Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Wydawanie zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny

OPIS SPRAWY

Zezwolenie wydawane jest w drodzedecyzji administracyjnej, na pisemny wniosek organizatora imprezy przez organ zarządzający ruchem na drodze, na której odbywa się impreza.

Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć na co najmniej 30 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy do oddziału Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta.

Decyzjęo wydaniu lub odmowie wydania zezwolenia na odbycie imprezy wydaje się co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.

W SKRÓCIE

KROK 1

Uzgodnij projekt organizacji ruchu

z organami zarządzającymi ruchem na drogach

KROK 2

Złóż wniosek i załączniki

w Urzędzie lub pocztą

KROK 3

Wnieś opłatę skarbową

KROK 4

Wystąp o opinię do Policji

uzgodnij z Policją sposób zabezpieczenia imprezy

KROK 5

Sporządź plan

zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas imprezy

KROK 6

Opracuj regulamin oraz program imprezy

KROK 7

Powiadom MPK-Łódź o utrudnieniach

poinformuj o przewidywanym czasie występowania utrudnień w ruchu drogowym

KROK 8

Przekaż informacje o utrudnieniach

w ruchu drogowym wynikających z imprezy (do wiadomości publicznej)

PRZYDATNE INFORMACJE

  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Wnioskodawca uzgadnia przebieg trasy lub miejsce imprezy z:
    • organami zarządzającymi ruchem na drogach przebieg trasy, w tym z Oddziałem Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta jako zarządzającym ruchem na terenie miasta Łodzi, oraz z
    • Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji i
    • Żandarmerią Wojskową - jeżeli impreza odbywa się na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
  2. Wnioskodawca wypełnia wniosek wraz z załącznikami:
    • szczegółowym regulaminem imprezy, określającym w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
    • wykazem osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia,
    • programem imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określonym w minutach i kilometrach programem przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw,
    • planem zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy sporządzonym zgodnie z art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 1997 nr 98 poz. 602)
    • pisemną zgodą właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych,
    • potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 48 zł za wydanie decyzji administracyjnej (zezwolenia) (w tytule przelewu proszę wpisać: opłata za zezwolenie – „nazwa imprezy”) (nie dotyczy podmiotów zwolnionych z opłaty skarbowej zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 16 lipca 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2006 Nr 225 poz. 1635)),
    • pełnomocnictwem wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (nie dotyczy podmiotów zwolnionych z opłaty skarbowej zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 16 lipca 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2006 Nr 225 poz. 1635)).
  3. Wnioskodawca uzgadnia z zarządcą drogi obszar wykorzystania pasa drogowego oraz sposób i termin przywrócenia go do stanu poprzedniego oraz uzyskuje zgodę zarządcy drogi na udział w imprezie pojazdów samochodowych wyposażonych w opony z umieszczonymi nich trwale elementami przeciwślizgowymi. Uzgodnienie powinno mieć formę pisemną.
  4. Wnioskodawca uzgadnia zabezpieczenie imprezy z:
    • Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi dla zadań służb porządkowych. Uzgodnienie powinno mieć formę pisemną.
    • właściwym komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej oraz jednostką ratownictwa medycznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym dla rodzaju, zakresu i sposobu zabezpieczenia ratowniczego imprezy. Uzgodnienie powinno mieć formę pisemną.
  5. Na co najmniej 30 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy, wnioskodawca składa wniosek wraz z wymaganymi załącznikami osobiście poprzez punkt kancelaryjny Urzędu Miasta Łodzi, za pośrednictwem poczty lub elektronicznie przez ePUAP do Oddziału Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta.
  6. Kopię wniosku wraz z załącznikami Wnioskodawca przekazuje równolegle do:
    • Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi reprezentowanego przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi i
    • komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej jeżeli impreza odbywa się na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
  7. Zezwolenie wydawane jest po uzyskaniu pisemnej opinii wydanej przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi oraz w przypadku imprezy odbywającej się na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej – do komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej oraz po uzgodnieniu zakresu ograniczenia ruchu i wynikających stąd warunków przeprowadzenia imprezy z organami zarządzającymi ruchem na drogach, na których ma się odbyć impreza.
  8. Decyzję o wydaniu lub odmowie wydania zezwolenia na odbycie imprezy wydaje się co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
  9. Wnioskodawca przed imprezą i w trakcie jej trwania zobowiązany jest przekazać do wiadomości publicznej informacje o utrudnieniach w ruchu drogowym wynikających z planowanej imprezy.
  10. Wnioskodawca jest obowiązany powiadomić MPK-Łódź o przewidywanym czasie występowania utrudnień w ruchu drogowym.
  11. Wnioskodawca jest obowiązany na polecenie organu zarządzającego ruchem na drodze opracować projekt organizacji ruchu w uzgodnieniu z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi oraz Zarządu Dróg i Transportu.
  12. Dla imprez organizowanych w obrębie Parku Kulturowego ulicy Piotrkowskiej wymagana jest opiniaWojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Informacje uzupełniające

Przepisów art. 65-65g nie stosuje się do procesji, pielgrzymek i innych imprez o charakterze religijnym, które odbywają się na drogach na zasadach określonych w ustawach o stosunku Państwa do odpowiednich Kościołów, jak też do konduktów pogrzebowych, które poruszają się po drogach stosownie do miejscowego zwyczaju.

Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

30 dni (przy komplecie dokumentacji i wymaganych uzgodnień).
Sprawy szczególnie skomplikowane rozpatrywane są nie dłużej niż dwa miesiące.

Miejsce załatwienia

Wnioski z załącznikami należy składać w punktach kancelaryjnych Urzędu Miasta Łodzi.

Zezwolenie można odebrać osobiście, korespondencyjnie, lub na podstawie pełnomocnictwa w:

Biurze Inżyniera Miasta,
Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach
90-002 Łódź, ul. Tuwima 36, I p.

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 272-64-50
Pocztą elektroniczną: bim@uml.lodz.pl

Opłaty

Zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej:

Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
Wydanie decyzji 48,00 zł
Pełnomocnictwo 17,00 zł

(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy, ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź
Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Piotrkowska 104, budynek B
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami), urna

Termin składania dokumentów

Na co najmniej 30 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek na wykorzystanie dróg w sposób szczególny

druk do pobrania


Załączniki do wniosku:

  • Szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego
  • Wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia
  • Program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw
  • Plan zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy sporządzony zgodnie z art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 1997 nr 98 poz. 602)

druk do pobrania


  • Pisemna zgoda właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych
  • Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 48 zł za wydanie decyzji administracyjnej (zezwolenia) (w tytule przelewu proszę wpisać: opłata za zezwolenie – „nazwa imprezy”) (nie dotyczy podmiotów zwolnionych z opłaty skarbowej zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 16 lipca 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2006 Nr 225 poz. 1635))
  • Pełnomocnictwo wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (nie dotyczy podmiotów zwolnionych z opłaty skarbowej zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 16 lipca 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2006 Nr 225 poz. 1635))
  • Projekt organizacji ruchu (na żądanie organu zarządzającego ruchem)

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

klauzula informacyjna do pobrania


Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • art. 65 – 65g w związku z art. 10. ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.)

Tryb odwoławczy

Od wydanej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego złożone za pośrednictwem Oddziału Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro Inżyniera Miasta
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt