Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Indywidualne interpretacje przepisów prawa podatkowego (osoby prawne, osoby fizyczne) @

OPIS SPRAWY

Każdy podmiot może złożyć wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych oraz opłaty skarbowej i opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w którym przedstawia stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe oraz swoje stanowisko w sprawie ich oceny prawnej. Prezydent Miasta wydaje indywidualną interpretację podatkową w terminie 3 m-cy zajmując swoje stanowisko w sprawie. Zastosowanie się do interpretacji podatkowej skutkuje ochroną wnioskodawcy w sprawie stanowiącej jej przedmiot.

W SKRÓCIE

KROK 1
Wnieś opłatę
KROK 2
Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

KROK 3
Odbierz interpretację

elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

PRZYDATNE INFORMACJE

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • interpretacja może mieć formę elektroniczną
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • w okresie epidemii wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Usługa polega na wydawaniu na pisemny wniosek zainteresowanych indywidualnych interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie:
    • podatku od nieruchomości
    • podatku od środków transportowych
    • podatku leśnego
    • podatku rolnego
    • opłaty skarbowej
    • opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  2. Wniosek o interpretację indywidualną może dotyczyć zaistniałego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. We wniosku należy:
    • przedstawić wyczerpująco stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe,
    • przedstawić własne stanowisko w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego,
    • złożyć oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego. W razie złożenia fałszywego oświadczenia wydana interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych.

Przedmiotem wniosku o interpretację indywidualną nie mogą być przepisy prawa podatkowego regulujące właściwość oraz uprawnienia i obowiązki organów podatkowych.

Wniosek można złożyć osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP.

Informacje uzupełniające
  • Wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego może zostać złożony przez pełnomocnika. Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) upoważnia do działania we wskazanej sprawie podatkowej lub innej wskazanej sprawie należącej do właściwości organu podatkowego.
  • Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) lub zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) należy złożyć w Wydziale Finansowym (ul. Sienkiewicza 5, pok. 004).
  • Wzory pełnomocnictwa szczególnego (PPS-1) oraz zawiadomienia o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw.
  • Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

3 miesiące

Miejsce załatwienia

Wydział Finansowy
Oddział Dochodów Podatkowych
Oddział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego
Zespółds. Opłaty Skarbowej
Oddział Wymiaru Opłaty za Gospodarowanie Odpadami
90–113 Łódź, ul. Sienkiewicza 5
Telefony:
+48 (42) 638-45-70
+48 (42) 638-53-00
+48 (42) 638-50-33
+48 (42) 638-54-09
+48 (42) 638-57-80
+48 (42) 638-57-77
+48 (42) 272-65-20
+48 (42) 272-65-21

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

W okresie epidemii wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się pod adresem https://wizyty.uml.lodz.pl.

Opłaty

Opłacie podlega:

Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej od każdego przedstawionego we wniosku odrębnego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego40 zł
Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dla dwóch lub więcej zainteresowanych uczestniczących w tym samym zaistniałym stanie faktycznym albo mających uczestniczyć w tym samym zdarzeniu przyszłym (wniosek wspólny)iloczyn kwoty 40 zł i liczby zainteresowanych wskazanych we wniosku

Opłatę wnosi się na konto:

  • gdy wniosek o wydanie interpretacji dotyczy podatku od nieruchomości od osób prawnych:

Wydział Finansowy
Oddział Dochodów Podatkowych
Bank Pekao SA, nr konta 34 1240 1037 1111 0011 0912 7753

  • gdy wniosek o wydanie interpretacji dotyczy podatku od środków transportowych:

Wydział Finansowy
Oddział Dochodów Podatkowych
Bank Pekao SA, nr konta 71 1240 1037 1111 0011 0912 7766

  • gdy wniosek o wydanie interpretacji dotyczy podatku od nieruchomości od osób fizycznych, podatku rolnego i podatku leśnego:

    Wydział Finansowy
    Oddział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego
    Bank Pekao S.A., nr konta 27 1240 1037 1111 0011 0909 4026
  • gdy wniosek o wydanie interpretacji dotyczy opłaty skarbowej:

Wydział Finansowy
Zespół ds. Opłaty Skarbowej
Bank Pekao SA, nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)17 zł

Opłatę skarbową za pełnomocnictwo wnosimy na numer konta:
Bank Pekao SA, nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie
    • Wydział Finansowy
      ul. Sienkiewicza 5
      90–113 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Sienkiewicza 5, parter, pok. 004
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Brak terminu na złożenie wniosku. Wnioski można składać w trakcie całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego
formularz elektroniczny (ePUAP)
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty za interpretację
  • Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1)
druk do pobrania
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo szczególne (jeśli dotyczy)

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania
Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 17 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw
  • rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw

Tryb odwoławczy

  • Na interpretację indywidualną przysługuje prawo wniesienia skargi z powodu jej niezgodności z prawem do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi (90–434 Łódź, ul. Piotrkowska 135) za pośrednictwem Wydziału Finansowego (90–113 Łódź, ul. Sienkiewicza 5).
  • Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach, w terminie 30 dni od dnia doręczenia skarżącemu interpretacji
Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Finansowy
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt