Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów @

OPIS SPRAWY

Sprawa dotyczy przedsiębiorców, którzy zamierzają wykonywać działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów.

Osoby chcące być wpisane do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów muszą zgłosić się do Oddziału Nadzoru i Kontroli Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 (po uprzednim umówieniu wizyty) bądź załatwić sprawę elektronicznie poprzez złożenie wniosku za pomocą platformy ePUAP.

W SKRÓCIE

KROK 1

Wnieś opłatę

przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty)

KROK 2

Złóż wniosek i załączniki

elektronicznie lub w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty – sprawy grupy „B”)

KROK 3

Czekaj na e-maila

o możliwości odbioru zaświadczenia

KROK 4

Zarezerwuj wizytę

wybierz sprawy z grupy „B”

KROK 5

Odbierz zaświadczenie

nie potwierdzaj wizyty w biletomacie-sprawę zrealizujesz w pokoju B-10

PRZYDATNE INFORMACJE

  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
  • możliwość złożenia wniosku online

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Wpis dokonywany jest na wniosek przedsiębiorcy, po złożeniu przez przedsiębiorcę do organu prowadzącego rejestr działalności regulowanej oświadczenia o spełnieniu warunków wymaganych prawem do wykonywania tej działalności. Zainteresowany składa dokumenty w kancelarii (parter) osobiście lub przez pełnomocnika. Organ jest obowiązany dokonać wpisu przedsiębiorcy do rejestru działalności regulowanej w terminie 7 dni od dnia wpływu do organu wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej, dla której rejestr jest prowadzony. Jeżeli wpis nie zostanie dokonany w ww. terminie, a od dnia wpływu wniosku do tego organu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis.

  2. Przyjmowanie wniosków – Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek, środa – piątek 8:00 – 16:00, wtorek 8:00 – 17:00.
  3. Czynności tej dokonuje się nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. Po uzupełnieniu wniosku pracownik ma ponownie 7 dni na dokonanie wpisu do rejestru. Pracownik w drodze decyzji, odmawia wpisu przedsiębiorcy do rejestru, w przypadku gdy wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem lub przedsiębiorcę wykreślono na skutek wydania przez starostę decyzji administracyjnej o zakazie wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem, w okresie 3 lat od dnia jej wydania.

  4. Na potwierdzenie dokonania wpisu starosta wydaje przedsiębiorcy zaświadczenie potwierdzające wpisanie go do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.

  5. Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych. Żądanie zmiany danych dotyczących zakresu wpisu należy wnieść w formie pisemnej. Wzór wniosku nie został określony w przepisach wykonawczych.

  6. Opcjonalnie złożenie przedmiotowego wniosku możliwe jest za pośrednictwem platformy ePUAP ( https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego)
Informacje uzupełniające
  • Stację kontroli pojazdów może prowadzić przedsiębiorca, który:

    • posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

    • nie jest przedsiębiorcą, w stosunku do którego otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość,

    • nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom – dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej,

    • posiada wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz warunki lokalowe gwarantujące wykonywanie odpowiedniego zakresu badań technicznych pojazdów zgodnie ze szczególnymi warunkami przeprowadzania tych badań,

    • posiada poświadczenie zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami odpowiednio do zakresu przeprowadzanych badań wpisanego do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów. Poświadczenie takie wydaje za opłatą Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego po dokonaniu sprawdzenia stacji kontroli pojazdów. Poświadczenie zachowuje ważność do czasu zmiany stanu faktycznego, dla którego zostało wydane, nie dłużej niż przez 5 lat od daty jego wydania,

    • zatrudnia uprawnionych diagnostów (co najmniej dwóch).

  • Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć pisemne pełnomocnictwo oraz okazać swój dowód osobisty.
Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

Do 7 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Nadzoru i Kontroli
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
pokój B-10

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl- (sprawy z grupy B)

Przypominamy, że:

  • Jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
  • Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
  • Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
Opłaty

Rodzaj opłaty

Wysokość opłaty

Za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów pobierana jest opłata skarbowa, której potwierdzenie wniesienia załącza się do wniosku.

412,00 zł

Skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa (opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)

17 zł

nr konta bankowego do opłaty skarbowej: Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Opłatę należy wnieść kartą płatniczą lub gotówką bezpośrednio w Wydziale w kasie automatycznej, gotówką w oddziale Banku Pekao S.A. zlokalizowanym w budynku Wydziału lub przelewem na konto.

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • osobiście:
    • ul. Smugowa 26a i 30/32
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty

Dokumenty do złożenia:
  • Wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów

druk do pobrania


formularz elektroniczny (ePUAP)
  • Oświadczenie (dołączone do wniosku) o treści określonej w art.83a ust.4 i spełniające wymagania zgodnie z ust. 5 ww. artykułu ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym

druk do pobrania


  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej
  • Pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika)
Dokumenty do wglądu:
  • Dowód osobisty wnioskodawcy lub pełnomocnika

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

klauzula informacyjna do pobrania


Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym
  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie wzorów dokumentów wymaganych dla wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów
  • rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 28 listopada 2014 r. w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów oraz wzorów dokumentów z tym związanych
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy

Tryb odwoławczy

Odwołanie, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, do organu drugiej instancji tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego, Łódź ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt