Sposób załatwienia sprawy
- Wpłynięcie wniosku o dokonanie darowizny na cel publiczny,
- Analiza stanu prawnego nieruchomości z punktu widzenia możliwości dokonania darowizny nieruchomości Miasta,
- Analiza zasadności zastosowania trybu darowizny (możliwe wystąpienia do wnioskodawcy o podanie dodatkowych informacji),
- Wystąpienie do merytorycznie właściwych Wydziałów UMŁ i jednostek o wydanie opinii o możliwości dokonania darowizny z punktu widzenia zadań realizowanych przez te jednostki i zamierzeń inwestycyjnych Miasta,
- Pouzyskaniu pozytywnych opinii – zlecenie sporządzenia operatu szacunkowego określającego wartość nieruchomości,
- Uzyskanie zgody Rady Miejskiej w Łodzi na przekazanie prawa własności nieruchomości w drodze darowizny na rzecz wnioskodawcy, wyrażonej w formie uchwały,
- Przygotowanie i podpisanie zarządzenia Prezydenta Miasta Łodzi w sprawie przeznaczenia do zbycia w drodze darowizny nieruchomości oraz ogłoszenia jej wykazu,
- Przygotowanie i podpisanie pomiędzy Miastem i wnioskodawcą, protokołu z rokowań, stanowiącego podstawę do zawarcia umowy darowizny w formie aktu notarialnego,
- Zawarcie umowy darowizny w formie aktu notarialnego,
Postępowanie jest prowadzone na podstawie ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz dodatkowo na podstawie uchwały Nr XXVII/547/08 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 27 lutego 2008 r. w sprawie zasad nabywania i zbywania nieruchomości, ich wydzierżawiania oraz oddawania w użytkowanie (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2017 r. poz. 5141). - Zakończeniem postępowania jest podpisanie umowy darowizny w formie aktu notarialnego (po uprzednim podpisaniu przez strony protokołu z rokowań).