- Należy złożyć wniosek o wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego (formularz EGiB)
 Wniosek może złożyć właściciel, osoba legitymująca się pełnomocnictwem od właściciela lub osoba, która wykaże interes prawny w dostępie do danych podmiotowych:- osobiście w Sali Obsługi Klienta – parter,
- osobiście w Biurze podawczym – parter,
- wysłać na adres ePUAP, eDoręczeń,
- poprzez Portal Interesanta (i.Wniosek),
- wysłać tradycyjną pocztą na adres Łódzkiego Ośrodka Geodezji, ul. Traugutta 21/23, 90-113 Łódź.
 
- Pracownik załatwiający sprawę sprawdza wniosek pod względem formalno - prawnym (ewentualnie wzywa do usunięcia braków).
- Jeśli wniosek jest kompletny zostaje wystawiony Dokument Obliczenia Opłaty.
- Przygotowanie dokumentów następuje po uiszczeniu opłaty.- Brak wniesienia opłaty w terminie określonym w Dokumencie Obliczenia Opłaty skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpoznania.
 
- Odbiór dokumentów następuje:- w sposób osobisty,
- wysyłka pod wskazany adres,
- w przypadku wypisu z rejestru gruntów w postaci elektronicznej udostępnienie następuje na wskazaną skrytkę ePUAP, eDoręczeń lub za pośrednictwem Portalu Interesanta (i.Wniosek).
 
- PLANOWANIE PRZESTRZENNE
- DAROWIZNY I DZIEDZICZENIE
- UŻYTKOWANIE WIECZYSTE
- POZWOLENIA NA BUDOWĘ I ROZBIÓRKĘ
- LOKALE MIESZKALNE
- LOKALE UŻYTKOWE
- BUDOWNICTWO
- INWESTYCJE
- ŁAD PRZESTRZENNY
- DZIERŻAWY
- SŁUŻEBNOŚĆ
- UŻYCZENIA I CZASOWE ZAJĘCIA
- ODSZKODOWANIA ZA NIERUCHOMOŚCI
- PRZETARGI I SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI
- ZARZĄD NA NIERUCHOMOŚCIAMI
- ULICE I ADRESY
- LOKALE SOCJALNE
- ZABYTKI
Wypis z rejestru budynków @
OPIS SPRAWY
Wypis z rejestru budynków wydawany jest właścicielowi bądź osobie legitymującej się pełnomocnictwem od właściciela, lub jeśli wykaże interes prawny. Opłaty pobierane są przy składaniu wniosku w ramach jednego wykonanego dokumentu, zgodnie z załącznikiem, tabela nr 11 do ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne
W SKRÓCIE
 
                            
                        elektronicznie, w urzędzie lub pocztą
 
                            
                        Czekaj na informację
otrzymasz Dokument Obliczenia Opłaty o wysokości opłaty
 
                            
                        Wnieś opłatę
wpłać kwotę wskazaną w Dokumencie Obliczenia Opłaty
 
                            
                        Odbierz dokumenty
w urzędzie lub pocztą (postać papierowa), lub elektronicznie
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- dokumenty można odebrać drogą elektroniczną
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- Wypisy wydawane są na bieżąco, w godzinach pracy kasy, bądź po wniesieniu opłaty w banku, pod warunkiem, że właściciel zgłaszał na bieżąco wszystkie zmiany danych objętych ewidencjami, tzn.: zmiana nazwiska, adresu, itp.
- Wypisy z rejestru budynków, w treści których zawarte są tylko dane przedmiotowe może uzyskać każdy zainteresowany, po wniesieniu stosownej opłaty.
- Zainteresowani zamieszkali poza Łodzią mogą otrzymać wypis za pośrednictwem poczty po wypełnieniu stosownego wniosku i wniesieniu opłaty.
- Wniosek o wydanie wypisu z rejestru budynków złożony przez Pełnomocnika w obrocie nieruchomościami będzie zrealizowany po przedłożeniu umowy, z której będzie wynikało jaki zakres czynności może podejmować, ewentualnie do umowy winien załączyć stosowne pełnomocnictwo od klienta; Jeżeli umowę pośrednictwa podpisała inna osoba niż prowadząca biuro a więc inna osoba niż prowadząca działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa, to do umowy winno zostać załączone pełnomocnictwo upoważniające do zwarcia z klientem umowy w imieniu prowadzącego działalność gospodarczą.
- Należy przyjąć, że prawidłowo umocowany pośrednik wykaże kwestie wskazane powyżej, udzieli pełnomocnictwa swojemu pracownikowi lub współpracownikowi do pobrania lub wglądu do dokumentów, zgodnie z art. 181a Ustawy o gospodarce nieruchomościami, przy czym pełnomocnictwo to powinno być szczególne i za każdym razem taki pracownik winien przedłożyć umowę pośrednictwa oraz dokumenty wskazane powyżej.
 Złożenie dokumentu pełnomocnictwa wiąże się z obowiązkiem uiszczenia opłaty skarbowej.
Termin realizacji
Niezwłocznie w godzinach pracy kasy, poprzez pocztę termin zależny jest od czasu dostarczenia wniosku, przesłania Dokumentu Obliczenia Opłaty, dokonania wpłaty, sporządzenia wypisu i przygotowania wysyłki.
Miejsce załatwienia
Łódzki Ośrodek Geodezji
Dział Ewidencji Gruntów i Budynków
Zespół udostępniania danych ewidencyjnych
90-113 Łódź, ul. Traugutta 21/23
Sala Obsługi Klienta – parter
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
| Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty | 
|---|---|
| Wydanie wypisu z rejestru budynków za jednostkę rejestrową budynków w postaci dokumentu drukowanego | 30 zł | 
| Wydanie wypisu z kartoteki budynków za pozycję kartoteki budynkóww postaci dokumentu drukowanego | 20 zł | 
| Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty | 
|---|---|
| Wydanie wypisu z rejestru budynków za jednostkę rejestrową budynków w postaci dokumentu elektronicznego | 25 zł | 
| Wydanie wypisu z kartoteki budynków za pozycję kartoteki budynków w postaci dokumentu elektronicznego | 15 zł | 
Opłaty pobierane są przy składaniu wniosku w ramach jednego wykonanego dokumentu, zgodnie z załącznikiem, tabela nr 11 do ustawy z dnia 17 maja 1989 roku Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz.1151 ze zm.).
| Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty | 
|---|---|
| opłata za pełnomocnictwo (za wyjątkiem zwolnień, o których mowa w załączniku część IV do ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz.2111) – (opłaty tej nie wnosi się m. in. w przypadku pełnomocnictwa poświadczonego notarialnie, pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) | 17 zł | 
Opłaty można dokonywać:
- poprzez przelew na konto bankowe nr: - Bank Pekao S.A 58 1240 1037 1111 0011 0911 3062 
- w kasie Łódzkiego Ośrodka Geodezji - kasa czynna w godzinach: - poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 8.00 – 15.30
- wtorek: 9.00-16.30
 - w ostatnim dniu miesiąca: - poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 8.00–14.30
- wtorek: 9.00-15.30. - Płatności można dokonywać gotówką, kartą płatniczą lub Blikiem 
 
- Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej: - (tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy) - Urząd Miasta Łodzi Wydział Podatkowy 
 ul. Sienkiewicza 61A, 90-009 Łódź- Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie- Łódzki Ośrodek Geodezji
 ul. Traugutta 21/23
 90-113 Łódź
 
- Łódzki Ośrodek Geodezji
- osobiście- ul. Traugutta 21/23, Sala Obsługi Klienta i Biuro podawcze – parter
 
- elektronicznie- ePUAP
- na adres do doręczeń elektronicznych: na adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-28543-53772-SRFEI-29
- Portal Interesanta (i.Wniosek)
 
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku
Wymagane dokumenty
| 
 | 
| druk do pobrania | 
| formularz elektroniczny (ePUAP) | 
| formularz elektroniczny (i.Wniosek) | 
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz.1151 ze zm.)
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz.219)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz.2111)
Tryb odwoławczy
Brak


