- Wnioskodawca uzgadnia przebieg trasy lub miejsce imprezy z:
- organami zarządzającymi ruchem na drogach przebieg trasy, w tym z Oddziałem Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta jako zarządzającym ruchem na terenie miasta Łodzi, oraz z
- Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji i
- Żandarmerią Wojskową - jeżeli impreza odbywa się na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
- Wnioskodawca wypełnia wniosek wraz z załącznikami:
- szczegółowym regulaminem imprezy, określającym w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wykazem osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia,
- programem imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określonym w minutach i kilometrach programem przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw,
- planem zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy sporządzonym zgodnie z art. 65a ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 1997 nr 98 poz. 602)
- pisemną zgodą właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych,
- potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 48 zł za wydanie decyzji administracyjnej (zezwolenia) (w tytule przelewu proszę wpisać: opłata za zezwolenie – „nazwa imprezy”) (nie dotyczy podmiotów zwolnionych z opłaty skarbowej zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 16 lipca 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2006 Nr 225 poz. 1635)),
- pełnomocnictwem wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (nie dotyczy podmiotów zwolnionych z opłaty skarbowej zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 16 lipca 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2006 Nr 225 poz. 1635)).
- Wnioskodawca uzgadnia z zarządcą drogi obszar wykorzystania pasa drogowego oraz sposób i termin przywrócenia go do stanu poprzedniego oraz uzyskuje zgodę zarządcy drogi na udział w imprezie pojazdów samochodowych wyposażonych w opony z umieszczonymi nich trwale elementami przeciwślizgowymi. Uzgodnienie powinno mieć formę pisemną.
- Wnioskodawca uzgadnia zabezpieczenie imprezy z:
- Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi dla zadań służb porządkowych. Uzgodnienie powinno mieć formę pisemną.
- właściwym komendantem powiatowym Państwowej Straży Pożarnej oraz jednostką ratownictwa medycznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym dla rodzaju, zakresu i sposobu zabezpieczenia ratowniczego imprezy. Uzgodnienie powinno mieć formę pisemną.
- Na co najmniej 30 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy, wnioskodawca składa wniosek wraz z wymaganymi załącznikami osobiście poprzez punkt kancelaryjny Urzędu Miasta Łodzi, za pośrednictwem poczty lub elektronicznie przez ePUAP do Oddziału Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta.
- Kopię wniosku wraz z załącznikami Wnioskodawca przekazuje równolegle do:
- Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi reprezentowanego przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi i
- komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej jeżeli impreza odbywa się na drogach przebiegających przez tereny lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
- Zezwolenie wydawane jest po uzyskaniu pisemnej opinii wydanej przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi oraz w przypadku imprezy odbywającej się na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej – do komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej oraz po uzgodnieniu zakresu ograniczenia ruchu i wynikających stąd warunków przeprowadzenia imprezy z organami zarządzającymi ruchem na drogach, na których ma się odbyć impreza.
- Decyzję o wydaniu lub odmowie wydania zezwolenia na odbycie imprezy wydaje się co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
- Wnioskodawca przed imprezą i w trakcie jej trwania zobowiązany jest przekazać do wiadomości publicznej informacje o utrudnieniach w ruchu drogowym wynikających z planowanej imprezy.
- Wnioskodawca jest obowiązany powiadomić MPK-Łódź o przewidywanym czasie występowania utrudnień w ruchu drogowym.
- Wnioskodawca jest obowiązany na polecenie organu zarządzającego ruchem na drodze opracować projekt organizacji ruchu w uzgodnieniu z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi oraz Zarządu Dróg i Transportu.
- Dla imprez organizowanych w obrębie Parku Kulturowego ulicy Piotrkowskiej wymagana jest opiniaWojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Wydawanie zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny
OPIS SPRAWY
Zezwolenie wydawane jest w drodzedecyzji administracyjnej, na pisemny wniosek organizatora imprezy przez organ zarządzający ruchem na drodze, na której odbywa się impreza.
Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć na co najmniej 30 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy do oddziału Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta.
Decyzjęo wydaniu lub odmowie wydania zezwolenia na odbycie imprezy wydaje się co najmniej na 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
W SKRÓCIE
z organami zarządzającymi ruchem na drogach
w Urzędzie lub pocztą
uzgodnij z Policją sposób zabezpieczenia imprezy
zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas imprezy
poinformuj o przewidywanym czasie występowania utrudnień w ruchu drogowym
w ruchu drogowym wynikających z imprezy (do wiadomości publicznej)
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Przepisów art. 65-65g nie stosuje się do procesji, pielgrzymek i innych imprez o charakterze religijnym, które odbywają się na drogach na zasadach określonych w ustawach o stosunku Państwa do odpowiednich Kościołów, jak też do konduktów pogrzebowych, które poruszają się po drogach stosownie do miejscowego zwyczaju.
Termin realizacji
30 dni (przy komplecie dokumentacji i wymaganych uzgodnień).
Sprawy szczególnie skomplikowane rozpatrywane są nie dłużej niż dwa miesiące.
Miejsce załatwienia
Wnioski z załącznikami należy składać w punktach kancelaryjnych Urzędu Miasta Łodzi.
Zezwolenie można odebrać osobiście, korespondencyjnie, lub na podstawie pełnomocnictwa w:
Biurze Inżyniera Miasta,
Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach
90-002 Łódź, ul. Tuwima 36, I p.
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 272-64-50
Pocztą elektroniczną: bim@uml.lodz.pl
Zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Wydanie decyzji | 48,00 zł |
Pełnomocnictwo | 17,00 zł |
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi, Wydział Podatkowy, ul. Sienkiewicza 61A, 90-009 Łódź
Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104, budynek B
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami), urna
Termin składania dokumentów
Na co najmniej 30 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy.
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
Załączniki do wniosku: |
|
|
|
|
druk do pobrania |
|
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- art. 65 – 65g w związku z art. 10. ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego złożone za pośrednictwem Oddziału Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.