W przypadku zaistnienia potrzeby zatrudnienia pracowników na wolnych stanowiskach urzędniczych, w tym kierowniczych stanowiskach urzędniczych w Urzędzie Miasta Łodzi, każdorazowo przeprowadzany jest otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na dane stanowisko pracy.
Ogłoszenia informujące o naborach na wolne stanowiska urzędnicze, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie zawierają informacje na temat m.in. warunków pracy na danym stanowisku, zakresu czynności, wymagań niezbędnych, wymagań dodatkowych, dokumentów, które należy złożyć/przesłać w związku z ogłoszonym naboremoraz formy złożenia/przesłania dokumentów.
Ogłoszenia publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu, przy ul. Piotrkowskiej 104 (Budynek D).
Kandydaci zainteresowani pracą w Urzędzie na stanowisku, na które prowadzony jest nabór mogą składać/przesyłać wymagane dokumenty w wersji papierowej osobiście lub za pośrednictwem poczty na adres i w terminie wskazanym w treści ogłoszenia bądź w wersji elektronicznej z wykorzystaniem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.
Za datę doręczenia dokumentów uważa się datę otrzymania tych dokumentów przez Urząd (datę wpływu do Urzędu). Dokumenty doręczone po terminie nie będą rozpatrywane.
Po zakończeniu terminu składania/ przesyłania dokumentów dokonywana jest wstępna selekcja kandydatów po przeprowadzonej analizie otrzymanych ofertaplikacyjnych pod względem spełniania przez kandydatów wymogów formalnych.
Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne na dane stanowisko pracy, zapraszani są na rozmowy kwalifikacyjne (do 10 kandydatów). W sytuacji, gdy wymagania formalne spełni powyżej10 kandydatów przeprowadzane są zazwyczaj dodatkowe etapy selekcji w formie testów kwalifikacyjnych.
W uzasadnionych przypadkach, Przewodniczący Komisji może wyrazić zgodę na nieprzeprowadzanie testów kwalifikacyjnych.
Kandydaci zakwalifikowani do kolejnych etapów naborów powiadamiani są o terminach testów lub rozmów kwalifikacyjnych telefonicznie lub drogą elektroniczną.
W ustalonym terminie Komisja przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną, której celem jest:
- uzyskanie dodatkowych informacji o kandydatach
- ocena predyspozycji kandydatów do prawidłowego wykonywania zadań na stanowiskach, na które przeprowadzane są nabory
- stworzenie kandydatom możliwości zaprezentowania swoich umiejętności i wiedzy
Wynikiem przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej jest wyłonienie przez Komisję nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów spełniających wymagania niezbędnei w najwyższym stopniu wymagania dodatkowe wraz z informacją o ewentualnej niepełnosprawności kandydata/-ów.
W przypadku, gdy w ocenie Komisji żaden z kandydatów nie spełnia w dostatecznym stopniu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze, nabór zostaje zakończony bez wyłonienia kandydata do zatrudnienia.
W przypadku wyłonienia przez Komisję kandydata do zatrudnienia w Urzędzie bądź nie wyłonieniu żadnego kandydata, niezwłocznie po przeprowadzonym naborze, upowszechnia się informację o jego wyniku.
W przypadku złożenia przez kandydata wybranego w drodze naboru, rezygnacji z możliwości zatrudnienia w Urzędzie, Prezydent może wybrać do zatrudnienia na tym samym stanowisku kolejną osobę spośród najlepszych kandydatów spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe.
Informacje o wynikach naborów publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu, przy ul. Piotrkowskiej 104 (Budynek D).
Kandydaci wyłonieni w naborach do zatrudnienia w Urzędzie informowani są o tym fakcie telefonicznie lub drogą elektroniczną.
Dokumenty kandydatów wybieranych w naborach i zatrudnianych w Urzędzie zostają dołączane do ich akt osobowych.
Pozostali kandydaci biorący udział w naborach mogą dokonywać odbioru dokumentów (złożonych w wersji papierowej) osobiście za potwierdzeniem odbioru bądź mogą upoważnić inną osobę do odbioru swoich dokumentów na podstawie okazanego upoważnienia.
Jeżeli w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru zaistnieje konieczność ponownego obsadzenia tego samego stanowiska, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku innej osoby spośród najlepszych kandydatów spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu spełniających wymagania dodatkowe.
Dokumenty kandydatów są przechowywane w Urzędzie Miasta Łodzi przez okres co najmniej 3 miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w naborze.
W przypadku niewyłonienia kandydata dokumenty przechowywane są przez okres co najmniej 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru.
Po upływie wskazanych wyżej okresów dokumenty kandydatów są protokolarnie niszczone z wyłączeniem załączonych w ofertach oryginałów dokumentów, które podlegają zwrotowi(wersja papierowa) bądź usuwane (wersja elektroniczna).
Prezydent Miasta Łodzi może w każdym czasie odwołać ogłoszony nabór na wolne stanowisko urzędnicze, w tym kierownicze stanowisko urzędnicze bez podania przyczyny.