- Podmiot wpisany do rejestru zobowiązany jest za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl):
- w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian wystąpić do organu prowadzącego rejestr (wójta, burmistrza, prezydenta) z wnioskiem o zmianę danych lub informacji: nazwy, imienia i nazwiska, siedziby lub adresu podmioty prowadzącego żłobek lub klub, numerów NIP lub REGON podmiotu prowadzącego żłobek, miejsca prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego, informacji o zawieszeniu prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego, zmiany liczby miejsc w żłobku/klubie dziecięcym, informacji czy żłobek, klub jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych;
- w terminie 3 dni od dnia zaistnienia zmian samodzielnie uaktualnić dane w portalu Emp@tia w przypadku zmian pozostałych danych z rejestru, w tym zmian: godzin pracy żłobka/klubu dziecięcego, adresu poczty elektronicznej lub nr telefonu, liczby dzieci zapisanych do żłobka/klubu dziecięcego, wysokości opłat w żłobku/klubie dziecięcym.
- Wszystkie czynności związane z wpisem, zmianami i wykreśleniem żłobka lub klubu dziecięcego z rejestru odbywają się za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/).
- Aby złożyć wniosek za pośrednictwem Portalu Emp@tia, w module e-Wnioski należy:
- wybrać opcję Dokumenty, Nowy dokument, Opieka nad dzieckiem w wieku do lat 3,
- wybrać wniosek RKZ-2: Informacja o zmianie danych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych,
- wybrać gminę m. Łódź, do której wniosek będzie skierowany,
- wypełnić wniosek wymaganymi danymi.
- Do składanego elektronicznie za pośrednictwem portalu Emp@tia wniosku o zmianę danych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych należy dołączyć również:
- decyzję komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej potwierdzającą spełnienie przez budynek/lokal przeznaczony na żłobek/klub dziecięcy wymagań przeciwpożarowych – w przypadku gdy zmiany dotyczą informacji objętych ww. decyzją;
- decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego potwierdzającą spełnienie wymagań przez budynek/lokal przeznaczony na żłobek wymagań sanitarno-lokalowych (w przypadku rejestracji żłobka) albo pozytywną opinię o lokalu wójta, burmistrza, prezydenta (w przypadku klubu dziecięcego) – w przypadku gdy zmiany dotyczą informacji objętych ww. decyzją/opinią;
- pełnomocnictwo lub inny dokument poświadczający uprawnienie do złożenia wniosku przez wnioskodawcę na rzecz podmiotu, który założył żłobek lub klub dziecięcy chyba, że umocowanie wynika wprost z rejestrów publicznych, np. CEIDG lub KRS.
- Wniosek należy wysłać za pośrednictwem portalu Emp@tia potwierdzając go bezpiecznym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym e-PUAP.
- Weryfikacja wniosku i załączników.
- Dokonanie zmian w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych prowadzonym w ramach Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia.
- Po dokonaniu zmian w rejestrze, za pośrednictwem portalu Emp@tia, składający wniosek otrzymuje zaświadczenie o wpisie zmiany danych do rejestru, uwzględniające dokonane zmiany w zakresie danych określonych w art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3..
Zmiana danych lub informacji zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych
OPIS SPRAWY
Podmioty prowadzące placówki opieki nad dziećmi w wieku do lat trzech obowiązane są zgłaszać zmiany danych objętych rejestrem.
Wszystkie czynności związane ze zmianami danych dot. żłobka lub klubu dziecięcego w rejestrze odbywają się za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl)
W SKRÓCIE
w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych
online za pośrednictwem Portalu Informacyjno- Usługowego Emp@tia
PRZYDATNE INFORMACJE
- Wniosek dostępny wyłącznie w wersji elektronicznej.
- Do wniosku należy załączyć skany / wersje elektroniczne wymaganych załączników.
- Załatwienie sprawy nie wymaga wniesienia opłaty.
- Zaświadczenie o wpisie zmiany wydawane tylko w postaci elektronicznej.
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- Postępowanie prowadzi się na wniosek.
- Postępowanie prowadzone za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/).
Termin realizacji
30 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
91-065 Łódź, ul. Zachodnia 47
Oddział ds. Społecznych i Promocji Zdrowia
Informacja telefoniczna: +48 (42) 638-47-38, +48 (42) 638-44-44
Zmiany w rejestrze są zwolnione z opłaty.
Formy i miejsce składania dokumentów
- elektronicznie:
- Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl)
Termin składania dokumentów
Wszystkie ew. wymagane załączniki powinny zostać przesłane wraz z wnioskiem. Sprawa jest załatwiana w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
Wymagane dokumenty
|
|
|
|
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2023 r., poz. 204);
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2014 r. poz. 925),
- rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 8 grudnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2017 r. poz. 2379).
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.