Wykreślenie przedsiębiorcy z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów

OPIS SPRAWY

Sprawa dotyczy przedsiębiorców, którzy chcą wykreślić wpis z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.

Osoby chcące wykreślić wpis z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów muszą zgłosić się do Oddziału Nadzoru i Kontroli Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 (po uprzednim umówieniu wizyty).

W SKRÓCIE

KROK 1
Zarezerwuj wizytę

wybierz sprawy z grupy „B”

KROK 2
Złóż wniosek i załączniki

nie potwierdzaj wizyty w biletomacie-sprawę zrealizujesz w pokoju B-10

KROK 3
Czekaj na pismo

o możliwości odbioru dokumentu zostaniesz poinformowany drogą telefoniczną

KROK 4
Odbierz pismo

w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty - sprawy z grupy „B”) lub pocztą

PRZYDATNE INFORMACJE

  • wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
  • wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Przedsiębiorca, który zamierza zaprzestać wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów składa w kancelarii (parter), osobiście lub przez pełnomocnika, wniosek o wykreślenie z rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów wraz z pieczątkami stacji kontroli pojazdów oraz pieczątkami identyfikacyjnymi i imiennymi uprawnionych diagnostów oraz rejestr badań technicznych w formie informatycznego nośnika danych.
  2. Przyjmowanie wniosków – Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek, środa – piątek 8:00 – 16:00, wtorek 8:00 – 17:00.
  3. Po otrzymaniu wniosku pracownik merytoryczny wykreśla przedsiębiorcę z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.
Informacje uzupełniające
  • Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć pisemne pełnomocnictwo oraz okazać swój dowód osobisty.
Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

Do 30 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Nadzoru i Kontroli

91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
pokój B-10

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowejhttps://wizyty.uml.lodz.pl- (sprawy z grupy B)

Przypominamy, że:

  • Jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
  • Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
  • Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
Opłaty
Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa (opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)17 zł


nr konta bankowego do opłaty skarbowej: Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Opłatę należy wnieść kartą płatniczą lub gotówką bezpośrednio w Wydziale w kasie automatycznej, gotówką w oddziale Banku Pekao S.A. zlokalizowanym w budynku Wydziału lub przelewem na konto.

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • osobiście:
    • ul. Smugowa 26a i 30/32

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

Dokumenty do złożenia:

  • Wniosek o wykreślenie z rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów (pieczątki stacji kontroli pojazdów oraz pieczątki identyfikacyjne i imienne uprawnionych diagnostów, rejestr badań technicznych w formie informatycznego nośnika danych)
  • Pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika)

Dokumenty do wglądu:

  • Dowód osobisty wnioskodawcy lub pełnomocnika

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania
Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym
  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt