Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Zgłaszanie zamiaru wykonania robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę

OPIS SPRAWY

We wniosku zgłoszenia - należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót oraz termin ich rozpoczęcia.

Opis rodzaju, zakresu i sposobu wykonywania robót budowlanych wnioskodawca wykonuje we własnym zakresie.

Jeżeli Urząd w terminie 21 dni od dnia doręczenia wniosku zgłoszenia nie wyda decyzji o sprzeciwie, to po upływie 21 dni od zgłoszenia można rozpocząć roboty budowlane.

W przypadku nierozpoczęcia wykonywania robót budowlanych przed upływem 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia, rozpoczęcie tych robót może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.

W SKRÓCIE

KROK 1

Wnieś opłatę

dotyczy tylko przypadków działania przez pełnomocnika

KROK 2

Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie, listownie lub w Urzędzie

KROK 3

Odbierz zaświadczenie lub decyzję

w czasie epidemii praktykuje się wysyłanie korespondencji listownie

PRZYDATNE INFORMACJE

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • wczasie epidemii praktykuje się wysyłanie korespondencji listownie

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Złożenie wniosku wraz z wymaganymi dokumentami (osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pośrednictwem adresu elektronicznego).
  2. Sprawę można załatwić osobiście lub przez pełnomocnika
Informacje uzupełniające

Postępowanie może zakończyć się:

  • brakiem sprzeciwu ze strony Organu rozpatrującego zgłoszenie w postaci „milczącej zgody” lub wydania zaświadczenia o braku sprzeciwu
  • wniesieniem sprzeciwu przez Organ rozpatrujący w postaci wydania decyzji o sprzeciwie
Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

21 dni.

Miejsce załatwienia

Wydział Urbanistyki i Architektury
Oddziały Architektoniczno – Budowlane I-V
ul. Al. Kościuszki 59/61, 90-514 Łódź

Telefony do pracowników:

  • Sekretariat WUiA +48 (42) 638-54-40
  • Sekretariat WUiA - oddziały Architektoniczno – Budowlane I-V +48 (42) 638-43-51
  • Oddział Architektoniczno – Budowlany I- Śródmieście +48 (42) 638 47 83
  • Oddział Architektoniczno – Budowlany II- Bałuty +48 (42) 63843 86
  • Oddział Architektoniczno – Budowlany III- Widzew +48 (42) 638 52 48
  • Oddział Architektoniczno – Budowlany IV- Górna +48 (42) 272 63 49
  • Oddział Architektoniczno – Budowlany V- Polesie +48 (42) 272 63 97

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 638-54-40; +48 (42) 638-43-51

Pocztą elektronicznej: wuia@uml.lodz.pl

Opłaty

Zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej:

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Pełnomocnictwo 17,00 zł.

Nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź
      z dopiskiem: Wydział Urbanistyki i Architektury
  • osobiście - w jednym z punktów kancelaryjnych:
    • ul. Piotrkowska 104, budynek B
    • ul. Zachodnia 47
    • al. Piłsudskiego 100
    • ul. Al. Politechniki 32
    • ul. Krzemieniecka 2B
  • elektronicznie:
    • e-budownictwo

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty

  • Wniosek zgłoszenia budowy lub wykonania innych robót budowlanych, dla których nie jest wymagane pozwolenie na budowę (rozbiórkę)

druk do pobrania


formularz elektroniczny (e-budownictwo)
  • odpowiednie szkice lub rysunki - w zależności od potrzeb
  • pozwolenia, uzgodnienia i opinie, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw
  • Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane

druk do pobrania


formularz elektroniczny (e-budownictwo)
  • W przypadku działania przez pełnomocnika - pełnomocnictwo
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej, jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

klauzula informacyjna do pobrania


Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 07 lipca 1994 – Prawo budowlane
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej

Tryb odwoławczy

Jedynie w przypadku wydania decyzji o sprzeciwie - Wojewoda Łódzki za pośrednictwem, działającego z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi, Dyrektora Wydziału Urbanistyki i Architektury w terminie 14 dni od daty otrzymania ewentualnej decyzji o sprzeciwie.

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Urbanistyki i Architektury
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt