Komunikat
Abonamenty parkingowe są wydawane na podstawieokazania oryginałów dokumentów.
Dokumenty niezbędne do wydania abonamentów parkingowych:
- Dokładne dane osobowe i adresowe Wnioskodawcy,
- Wypełniony i podpisany wniosek,
- W przypadku zameldowania czasowego – oryginał zaświadczenia o zameldowaniu,
- Oryginał dowodu rejestracyjnego pojazdu lub stosownej umowy (§ 6 pkt 1 lit. b uchwały Nr XIII/329/25 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 15.01.2025 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Łodzi oraz opłat za parkowanie w tej strefie i sposobu ich pobierania (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego 2025 poz. 2144 ze zm.), ze zm., oraz § 12 ust. 5, 6 i 7 załącznika nr 5 do ww. uchwały),
- Oryginał dokumentu poświadczającego rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych w Łodzi – pierwsza strona rozliczenia podatkowego za rok poprzedni z urzędowym potwierdzeniem odbioru lub opatrzona pieczątką) ,
Abonament dla mieszkańca obowiązuje wyłącznie w formie elektronicznej. Po jego aktywacji, Wnioskodawca otrzymuje „poświadczenie o wydaniu abonamentu”.
Osoba występująca o abonament dla mieszkańca Strefy zobowiązana jest udokumentować fakt rozliczania podatku dochodowego od osób fizycznych ze wskazaniem miejsca zamieszkania w Mieście Łodzi poprzez przedłożenie do wglądu w siedzibie jednostki upoważnionej oryginału jednego z niżej wymienionych dokumentów:
- w przypadku osobistego złożenia zeznania PIT w urzędzie skarbowym - pierwszej strony zeznania PIT za rok poprzedni, poświadczonego przez właściwy urząd skarbowy w Łodzi stosowną pieczęcią (np. prezentatą),
lub - w przypadku rozliczenia podatku przez Internet – wydrukowaną pierwszą stroną zeznania PIT za rok poprzedni wraz z wydrukowanym Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) i wygenerowanym numerem referencyjnym, zgodnym z identyfikatorem UPO,
lub - zaświadczenia wydanego przez urząd skarbowy, w którym wskazano obszar Miasta Łodzi jako miejsce zamieszkania i składania zeznania podatkowego, potwierdzającego fakt złożenia w roku poprzednim stosowanego zeznania podatkowego,
lub - zaświadczenia wydanego przez urząd skarbowy, w którym wskazano obszar Miasta Łodzi jako miejsce zamieszkania i składania zeznania podatkowego, potwierdzającego fakt nieuzyskania dochodów w roku poprzednim.
lub - Aktualna legitymacja studencka lub doktorancka (z naklejką ELS) łódzkiej uczelni wyższej lub zaświadczenie z dziekanatu o byciu studentem lub doktorantem, w przypadku studentów oraz doktorantów łódzkich uczelni wyższych.
lub - Aktualna legitymacja szkolna lub zaświadczenie z łódzkiej szkoły ponadpodstawowej potwierdzające status ucznia, w przypadku pełnoletnich uczniów.