- Złożenie deklaracji podatkowej.
- Decyzja określająca podatek rolnyw przypadku braku złożenia deklaracji podatkowej.
- Osoby prawne i inne jednostki organizacyjne są obowiązane:
- składać deklaracje w formie papierowej lub elektronicznie w terminie do dnia 15 stycznia, organowi podatkowemu właściwemu ze względu na miejsce położenia gruntów na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.
- Ustawowy termin płatności zobowiązania podatkowego – ratalnie do 15 dnia każdego miesiąca, proporcjonalnie do czasu trwania obowiązku podatkowego. W przypadku niedopełnienia obowiązku, organ podatkowy wyda decyzję określającą wymiar podatku.
- Deklaracje obowiązujące od 01.07.2019 r.
- DR-1-„Deklaracja na podatek rolny”,
- ZDR-1 „Dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu”,
- ZDR-2 „Dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania”.
- Deklaracje obowiązujące do 30.06.2019 r.
- DR-1 „Deklaracje na podatek rolny”,
- ZR-1/A „Dane o nieruchomościach rolnych”,
- ZR-1/B „Dane o zwolnieniach podatkowych w podatku rolnym”.
- Deklaracje obowiązujące od 01.07.2019 r.
Podatek rolny – naliczenie (osoby prawne) @
OPIS SPRAWY
Osoby prawne i jednostki organizacyjne, które posiadają grunty rolne są obowiązane corocznie składać deklaracje w formie papierowej lub elektronicznie w terminie do dnia 15 stycznia, organowi podatkowemu właściwemu ze względu na miejsce położenia gruntów , a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.
Podatek w kwocie poniżej 100 zł płatny jest w jednej racie do 15 marca danego roku, a w przypadku kwoty podatku powyżej 100 zł w 4 ratach: do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada
W SKRÓCIE
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą (wymagana jeśli nastąpiły zmiany)
w terminach ustawowych: do 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada
PRZYDATNE INFORMACJE
Deklaracja DR-1 online
Kliknij, aby przygotować i złożyć deklarację na podatek rolny w 5 minut
- możliwość złożenia deklaracji online
- możliwość przesłania deklaracji pocztą
- możliwość wrzucenia deklaracji do urny (bez konieczności umawiania się)
- wizyta w Urzędzie: w okresie epidemii/ pandemii w przypadku wyjaśnienia spraw podatkowych wymaga umówienia się
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- osoby prawne same obliczają podatek i wskazują w deklaracji na każdy rok podatkowy (Wydział Finansowy nie wysyła decyzji)
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji (UPL-1P) oraz zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu tego pełnomocnictwa (OPL-1P) należy złożyć w Wydziale Finansowym.
- Wzory pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji (UPL-1P) oraz zawiadomienia o zmianie lub odwołaniu tego pełnomocnictwa (OPL-1P) zostały określone w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lutego 2017 r..
- Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) oraz zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu tego pełnomocnictwa (OPS-1) należy złożyć w Wydziale Finansowym.
- Wzory pełnomocnictwa szczególnego (PPS-1) oraz zawiadomienia o zmianie lub odwołaniu tego pełnomocnictwa (OPS-1) zostały określone w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lutego 2017 r..
- Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej.
Termin realizacji
30 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Finansowy
Oddział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego
Telefony:
+48 (42) 638-50-29
+48 (42) 638-56-62
+48 (42) 638-56-65
Dokumenty można składać również w następujących siedzibach Urzędu Miasta Łodzi:
ul. Zachodnia 47, pok.: 12 (Kancelaria)
al. Politechniki 32, pok.: 005 (Kancelaria)
ul. Krzemieniecka 2B, pok.: 116 (Kancelaria)
al. Piłsudskiego 100, pok.: 18 (Kancelaria)
ul. Piotrkowska 110 (wejście od al. Schillera)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Umawianie wizyt w okresie epidemii (lub pandemii) pod adresem: https://wizyty.uml.lodz.pl/
Opłata skarbowa:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł |
Opłatę skarbową za pełnomocnictwo wnosimy na numer konta:
- Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Podatek należy wpłacać na indywidualny numer rachunku bankowego wskazany w decyzji podatkowej dla danej nieruchomości.
W przypadku braku indywidualnego numeru rachunku bankowego podatek należy wpłacać na niżej podany numer konta:
- Bank Pekao S.A. 27 1240 1037 1111 0011 0909 4026
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Finansowy
Oddział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Sienkiewicza
Pobieranie i składanie wniosków, deklaracji, dokumentów możliwe jest również w: - Łódź - Bałuty, ul. Zachodnia 47
Pobieranie - parter, Informacja, pok.: 10
Składanie - parter, Kancelaria, pok.: 12 - Łódź - Górna, al. Politechniki 32
Pobieranie - parter, Informacja
Składanie - parter, Kancelaria, pok. 005 - Łódź - Polesie, ul. Krzemieniecka 2B
Pobieranie - parter, Informacja
Składanie - I piętro, Kancelaria, pok.: 116 - Łódź - Widzew, al. Piłsudskiego 100
Pobieranie - parter, Informacja, pok.: 17
Składanie - parter, Kancelaria, pok.: 18
- ul. Sienkiewicza
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Deklaracje podatkowe należy złożyć w terminie do dnia 15 stycznia, organowi podatkowemu właściwemu ze względu na miejsce położenia gruntów na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.
Wymagane dokumenty
|
formularz elektroniczny (ePUAP) |
Deklaracje obowiązujące od 01.07.2019 r. oraz w każdym następnym roku podatkowym |
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
|
druk do pobrania |
|
druk do pobrania |
Deklaracje obowiązujące do 30.06.2019 r. |
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
|
druk do pobrania |
|
druk do pobrania |
|
|
druk do pobrania |
|
druk do pobrania |
|
druk do pobrania |
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
|
formularz elektroniczny (ePUAP) |
Podstawa prawna
Podstawa prawna obowiązująca od 01.07.2019
- ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o gruntach i deklaracji na podatek rolny
Podstawa prawna obowiązująca do 30.06.2019 r.
- uchwała Nr XXXVII/962/16 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 16 listopada 2016 r. w sprawie określenia wzorów formularzy oraz warunków i trybu składania deklaracji na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny za pomocą elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP
- uchwała Nr I/28/18 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 28 listopada 2018 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia wzorów formularzy oraz warunków i trybu składania deklaracji na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny za pomocą elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP
Tryb odwoławczy
Organ odwoławczy – Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łodzi. Odwołanie składa się w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji określającej, za pośrednictwem Oddziału Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego Wydziału Finansowego.