- Podjęcie czynności w sprawie nabycia na wniosek lub z urzędu.
- Ustalenie/weryfikacja stanu nieruchomości (prawnego, sposobu zagospodarowania, przeznaczenia).
- W przypadku potwierdzenia zasadności dokonania nabycia nieruchomości (przez merytoryczne jednostki organizacyjne) – zlecenie wyceny nieruchomości.
- W przypadku zamiany dodatkowo wskazanie preferowanych parametrów nieruchomości zamiennej oraz wskazanie przez Wydział Dysponowania Mieniem lub Zarząd Lokali Miejskich nieruchomości zamiennych.
- Ustalenie warunków transakcji – negocjacje.
- Podjęcie zarządzenia Prezydenta Miasta Łodzi lub Uchwały Rady Miejskiej w Łodzi, a następnie zarządzenia Prezydenta Miasta Łodzi.
- Podpisanie protokołu uzgodnień.
- Podpisanie aktu notarialnego.
- PLANOWANIE PRZESTRZENNE
- UŻYTKOWANIE WIECZYSTE
- POZWOLENIA NA BUDOWĘ I ROZBIÓRKĘ
- GEODEZJA i GRUNTY
- LOKALE MIESZKALNE
- LOKALE UŻYTKOWE
- BUDOWNICTWO
- INWESTYCJE
- ŁAD PRZESTRZENNY
- DZIERŻAWY
- SŁUŻEBNOŚĆ
- UŻYCZENIA I CZASOWE ZAJĘCIA
- ODSZKODOWANIA ZA NIERUCHOMOŚCI
- PRZETARGI I SPRZEDAŻ NIERUCHOMOŚCI
- ZARZĄD NA NIERUCHOMOŚCIAMI
- ULICE I ADRESY
- LOKALE SOCJALNE
- ZABYTKI
Nabywanie nieruchomości w drodze wykupu, zamiany lub darowizny
OPIS SPRAWY
Procedura ma na celu nabycie przez Miasto Łódź nieruchomości (poprzez wykup, zamianę lub darowiznę) na cele publiczne, na realizację zadań inwestycyjnych wpisanych do budżetu Miasta Łodzi, Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Łodzi lub innych zadań realizowanych przez Miasto oraz w celu umożliwienia prawidłowego i racjonalnego gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Miasta.
W SKRÓCIE
wskaż tryb nabycia (wykup, zamiana czy darowizna)
o przeznaczeniu nieruchomości do nabycia
na spotkanie w przypadku konieczności negocjacji warunków
w formie aktu notarialnego
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- możliwość przesłania wniosku pocztą elektroniczną
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika (pełnomocnictwo notarialne)
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
- odpowiedź na wniosek może mieć formę elektroniczną
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- Istnieje możliwość żądania przedłożenia dodatkowych wyjaśnień i dokumentów w trakcie prowadzenia postępowania.
- W przypadku pełnomocnika reprezentującego wnioskodawcę należy przedłożyć stosowne pełnomocnictwo.
Termin realizacji
Nie dotyczy
Miejsce załatwienia
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
Oddział Nabywania Nieruchomości na Cele Inwestycyjne Miasta
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
bud. D, III piętro, pok. 369, 371, 263
Telefoniczna informacja: +48 (42) 638 -41-13, +48 (42) 638-42-58, +48 (42) 638-42-56, +48 (42) 638-51-71, +48 (42) 638-44-72
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
- Telefonicznie: +48 (42) 638-41-13, 638-42-58, 638-42-56, 638-51-71, +48 (42) 638-44-72
- Pocztą elektroniczną: znn@uml.lodz.pl
Brak
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Piotrkowska 104, pok. 151
- Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu zMieszkańcami), urna
- pocztą elektroniczną: lckm@uml.lodz.pl lub znn@uml.lodz.pl
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Nie dotyczy
Wymagane dokumenty
|
formularz elektroniczny (ePUAP) |
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa o samorządzie gminnym
- kodeks cywilny
- ustawa o gospodarce nieruchomościami
- uchwała Nr XXVII/547/08 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 27 lutego 2008 r. w sprawie zasad nabywania i zbywania nieruchomości, ich wydzierżawiania lub wynajmowania oraz oddawania w użytkowanie (z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Brak