- Przedsiębiorca, który zamierza zaprzestać wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów składa w kancelarii (parter), osobiście lub przez pełnomocnika, wniosek o wykreślenie z rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów wraz z pieczątkami stacji kontroli pojazdów oraz pieczątkami identyfikacyjnymi i imiennymi uprawnionych diagnostów oraz rejestr badań technicznych w formie informatycznego nośnika danych.
- Przyjmowanie wniosków – Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek, środa – piątek 8:00 – 16:00, wtorek 8:00 – 17:00.
- Po otrzymaniu wniosku pracownik merytoryczny wykreśla przedsiębiorcę z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.
Wykreślenie przedsiębiorcy z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
OPIS SPRAWY
Sprawa dotyczy przedsiębiorców, którzy chcą wykreślić wpis z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.
Osoby chcące wykreślić wpis z rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów muszą zgłosić się do Oddziału Nadzoru i Kontroli Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 (po uprzednim umówieniu wizyty).
W SKRÓCIE
wybierz sprawy z grupy „B”
nie potwierdzaj wizyty w biletomacie-sprawę zrealizujesz w pokoju B-10
o możliwości odbioru dokumentu zostaniesz poinformowany drogą telefoniczną
PRZYDATNE INFORMACJE
- wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć pisemne pełnomocnictwo oraz okazać swój dowód osobisty.
Termin realizacji
Do 30 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Nadzoru i Kontroli
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
pokój B-10
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowejhttps://wizyty.uml.lodz.pl- (sprawy z grupy B)
Przypominamy, że:
- Jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
- Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
- Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa (opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł |
nr konta bankowego do opłaty skarbowej: Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Opłatę należy wnieść kartą płatniczą lub gotówką bezpośrednio w Wydziale w kasie automatycznej, gotówką w oddziale Banku Pekao S.A. zlokalizowanym w budynku Wydziału lub przelewem na konto.
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
Dokumenty do złożenia: |
|
|
Dokumenty do wglądu: |
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym
- ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach
Tryb odwoławczy
Brak