Wolne lokale mieszkalne i użytkowe będące własnością Gminy, lecz nie będące przedmiotem najmu sprzedawane są w drodze przetargu w oparciu o ustawę z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
- W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, które przedłożą następujące dokumenty: dane dotyczące osoby zainteresowanej, dane dotyczące przedstawicieli osoby fizycznej lub prawnej wraz z pełnomocnictwem w formie aktu notarialnego, pisemne oświadczenie opatrzone własnoręcznym podpisem o zapoznaniu się ze stanem prawnym nieruchomości, stanem technicznym budynku i lokalu, zapoznaniu się z warunkami przetargu oraz dowód wpłaty wadium (w pieniądzu) w terminie określonym w ogłoszeniu o przetargu.
- W celu zapoznania się ze stanem technicznym budynków i lokali, na które został ogłoszony przetarg, należy zgłosić się do Miejskiego Administratora Nieruchomości, do którego kontakt został podany w ogłoszeniu o przetargu.
- Po sprawdzeniu kompletności i prawidłowości złożonych przez osoby fizyczne i prawne dokumentów Komisja Przetargowa przyznaje numery uprawniające do udziału w licytacji.
- Osoby przystępujące do przetargu na więcej niż jeden lokal zobowiązane są wpłacić oddzielnie wadium na każdy z tych lokali.
- Wadium wpłacone przez uczestnika, który wygrał przetarg, zaliczane jest na poczet ceny nabycia lokalu.
- Wadium wniesione przez innych uczestników przetargu podlega zwrotowi, na konto, z którego wpłynęło, po zamknięciu lub odwołaniu przetargu.
- Wpłata wylicytowanej ceny nabycia lokalu winna nastąpić przed zawarciem umowy notarialnej na wskazane przez organizatora konto Urzędu Miasta Łodzi.
- Nabywcy, który nie uiści należnej opłaty w terminie, jak również nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie wskazanym w zawiadomieniu, nie przysługuje roszczenie o sprzedaż lokalu, a wadium nie podlega zwrotowi.