Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Wydawanie zaświadczeń o położeniu działki na obszarze zdegradowanym lub na obszarze rewitalizacji lub w specjalnej strefie rewitalizacji w związku z ustaleniem prawa pierwokupu przez gminę

OPIS SPRAWY

Zaświadczenia o położeniu działki na obszarze zdegradowanym lub na obszarze rewitalizacji lub w specjalnej strefie rewitalizacji w związku z ustaleniem prawa pierwokupu przez gminę wydawane są na podstawie składanych wniosków. Wniosek może złożyć każdy zainteresowany: na adres do doręczeń elektronicznych Urzędu Miasta Łodzi, osobiście, listownie z bądź wykorzystaniem formularza dostępnego na platformie ePUAP.

W SKRÓCIE

KROK 1
Złóż wniosek

elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

KROK 2
Czekaj na zaświadczenie

7 dni kalendarzowych

KROK 3

Odbierz zaświadczenie

elektronicznie lub papierowo

PRZYDATNE INFORMACJE

  • możliwość złożenia wniosku na adres do doręczeń elektronicznych Urzędu Miasta Łodzi
  • możliwość złożenia wniosku z wykorzystaniem formularza dostępnego na platformie ePUAP – do 31 grudnia 2025 r.
  • możliwość złożenia wniosku w Urzędzie
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • możliwość złożenia wniosku przez pełnomocnika wraz z wniesieniem stosownej opłaty skarbowej oraz załączeniem treści pełnomocnictwa
  • wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
  • wydanie zaświadczenia nie wymaga wniesienia opłaty skarbowej, za wyjątkiem pełnomocnictwa
  • zaświadczenie może mieć formę elektroniczną

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy

Wniosek o wydanie zaświadczenia o położeniu działki na obszarze zdegradowanym lub na obszarze rewitalizacji lub w specjalnej strefie rewitalizacji w związku z ustaleniem prawa pierwokupu przez gminę może złożyć każdy zainteresowany na adres do doręczeń elektronicznych Urzędu Miasta Łodzi, osobiście, listownie bądź z wykorzystaniem formularza dostępnego na platformie ePUAP.
Wnioskodawca we wniosku może wskazać osobisty odbiór zaświadczenia w siedzibie Biura Rewitalizacji Urzędu Miasta Łodzi. Wniosek należy wypełnić czytelnie drukowanymi literami i podpisać czytelnie imieniem i nazwiskiem.

Wniosek może złożyć dowolna osoba, co oznacza, że nie musi tego robić osobiście właściciel nieruchomości.Wniosek we własnym imieniu może złożyć notariusz, pośrednik biura nieruchomości, krewny lub znajomy.

Osoby upoważnione odrębnym pełnomocnictwem zobowiązane są dołączyć do wniosku stosowne pełnomocnictwo oraz potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej.

Zaświadczenie wymagane jest tylko w dwóch przypadkach:

  • gdy nieruchomość jest położona w obrębie, który jest w całości położony na obszarze rewitalizacji,
  • gdy nieruchomość znajduje się w obrębie, który jest częściowo położony na obszarze rewitalizacji.

