- W celu zatwierdzenia projektów wnioskodawca składa projekty organizacji ruchu wraz z wnioskami (każdy wniosek dotyczy jednej organizacji ruchu) do Wydziału Inżynierii Ruchu w Zarządzie Dróg i Transportu, który po wydaniu opinii przekazuje projekty do zatwierdzenia Oddziałowi Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta.
Projekty organizacji ruchu dla dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych położonych na terenie Miasta Łodzi wymagają uprzedniego zaopiniowania go przez Komendanta Miejskiej Policji w Łodzi.
Dla projektów organizacji ruchu dla prac prowadzonych w pobliżu infrastruktury MPK Sp. z o.o. lub PKP S.A. konieczne jest uprzednie zaopiniowanie projektu przez wymienione spółki. - Zatwierdzony projekt odbiera się w Oddziale Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera lub otrzymuje drogą pocztową.
- Ważność zatwierdzonego czasowego projektu organizacji ruchu jest określana w treści zatwierdzenia projektu. Po utracie ważności projektu, należy sporządzić nowy projekt, który trzeba przedstawić do zaopiniowania Zarządowi Dróg i Transportu i w zależności od kategorii drogi – Komendantowi Miejskiej Policji w Łodzi, a także w zależności od miejsca wprowadzania organizacji ruchu - MPK Sp. z o.o., PKP S.A. W przypadku stałych organizacji ruchu ważność projektu organizacji ruchu wynosi 2 lata (do wprowadzenia organizacji ruchu od dnia zatwierdzenia projektu).
- Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia w co najmniej w 2 egzemplarzach.
- Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach po rozpatrzeniu złożonego projektu może:
- zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części (bez zmian; po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu),
- odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek,
- odrzucić projekt.
- Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach zastrzega sobie możliwość wprowadzania rewizji do projektów tymczasowej organizacji ruchu lub harmonogramu prac na każdym etapie ich trwania.
- Jednostka wprowadzająca organizację ruchu powiadamia Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta, Wydział Inżynierii Ruchu w Zarządzie Dróg i Transportu oraz Komendanta Miejskiej Policji w Łodzi reprezentowanego przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu.
- Projekt organizacji ruchu dla drogi wewnętrznej zatwierdza podmiot zarządzający tą drogą.
- Sprawę można załatwić osobiście, za pełnomocnictwem, za pośrednictwem poczty.
Zatwierdzanie organizacji ruchu na drogach publicznych
OPIS SPRAWY
Obowiązek stosowania się do niniejszej procedury spoczywa na każdym podmiocie, który przygotowuje zmianę w organizacji ruchu w obrębie dróg publicznych i wewnętrznych wynikającą z np.:
- zmiany zagospodarowania drogi,
- zmiany oznakowania w związku ze zmianą geometrii drogi czy sposobu korzystania z drogi,
- nowego sposobu obsługi komunikacyjnej obiektów przyległych do drogi,
- zmiany potrzeb lokalnych społeczności itp.
W SKRÓCIE
zgodnie z wytycznymi
w przypadku zmian organizacji ruchu w obrębach dróg pow. woj. lub krajowych
przy ul. Tuwima 36, I p., wskaż sposób odbioru projektu
zgodnie z wyrażoną wolą
PRZYDATNE INFORMACJE
- wymagane złożenie dokumentów w formie papierowej
- możliwość przesłania projektu pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- możliwość odesłania Wnioskodawcy projektu pocztą
- sprawa nie wymaga opłat
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Projekt organizacji ruchu powinien zawierać:
- plan orientacyjny w skali od 1:10000 do 1:25000 z zaznaczeniem drogi lub dróg których projekt dotyczy,
- plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 zawierający:
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
- parametry geometrii drogi,
- program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi (w przypadku projektu zwierającego sygnalizację świetlną),
- zasady dokonywania zmian oraz sposób rejestracji (w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne elementy mające wpływ na ruch drogowy),
- opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze (w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym – opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót),
- przewidywany termin wprowadzenia organizacji ruchu oraz termin przywrócenia poprzedniej organizacji ruchu (w przypadku wniosku o zatwierdzenie czasowej organizacji ruchu),
- nazwisko i podpis projektanta.
Wykaz dróg publicznych dostępny jest na stronie UMŁ https://uml.lodz.pl/komunikacja-i-transport/kierowca/wykaz-drog/
Termin realizacji
30 dni.
Sprawy szczególnie skomplikowane rozpatrywane są nie dłużej niż dwa miesiące.
Miejsce załatwienia
Projekty należy składać wraz z wnioskiem osobiście, za pełnomocnictwem lub korespondencyjnie do:
W przypadku zaznaczenia obu jednostek na wniosku (Zarząd Dróg po wydaniu opinii przekazuje projekt organizacji ruchu do Biura Inżyniera Miasta celem zatwierdzenia):
Zarząd Dróg i Transportu
Wydział Inżynierii Ruchu
90-002 Łódź, ul. Tuwima 36, kancelaria wejście od ul. Tuwima.
W przypadku zebrania wszystkich opinii lub projektów dotyczących dróg wewnętrznych (wybranie na wniosku wyłącznie Biura Inżyniera Miasta):
Biuro Inżyniera Miasta
Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach
90-002 Łódź, ul. Tuwima 36, sekretariat, I p.
Odbiory zatwierdzonych projektów organizacji ruchu dokonywane są w:
Biuro Inżyniera Miasta,
Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach
90-002 Łódź, ul. Tuwima 36, sekretariat, I p.
Projekty mogą zostać też przekazane drogą pocztową jeśli Wnioskodawca zaznaczy we wniosku taką formę odbioru.
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Brak
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź - Na adres wskazany we wniosku (zgodnie z wyborem komórki organizacyjnej)
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Biuro Inżyniera Miasta
Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach
90-002 Łódź, ul. Tuwima 36, sekretariat, I p.
- Biuro Inżyniera Miasta
Termin składania dokumentów
Projekt należy złożyć przed przystąpieniem do realizacji zadań związanych ze zmianą organizacji ruchu.
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
|
|
|
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz.U. 2003 nr 177 poz. 1729 z późn. zm)
Tryb odwoławczy
Brak