- Wszczęcie postępowania następuje z urzędu, po powzięciu przez organ informacji
- możliwych naruszeniach ustawy o odpadach.
- Sporządzenie zawiadomienia o wszczęciu postępowania administracyjnego.
- Sporządzenie wezwania do stawienia się na gruncie oraz przedłożenia dokumentacji dotyczącej sprawy.
- Przeprowadzenie oględzin w terenie, sporządzenie protokołu, wykonanie dokumentacji fotograficznej.
- W niektórych przypadkach – wystąpienie do Wydziału Urbanistyki i Architektury UMŁ o przekazanie/udostępnienie dokumentacji budowlanej lub wskazanie konkretnych danych zebranych w prowadzonym przez ww. Wydział postępowaniu administracyjnym.
- W niektórych przypadkach – wystąpienie o udzielenie informacji do innych organów tj. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, Łódzki Ośrodek Geodezji itp.
- Sporządzenie zawiadomienia o zebranych dowodach w sprawie – z instrukcyjnym terminem 7 dni na zapoznanie się przez Strony ze zgromadzonym w sprawie materiałem dowodowym oraz wniesienie uwag.
- Wydanie decyzji kończącej postępowanie.
Interwencje z zakresu ustawy o odpadach
OPIS SPRAWY
Po otrzymaniu zawiadomienia Prezydent Miasta Łodzi po rozpatrzeniu sprawy wydaje decyzję w sprawie usunięcia odpadów deponowanych w miejscu na ten cel nieprzeznaczonym.
W SKRÓCIE
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
organ podejmie kroki mające na celu weryfikację zgłoszenia
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia informacji online
- możliwość przesłania informacji pocztą
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Termin realizacji
60 dni
(do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresów trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony lub przyczyn niezależnych od organu).
Miejsce załatwienia
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Oddział Ocen Oddziaływania na Środowisko
92-326 Łódź, Al. Piłsudskiego 100
sekretariat pok. 42
pok. 68 tel. +48 (42) 638-47-08
pok. 69 tel. +48 (42) 638-47-56
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w Urzędzie nie wymaga wcześniejszego umawiania się.
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Za złożenie dokumentu pełnomocnictwa – zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej (zwolnienia: do odbioru dokumentów, udzielone małżonkowi/wstępnemu/zstępnemu/rodzeństwu – część IV załącznika do ww. ustawy). | 17,00 zł |
Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy
ul. Sienkiewicza 61A, 90-009 Łódź
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Formy i miejsce składania dokumentów
- listowne:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
ul. Piłsudskiego 100
92-326 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piłsudskiego 100, urna lub pokój 27
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Nie dotyczy
Wymagane dokumenty
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 14.12.2012 r. o odpadach
- ustawa z dnia 27.04.2011 r. Prawo ochrony środowiska
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy Stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, wniesione za pośrednictwem działającego z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi - Dyrektora Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa UMŁ, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Stronom przysługuje prawo do zrzeczenia się odwołania w trakcie biegu terminu do jego wniesienia.
W przypadku zrzeczenia się w formie oświadczenia, prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.