W celu otrzymania informacji starosty należy:
- Zgłosić ofertę pracy na stanowisko, naktórym będzie zatrudniony cudzoziemiec do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na główne miejsce wykonywania pracy
- w przypadku gdy specyfika pracy wykonywanej przez cudzoziemca nie pozwala na wskazanie głównego miejsca jej wykonywania, ofertę należy złożyć do Urzędu Pracy właściwego ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi
- ofertę można złożyć osobiście w kancelarii Urzędu, listownie, mailowo lub za pośrednictwem portalu praca.gov.pl
- ofertę pracy składa pracodawca bądź osoba przez niego upoważniona
- Zgłoszenie oferty pracy powinno zawierać: stanowisko/rodzaj pracy, wynagrodzenie, wymiar czasu pracy, oczekiwania pracodawcy wobec kandydata, liczbę wolnych miejsc pracy w ramach stanowiska, zakres obowiązków, miejsce wykonywania pracy
- Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi dokonuje analizy wymagań, stawianych kandydatom oraz wysokości proponowanego wynagrodzenia w odniesieniu do stawek na takim samym lub porównywalnym stanowisku
- Powiatowy Urząd Pracy w Łodzi informuje pracodawcę o liczbie kandydatów spełniających wymagania określone w ofercie pracy oraz ustala sposób kontaktu kandydatów z pracodawcą i kieruje ich do niego. Następnie wydaje informację starosty zawierającą opis przebiegu rekrutacji jeżeli z analizy rejestrów bezrobotnych i poszukujących pracy wynika, iż nie ma kandydatów spełniających wymagania pracodawcy – starosta wydaje opinię o braku możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych podmiotu powierzającego wykonywanie pracy w oparciu o lokalny rynek pracy