- W celu zatwierdzenia projektów wnioskodawca składa projekty organizacji ruchu wraz z wnioskami (każdy wniosek dotyczy jednej organizacji ruchu) do Wydziału Inżynierii Ruchu Zarządu Dróg i Transportu, który po wydaniu opinii przekazuje projekty do zatwierdzenia Oddziałowi Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta.
Projekty organizacji ruchu dla dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych położonych na terenie Miasta Łodzi wymagają uprzedniego zaopiniowania go przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi.
Dla projektów organizacji ruchu dla prac prowadzonych w pobliżu infrastruktury MPK Sp. z o.o. lub PKP S.A. konieczne jest uprzednie zaopiniowanie projektu przez wymienione spółki. - Dokumentacje projektową odbiera się w Oddziale Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera lub otrzymuje drogą pocztową.
- Ważność zatwierdzonego czasowego projektu organizacji ruchu jest określana w treści zatwierdzenia projektu. Po utracie ważności projektu, należy sporządzić nowy projekt, który trzeba przedstawić do zaopiniowania Zarządowi Dróg i Transportu i w zależności od kategorii drogi – do Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi, a także w zależności od miejsca wprowadzania organizacji ruchu - MPK Sp. z o.o., PKP S.A. W przypadku stałych organizacji ruchu ważność projektu organizacji ruchu wynosi 2 lata (do wprowadzenia organizacji ruchu od dnia zatwierdzenia projektu).
- Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia w co najmniej w 2 egzemplarzach.
- Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach po rozpatrzeniu złożonego projektu może:
- zatwierdzić organizację ruchu w całości lub w części (bez zmian; po wprowadzeniu zmian lub wpisaniu uwag dotyczących wdrożenia organizacji ruchu),
- odesłać projekt w celu wprowadzenia poprawek,
- odrzucić projekt.
- Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach zastrzega sobie możliwość wprowadzania rewizji do projektów tymczasowej organizacji ruchu lub harmonogramu prac na każdym etapie ich trwania.
- Jednostka wprowadzająca organizację ruchu powiadamia Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach w Biurze Inżyniera Miasta, Wydział Inżynierii Ruchu w Zarządzie Dróg i Transportu oraz Komendanta Miejskiej Policji w Łodzi reprezentowanego przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu.
- Projekt organizacji ruchu dla drogi wewnętrznej zatwierdza podmiot zarządzający tą drogą.
- Sprawę można załatwić osobiście, za pełnomocnictwem, za pośrednictwem poczty.
Zatwierdzanie organizacji ruchu na drogach publicznych
OPIS SPRAWY
Obowiązek stosowania się do niniejszej procedury spoczywa na każdym podmiocie, który przygotowuje zmianę w organizacji ruchu w obrębie dróg publicznych i wewnętrznych wynikającą z np.:
- zmiany zagospodarowania drogi,
- zmiany oznakowania w związku ze zmianą geometrii drogi czy sposobu korzystania z drogi,
- nowego sposobu obsługi komunikacyjnej obiektów przyległych do drogi,
- zmiany potrzeb lokalnych społeczności itp.
W SKRÓCIE

zgodnie z wytycznymi

w przypadku zmian organizacji ruchu w obrębach dróg pow. woj. lub krajowych


Złóż projekt i załączniki
przy ul. Piotrkowskiej 175 (lewa oficyna), wskaż sposób odbioru projektu

zgodnie z wyrażoną wolą
PRZYDATNE INFORMACJE
- wymagane złożenie dokumentów w formie papierowej
- możliwość przesłania projektu pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- możliwość odesłania Wnioskodawcy projektu pocztą
- sprawa nie wymaga opłat
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Projekt organizacji ruchu powinien zawierać:
- plan orientacyjny w skali od 1:10000 do 1:25000 z zaznaczeniem drogi lub dróg których projekt dotyczy,
- plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 zawierający:
- lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
- parametry geometrii drogi,
- program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi (w przypadku projektu zwierającego sygnalizację świetlną),
- zasady dokonywania zmian oraz sposób rejestracji (w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne elementy mające wpływ na ruch drogowy),
- opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze (w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym – opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót),
- przewidywany termin wprowadzenia organizacji ruchu oraz termin przywrócenia poprzedniej organizacji ruchu (w przypadku wniosku o zatwierdzenie czasowej organizacji ruchu),
- nazwisko i podpis projektanta.
Wykaz dróg publicznych dostępny jest na stronie Urzędu Miasta Łodzi
Termin realizacji
30 dni.
Sprawy szczególnie skomplikowane rozpatrywane są nie dłużej niż dwa miesiące.
Miejsce załatwienia
Projekty należy składać wraz z wnioskiem osobiście, za pełnomocnictwem lub korespondencyjnie do:
W przypadku zaznaczenia obu jednostek na wniosku (Zarząd Dróg po wydaniu opinii przekazuje projekt organizacji ruchu do Biura Inżyniera Miasta celem zatwierdzenia):
Zarząd Dróg i Transportu
Wydział Inżynierii Ruchu
90-002 Łódź, ul. Tuwima 36, kancelaria wejście od ul. Tuwima.
W przypadku zebrania wszystkich opinii lub projektów dotyczących dróg wewnętrznych (wybranie na wniosku wyłącznie Biura Inżyniera Miasta):
Biuro Inżyniera Miasta
Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach
90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175, sekretariat, lewa oficyna
Odbiory zatwierdzonych projektów organizacji ruchu dokonywane są w:
Biuro Inżyniera Miasta,
Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach
90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175, sekretariat, lewa oficyna
Projekty mogą zostać też przekazane drogą pocztową jeśli Wnioskodawca zaznaczy we wniosku taką formę odbioru.
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Brak
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź - Na adres wskazany we wniosku (zgodnie z wyborem komórki organizacyjnej)
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Biuro Inżyniera Miasta
Oddział Zarządzania Ruchem na Drogach
90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175, sekretariat, lewa oficyna
- Biuro Inżyniera Miasta
Termin składania dokumentów
Projekt należy złożyć przed przystąpieniem do realizacji zadań związanych ze zmianą organizacji ruchu.
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
|
|
|
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz.U. 2003 nr 177 poz. 1729 z późn. zm)
Tryb odwoławczy
Brak