Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Zmiana treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego

OPIS SPRAWY

Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać w formie pisemnej, w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej, organowi, który udzielił zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zmiany danych, o których mowa w art. 7- nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.

W SKRÓCIE

KROK 1
Wnieś opłatę
KROK 2
Złóż wniosek

elektronicznie, w Urzędzie (zaleca się umówienie wizyty) lub pocztą

KROK 3
Umów się na wizytę

w celu odebrania dokumentów

KROK 4
Odbierz decyzję

elektronicznie, w Urzędzie (zaleca się umówienie wizyty) lub pocztą

PRZYDATNE INFORMACJE

  • możliwość złożenia wniosku online
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • zaleca się umówienie wizyty w Urzędzie
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • w przypadkuzłożenia wniosku elektronicznie wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Udzielenie informacji klientom zainteresowanym dokonaniem zmian w treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
  2. Przyjęcie wniosku o dokonanie zmian w treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
  3. Prowadzenie postępowania w sprawie dokonania zmian treści zezwolenia;
  4. Wydanie decyzji zmieniającej treść zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
Informacje uzupełniające

Wniosek złożony w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierał braki formalne.

Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

1 miesiąc(sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).

Miejsce załatwienia

Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź

e-mail: licencje.zezwolenia@uml.lodz.pl

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

  • Telefonicznie: +48 (42) 638-55-30, +48 (42) 638-53-82, +48 (42) 638-53-83, +48 (42) 638-52-56, +48 (42) 272-62-56
  • Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl
Opłaty

Za zmianę treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego pobiera się opłatę w wysokości:

Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Za zmianę treści zezwolenia100 zł
Za wydanie każdego wypisu z zezwolenia, w związku ze zmianą treści zezwolenia50 zł

W tytule wpłaty proszę o wpisanie: „zmiana treści zezwolenia”

Nr konta bankowego do innych opłat:

85 1240 1037 1111 0011 0911 0830

Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii17 zł

Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:

  • dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
  • jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.

Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:

50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
      93-590 Łódź
  • osobiście:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
      Al. Politechniki 32
  • elektronicznie:
    • ePUAP
    • na adres doręczeń elektronicznych: AE:PL-43653-25073-RDRVC-22

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o zmianę treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
druk do pobrania
formularz elektroniczny (ePUAP)
  • Dokumenty potwierdzające konieczność dokonania zmiany danych
  • Pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika
  • Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu)

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania
Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
  • rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE
  • ustawa Kodeks postępowania administracyjnego
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Piotrkowska 86, Łódź, tel.: +48 (42) 633-01-09, 632-24-85, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi, Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej, Al. Politechniki 32.

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt