- Procedura dotyczy:
- zaświadczeń o niezaleganiu w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi/stwierdzających stan zaległości;
- zaświadczeń o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji zobowiązanych do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Zaświadczenie wydaje się w granicach żądania wnioskodawcy. Zaświadczenie potwierdza stan faktyczny lub prawny istniejący w dniu jego wydania.
- Procedura polega na:
- wydaniu zaświadczenia;
- wydaniu postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.
- Wnioski o wydanie zaświadczenia składane są w formie papierowej lub elektronicznej.
Wydawanie zaświadczeń z zakresu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi @
OPIS SPRAWY
Wydawanie zaświadczeń:
- o niezaleganiu w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi/stwierdzających stan zaległości
- o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji zobowiązanych do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
W SKRÓCIE
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- zaświadczenie może mieć formę elektroniczną
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- Wniosek o wydanie zaświadczenia może zostać złożony przez pełnomocnika zobowiązanego.
- Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) upoważnia do działania we wskazanej sprawie podatkowej lub innej wskazanej sprawie należącej do właściwości organu podatkowego.
- Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) oraz zawiadomienie o zmianie/odwołaniu/wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) należy złożyć w Wydziale Finansowym (ul. Sienkiewicza 61a).
- Wzory pełnomocnictwa szczególnego (PPS-1) oraz zawiadomienia o zmianie/odwołaniu/ wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego (OPL-1P) zostały określone w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 17 lutego 2017 r.
- Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Termin realizacji
7 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Finansowy
Oddział WymiaruOpłaty za Gospodarowanie Odpadami
Oddział Księgowości za Gospodarowanie Odpadami
90-009 Łódź, ul. Sienkiewicza 61a
pok. 0.27.1 (parter)
Telefony:
Oddział Księgowości Opłaty za Gospodarowanie Odpadami
+48 (42) 272-65-06
+48 (42) 272-65-09
+48 (42) 272-65-15
+48 (42) 272-65-16
+48 (42) 272-65-17
+48 (42) 272-65-19
Oddział WymiaruOpłaty za Gospodarowanie Odpadami
+48 (42) 272-65-08
+48 (42) 272-65-10
+48 (42) 272-65-11
+48 (42) 272-65-12
+48 (42) 272-65-13
+48 (42) 272-65-14
+48 (42) 272-65-18
+48 (42) 272-65-20
+48 (42) 272-65-21
+48 (42) 272-65-25
+48 (42) 272-69-20
Wnioski można składać również w punktach kancelaryjno-informacyjnych UMŁ:
ul. Zachodnia 47
al. Politechniki 32
ul. Krzemieniecka B
al. Piłsudskiego 100
ul. Piotrkowska 110 (wejście od al. Schillera)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Złożenie wniosku w kancelarii urzędu nie wymaga umawiania wizyty.
Możliwa rezerwacja wizyty na stronie internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl/
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Zaświadczenie o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji zobowiązanych do uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi | 17 zł (od każdego egzemplarza) |
Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi/stwierdzające stan zaległości | 21 zł (od każdego egzemplarza) |
Inne zaświadczenia (np. kto uiszczał opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi) | 17 zł (od każdego egzemplarza) |
Złożenie dokumentu pełnomocnictwa (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek, a także gdy pełnomocnictwa udziela jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł (od każdego dokumentu pełnomocnictwa) |
Zwolnienia bądź wyłączenia z opłaty skarbowej określają przepisy ustawy z dnia 16listopada2006r. o opłacie skarbowej.
Opłatę należy wnieść na rachunek bankowy Wydziału Finansowego:
Wydział Finansowy, ul. Sienkiewicza 61a, 90-009 Łódź
Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 104
90–926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Sienkiewicza 61a
parter, pok.: 0.27.1
Pobieranie i składanie wniosków, deklaracji, dokumentów możliwe jest również w: - Łódź - Bałuty, ul. Zachodnia 47
- Łódź - Górna, al. Politechniki 32
- Łódź - Polesie, ul. Krzemieniecka 2B
- Łódź - Widzew, al. Piłsudskiego 100
- ul. Sienkiewicza 61a
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
|
|
druk do pobrania |
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez ubiegającą się o nie osobę następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie. Zażalenie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie, za pośrednictwem organu który je wydał.