w czasie epidemii praktykuje się wysyłanie korespondencji listownie
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
- wczasie epidemii praktykuje się wysyłanie korespondencji listownie
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Postępowanie może zakończyć się:
- brakiem sprzeciwu ze strony Organu rozpatrującego zgłoszenie w postaci „milczącej zgody” lub wydania zaświadczenia o braku sprzeciwu
- wniesieniem sprzeciwu przez Organ rozpatrujący w postaci wydania decyzji o sprzeciwie
Termin realizacji
21 dni.
Miejsce załatwienia
Wydział Urbanistyki i Architektury
Oddziały Architektoniczno – Budowlane I-V
ul. Al. Kościuszki 59/61, 90-514 Łódź
Telefony do pracowników:
- Sekretariat WUiA +48 (42) 638-54-40
- Sekretariat WUiA - oddziały Architektoniczno – Budowlane I-V +48 (42)638-43-51
- Oddział Architektoniczno – Budowlany I- Śródmieście +48 (42) 638 47 83
- Oddział Architektoniczno – Budowlany II- Bałuty +48 (42) 638 57 32
- Oddział Architektoniczno – Budowlany III- Widzew +48 (42) 638 52 48
- Oddział Architektoniczno – Budowlany IV- Górna +48 (42) 272 63 49
- Oddział Architektoniczno – Budowlany V- Polesie +48 (42) 272 63 97
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Umówienie wizyty pod numerem telefonu 42 638-54-40 oraz e-mailowo wuia@uml.lodz.pl
Zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Pełnomocnictwo | 17,00 zł |
Nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie
- Urząd Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
z dopiskiem: Wydział Urbanistyki i Architektury
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście - w jednym z punktów kancelaryjnych:
- ul. Piotrkowska 104, budynek B
- ul. Zachodnia 47
- al. Piłsudskiego 100
- ul. Al. Politechniki 32
- ul. Krzemieniecka 2B
- elektronicznie:
- e-budownictwo
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (e-budownictwo) |
|
|
|
|
Pozostałe dokumenty: |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 07 lipca 1994 – Prawo budowlane
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Jedynie w przypadku wydania decyzji o sprzeciwie - Wojewoda Łódzki za pośrednictwem, działającego z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi, Dyrektora Wydziału Urbanistyki i Architektury w terminie 14 dni od daty otrzymania ewentualnej decyzji o sprzeciwie.