- Osoba posiadająca pozwolenie na kierowanie tramwajem jest obowiązana zawiadomić starostę o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych w terminie 30 dni od dnia tego zdarzenia. Okres ważności pozwolenia na kierowanie tramwajem jest przedłużany przez starostę po przedłożeniu orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem wydanych na podstawie badań, o których mowa w art. 75 ust. 1 pkt 2 oraz art. 82 ust. 1 pkt 2 ustawy o kierujących pojazdami.
- Na wniosek osoby uprawnionej starosta wydaje za opłatą nowy dokument.
Wnioski mieszkańców Miasta Łodzi dotyczące wydawania dokumentów potwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami przyjmowane są w dniu przybycia do Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji UMŁ przy stanowiskach do bezpośredniej obsługi (I piętro).
Warunkiem złożenia wniosku jest;
- Wyznaczenie wizyty za pośrednictwem strony internetowej(grupa sprawy - W)
- Pobranie biletu z automatu biletowego znajdującego się na I piętrze nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia sprawy. W przypadku nie dotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
- Stawienie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na pobranym bilecie.
W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, przyjęcie wniosku nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu poprzez pobranie z automatu biletowego kolejnego biletu lub umówienie wizyty przez Internet.
- Po otrzymaniu wymaganych dokumentów urzędnik wypełnia druk pozwolenia na kierowanie tramwajem. Odbiór pozwolenia następuje w sposób określony we wniosku o wydanie pozwolenia.
Odbiór pozwolenia na kierowanie tramwajem odbywa się w Wydziale Spraw Obywatelskich i Komunikacji, Oddział Praw Jazdy, ul. Smugowa 26a i 30/32 – stanowiska do bezpośredniej obsługi – I piętrolub za pośrednictwem poczty.
Warunkiem odbioru jest:
- Wyznaczenie wizyty za pośrednictwem strony internetowej(grupa sprawy - T)
- Pobranie biletu z automatu biletowego znajdującego się na I piętrze nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia sprawy. W przypadku nie dotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
- Stawienie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na pobranym bilecie.
- Okazanie dokumentu tożsamości (ważnego dowodu osobistego lub paszportu).
- Zwrot dokumentu wymagającego zmiany danych.
Zmiana danych, przedłużenie terminu ważności pozwolenia na kierowania tramwajem
OPIS SPRAWY
Osoba posiadająca pozwolenie na kierowanie tramwajem jest obowiązana zawiadomić starostę o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych w terminie 30 dni od dnia tego zdarzenia. Okres ważności pozwolenia na kierowanie tramwajem jest przedłużany przez starostę po przedłożeniu orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem wydanych na podstawie badań, o których mowa w art. 75 ust. 1 pkt 2 oraz art. 82 ust. 1 pkt 2 ustawy o kierujących pojazdami. Po złożeniu wniosku starosta wydaje nowy dokument.
W SKRÓCIE
wybierz sprawy grupy „W”
przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie
potwierdź wizytę w biletomacie, nie później niż 10 minut przed wizytą
do 2 dni roboczych
PRZYDATNE INFORMACJE
- sprawa wymaga opłaty
- wymagane osobiste stawiennictwo wnioskodawcy
- sprawa wymaga złożenia wniosku w wersji papierowej
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- Pozwolenie na kierowanie tramwajem jest wydawane osobie, która uprzedzona o odpowiedzialności karnej za zeznanie nieprawdy lub zatajenie prawdy oświadcza, że:
- nie został orzeczony w stosunku do niej, prawomocnym wyrokiem sądu, zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych,
- nie ma zatrzymanego pozwolenia na kierowanie tramwajem,
- nie ma cofniętego uprawnienia do kierowania pojazdami.
- Uwaga - kierowca może posiadać tylko jedno ważne pozwolenie na kierowanie tramwajem.
Termin realizacji
Sprawa załatwiana jest w terminie do 2 dni od daty otrzymania dokumentów przez Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji.
Jeżeli złożone przez stronę dokumenty zawierają braki formalne urzędnik wzywa osobę ubiegającą się o wydanie pozwolenia w terminie nie krótszym niż 7 dni w celu ich usunięcia. Nieusunięcie braków w określonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Praw Jazdy
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej:
- złożenie wniosku – sprawy grupy „W”
- odbiór dokumentu – sprawy grupy „T”
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Wydanie pozwolenia | 30,00 zł |
Skarbowa (w przypadku pełnomocnictwa do odbioru pozwolenia na kierowanie tramwajem - opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo) | 17,00 zł |
Opłatę za wydanie pozwolenia na kierowanie tramwajem można wnieść:
- przelewem na konto Banku Pekao S.A. nr 02 1240 1037 1111 0011 0911 0869
- gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w kasie Bank Pekao S.A. w siedzibie Wydziału
- za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi
- za pośrednictwem opłatomatu zlokalizowanego w siedzibie Wydziału
Opłata skarbowa wnoszona jest na kontoBank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro
Termin składania dokumentów
- W przypadku zmiany stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zawartych w pozwoleniu – w terminie 30 dni od dnia tego zdarzenia (przekroczenie terminu nie wpływa na sposób rozpatrzenia wniosku),
- W przypadku przedłużenia terminu ważności pozwolenia – termin dowolny. Wniosek może być złożony zarówno przed jak i po upływie terminu ważności pozwolenia
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
|
|
|
|
Do wglądu: |
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 20 maja 2016r. w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie wydania pozwolenia na kierowanie tramwajem przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi ul. Piotrkowska 86 za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 w terminie 14 dni od jej doręczenia.