- Dłużnik (wnioskodawca lub jego pełnomocnik) kieruje do Wydziału Dysponowania Mieniem indywidualny wniosek o dokonanie konwersji zadłużenia w trybie Ordynacji podatkowej wraz z niezbędnymi do jego rozpatrzenia dokumentami.Wniosek i dokumenty można złożyć osobiście w kancelarii Urzędu, listem za pośrednictwem poczty lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP (wówczas wymagane jest złożenie podpisu elektronicznego).
- Wydział przeprowadza postępowanie wyjaśniające, zbiera informacje z merytorycznych komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Łodzi nt. zadłużenia oraz występuje do komórek organizacyjnych UMŁ/jednostek miejskich z pytaniem dotyczącym zasadności przejęcia nieruchomości lub praw majątkowych przez Miasto".
- Po przeanalizowaniu sprawy, zweryfikowaniu dokumentów i stwierdzeniu kompletności posiadanych informacji wydział przedkłada rekomendację Prezydentowi Miasta.
- O możliwości lub braku możliwości zawarcia transakcji decyduje Prezydent, a Dłużnik zostaje pisemnie poinformowany o tej decyzji.
- W przypadku akceptacji - następuje podpisanie umowy w formie przewidzianej prawem.
Rozpatrywanie wniosków dłużników w przedmiocie przejmowania nieruchomości i innych praw majątkowych za zobowiązania podatkowe wobec Miasta
OPIS SPRAWY
Dłużnik składa wniosek o dokonanie konwersji zadłużenia w trybie Ordynacji podatkowej wraz ze stosownymi dokumentami. Po przeanalizowaniu wniosku i załączonych dokumentów o możliwości lub braku możliwości zawarcia transakcji decyduje Prezydent, a Dłużnik zostaje pisemnie poinformowany o tej decyzji. W przypadku akceptacji - następuje podpisanie umowy w formie przewidzianej prawem.
W SKRÓCIE
pocztą, osobiście w kancelarii, ePUAP podpisane elektroniczne
odpowiedź zostanie wysłana pocztą lub na wskazaną skrytkę e-PUAP
tylko w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku
PRZYDATNE INFORMACJE
- Wniosek i dokumenty można składać w wersji papierowej i elektronicznej
- Wniosek i dokumenty można składać osobiście w kancelarii, listem za pośrednictwem poczty lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP
- Sprawę można załatwić przez pełnomocnika, wówczas trzeba załączyć pełnomocnictwo
- Sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, umowa musi zostać podpisana osobiście
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Termin realizacji
Bez zbędnej zwłoki.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Ekonomiczno–Windykacyjny
Łódź, ul. Piotrkowska 104, pok.: 462, 463
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy. Wizyta jest umawiana z wnioskodawcą w przypadku zawierania umowy. Urzędnik kontaktuje się telefonicznie z wnioskodawcą na podany we wniosku nr telefonu i umawia wizytę. Ewentualnie umówienie wizyty w tym przypadku następuje za pośrednictwem e-maila, o ile wnioskodawca podał go we wniosku lub listownie za pośrednictwem poczty.
Brak
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź,
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście w punktach kancelaryjnych zlokalizowanych przy:
- ul. Piotrkowskiej 104
- ul. Piotrkowskiej 110,
- ul. Politechniki 32,
- ul. Piłsudskiego 100,
- ul. Krzemienieckiej 2B,
- ul. Zachodniej 47
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć wraz z wnioskiem lub na wezwanie organu.
Wymagane dokumenty
|
|
|
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- art. 66 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 154 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Brak