Odbiór zaświadczenia

  1. Uwaga: od 01.01.2025 r. doręczenie korespondencji nadanej przez Urząd Miasta Łodzi w pierwszej kolejności następuje na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych albo w siedzibie Biura Rewitalizacji
  2. Odbiór osobisty w godzinach pracy Urzędu, w Sekretariacie Biura Rewitalizacji,
    ul. Piotrkowska 171, II piętro pokój 201
    Kontakt:
    tel. +48 42 638-57-58 lub +48 42 272-63-79
    e-mail: rewitalizacja@uml.lodz.pl
  3. Elektronicznie na konto w ePUAP, gdy wnioskodawca nie wskazał odbioru osobistego, nie posiada adresu do doręczeń elektronicznych, oraz
    1. korespondencja jest odpowiedzią na wniosek złożony przez ePUAP albo
    2. wnioskodawca poprosił o doręczenie korespondencji na swoje konto w ePUAP
  4. Listownie
    Zaświadczenia wysyłane są listem poleconym za potwierdzeniem odbioru (nie priorytetem), tylko w przypadku braku możliwości doręczenia na adres do doręczeń elektronicznych wnioskodawcy oraz - w przypadku zaznaczenia odbioru osobistego - braku odbioru zaświadczenia w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.
Informacje uzupełniające
  1. Szczegółowe informacje dotyczące zaświadczeń:
    www.rewitalizacja.uml.lodz.pl
  2. Zasięg obszaru rewitalizacji można sprawdzić na internetowej mapie InterSIT
    Przejdź do mapy!
    Zasady korzystania z mapy InterSIT ostały opisane na stronie:
    https://rewitalizacja.uml.lodz.pl/rewitalizacja/zaswiadczenia-kupnosprzedaz-nieruchomosci/wyszukiwanie-dzialek-i-obrebow-na-obszarze-rewitalizacji/
  3. Wniosek należy wypełnić czytelnie drukowanymi literami.
  4. Zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych z dnia 18 listopada 2020 r. Urząd Miasta Łodzi w pierwszej kolejności doręcza korespondencję z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych.
  5. W przypadku złożenia wniosku na adres do doręczeń elektronicznych Urzędu Miasta Łodzi wnioskodawca otrzymuje dowód wysłania i otrzymania
  6. W przypadku złożenia wniosku z wykorzystaniem formularza dostępnego na platformie ePUAP: wnioskodawca otrzymuje Urzędowe Poświadczenia Przedłożenia).
  7. Zaświadczenie nie są doręczane drogą elektroniczną na adres e-mail.
Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

Na wydanie zaświadczenia czeka się do 7 dni kalendarzowych.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, czy zaświadczenie jest już gotowe do odbioru, zadzwoń: tel. +48 42638-52-98 lub +48 42 272-63-79
e-mail: rewitalizacja@uml.lodz.pl

Miejsce załatwienia

Biuro Rewitalizacji
ul. Piotrkowska 171
90-447 Łódź

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty

Zaświadczenie wydawane jest bezpłatnie.

Rodzaj opłatyWysokość opłaty

W przypadku gdy wnioskodawca działa przez upoważnionego przedstawiciela wymagane jest złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (prokury) wrazz dowodem uiszczenia opłaty.

Opłata nie dotyczy pełnomocnictw udzielanych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

17 zł

Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:

Pekao S.A.: 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy) Urząd Miasta Łodzi, Wydział Podatkowy, ul. Sienkiewicza 61A, 90-009 Łódź, Pekao S.A.

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • osobiście
    • W punktach informacyjno - kancelaryjnych Urzędu Miasta Łodzi:
      • ul. Zachodnia 47
      • al. Piłsudskiego 100
      • al. Politechniki 32
      • ul. Krzemieniecka 2B
    • W punktach kancelaryjnych Urzędu Miasta Łodzi:
      • ul. Piotrkowska 104, budynek B
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Rewitalizacji
      ul. Piotrkowska171
      90-447 Łódź
  • elektronicznie:
    • na adres do doręczeń elektronicznych
    • ePUAP do 31 grudnia 2025 r.

Termin składania dokumentów

Nie dotyczy

Wymagane dokumenty

  • Wniosek
druk do pobrania
formularz elektroniczny (ePUAP)
  • Upoważnienie / pełnomocnictwo oraz potwierdzenie opłaty w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania
Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • uchwała nr XXV/589/16 Rady Miejskiej w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji miasta Łodzi z dnia 10 lutego 2016 r.
  • uchwała nr XLII/1095/17 z dnia 22 lutego 2017 r. (Dz. Urz. WŁ z dnia 15 marca 2017 r. poz. 1291 z późn. zm.) w sprawie ustanowienia na obszarze rewitalizacji miasta Łodzi Specjalnej Strefy Rewitalizacji

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro Rewitalizacji
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt