Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Informacja o organizacjach pozarządowych

OPIS SPRAWY

Udzielanie informacji o organizacjach pozarządowych mających siedzibę na terenie Miasta Łodzi.

Informacje udzielane są każdemu, kto wyrazi potrzebę uzyskania takiej informacji.

W SKRÓCIE

KROK 1

Złóż wniosek

w Urzędzie, telefonicznie, pocztą lub mailem

KROK 2

Czekaj na odpowiedź

PRZYDATNE INFORMACJE

  • możliwość wysłania zapytania online (mail)
  • sprawa możliwa do załatwienia przez telefon
  • możliwość wystąpienia o informację drogą pocztową
  • sprawa nie wymaga opłat
  • wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy

Udzielane są informacje o organizacjach pozarządowych mających siedzibę na terenie Łodzi (stowarzyszeniach, fundacjach, związkach stowarzyszeń, terenowych jednostkach organizacyjnych stowarzyszeń). Wszystkie podmioty (organizacje, instytucje, osoby prywatne) zainteresowane uzyskaniem informacji adresowych o organizacjach pozarządowych, mających siedzibę na terenie Łodzi, mogą zgłaszać zapytania o dane teleadresowe. Możliwe jest uzyskanie informacji w dwóch trybach:

  1. Zainteresowany samodzielnie uzyskuje informacje na stronie internetowej UMŁ poprzez odesłanie do oficjalnej strony Krajowego Rejestru Sądowego >>>,
  2. Zainteresowany zgłasza na piśmie lub drogą elektroniczną (mail) wniosek o udzielenie informacji teleadresowej nt. organizacji pozarządowej – po sprawdzeniu w bazie danych o organizacjach pozarządowych, zainteresowany uzyskuje na piśmie lub elektronicznie potrzebne informacje.
Informacje uzupełniające

Informacje o organizacjach pozarządowych mających siedzibę na terenie Łodzi udzielane są na podstawie danych, które zostały przekazane przez organizacje pozarządowe i Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego. Z tego powodu Urząd Miasta Łodzi nie ma wpływu na aktualność tych danych.

Od 1 stycznia 2007 r. działa elektroniczny dostęp do Krajowego Rejestru Sądowego - Wyszukiwarka podmiotów zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym >>>

Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

Nie dotyczy

Miejsce załatwienia

Biuro Aktywności Miejskiej
Oddział ds. Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu
90-003 Łódź, ul. Tuwima 10
pok. 115 i 116, I piętro

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Aktywności Miejskiej
      ul. Tuwima 10
      90-003 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Tuwima 10 pok. 115 i 116 I p
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
  • pocztą elektroniczną: biuro.aktywnosci@uml.lodz.pl
  • telefonicznie: +48 (42)638-46-99; +48 (42) 638-46-01; +48 (42) 638-46-10; +48 (42) 638-46-41; +48 (42) 638-52-61

Termin składania dokumentów

Zapytania można zgłaszać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty

  • Wniosek
Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • art. 7 ust. 1 pkt 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40)
  • art. 4 ust. 1 pkt 22 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526)
  • ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261)
  • art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 2023 r. poz. 166)

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro Aktywności Miejskiej
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt