- Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Swoje aktualne dane kontaktowe – numer telefonu lub adres e-mail lub oba do RDK może przekazać każda osoba pełnoletnia.
- Dane w RDK można w każdej chwili zmienić lub całkowicie usunąć. Do RDK mają dostęp wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy.
- Dane do RDK można przekazać na dwa sposoby: osobiście w siedzibie organu dowolnej gminy lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Dane w RDK można w każdej chwili zmienić lub je usunąć.
Rejestr Danych Kontaktowych
OPIS SPRAWY
Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której pracownicy administracji publicznej mają dostęp do Twojego aktualnego numeru telefonu komórkowego oraz adresu e-mail.
Jeżeli przekażesz dane do Rejestru Danych Kontaktowych zostaniesz powiadomiona/y np. o dokumentach gotowych do odbioru.
Pamiętaj, dostęp do Twoich danych ma tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć.
W SKRÓCIE
Złóż wniosek
elektronicznie lub w Urzędzie
PRZYDATNE INFORMACJE
przekazanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Dane do Rejestru Danych Kontaktowych możesz przekazać także w trakcie realizacji innych spraw urzędowych , np. podczas składania wniosku o wydanie dowodu osobistego, przy realizacji obowiązku meldunkowego, czy zastrzegając numer PESEL.
Niezbędne do przekazania danych kontaktowych jest posiadanie urządzenia, na które za pośrednictwem SMS-a lub e-maila zostaną wysłane kody do potwierdzenia danych.
Termin realizacji
Niezwłocznie
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności
- 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
- 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
- 94-030 Łódź, ul. Krzemieniecka 2B
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Złożenie wniosku nie wymaga wcześniejszego umawiania wizyty w urzędzie.
Brak
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro
- al. Piłsudskiego 100, parter, sala obsługi
- ul. Krzemieniecka 2B parter, sala obsługi
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
|
Pozostałe dokumenty |
|
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- rozporządzenie Ministra Spraw Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych
Tryb odwoławczy
Brak