art. 98 ustawy o gospodarce nieruchomościami
-
Wpływ wniosku o ustalenie odszkodowania za działki gruntu wydzielone pod drogi publiczne do Wydziału Dysponowania Mieniem.
Wniosek o wypłatę odszkodowania składa były właściciel (lub użytkownik wieczysty) nieruchomości przejętej pod drogi lub jego pełnomocnik osobiście na kancelarię Urzędu Miasta Łodzi, listem lub elektronicznie za pomocą profilu zaufanego (platforma ePUAP).
-
Wydział Dysponowania Mieniem gromadzi i weryfikuje dokumenty niezbędne do ustalenia odszkodowania (np. wypis i wyrys z planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Łodzi).
-
Rokowania z wnioskodawcami w sprawie wysokości odszkodowania.
Wnioskodawca otrzymuje pismo z proponowaną kwotą odszkodowania i musi się odnieść do złożonej propozycji.
-
W przypadku wyrażenia zgody na wypłatę odszkodowania w proponowanej wysokości, konieczna jest zgoda Prezydenta Miasta Łodzi w formie zarządzenia,a następnie podpisanie porozumienia (umowa cywilnoprawna).
-
W razie nie uzyskania porozumienia, co do wysokości odszkodowania, były właściciel (użytkownik wieczysty) może złożyć wniosek o ustalenie odszkodowania w tzw. trybie administracyjnym (na podstawie decyzji administracyjnej wydanejw oparciu o operat szacunkowy, sporządzony na potrzeby postępowania administracyjnego).
Wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji publicznej, za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem w Departamencie Gospodarowania Majątkiem.