Urząd Miasta Łodzi BIP UMŁ

Telefon dla mieszkańców (Call Center) +48 (42) 638 44 44

Uzupełnienie aktów stanu cywilnego

Opis Procedury

Sposób załatwienia sprawy

Uzupełnianie brakujących danych w aktach stanu cywilnego.

Informacje uzupełniające

  • Podstawą do uzupełnienia są:

    • akty zbiorowe

    • inne akty stanu cywilnego

    • inne dokumenty mające wpływ na stan cywilny

    • z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego, uznanymi w państwie wystawienia jako akt stanu cywilnego

    • z zagranicznymi dokumentami potwierdzającymi stan cywilny, wydanymi w państwie, który nie prowadzi rejestracji stanu cywilnego

o ile stwierdzają one zdarzenia wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych

  • Uzupełnienia dokonuje kierownik USC, który ten akt sporządził.

  • Uzupełnienie następuje w formie czynności materialno-technicznej.

  • Akty małżeństwa wpisane lub odtworzone przed 1 marca 2015 r. nie zawierające informacji o nazwiskach małżonków noszonych po ślubie oraz nazwisk dzieci zrodzonych z małżeństwa, można uzupełnić.

Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

Bez zbędnej zwłoki

Uzupełnienie następuje w formie czynności materialno-technicznej po skompletowaniu wszystkich niezbędnych dokumentów oraz po analizie danych zawartych w aktach stanu cywilnego będących podstawą uzupełnienia.

Miejsce załatwienia

Urząd Stanu Cywilnego w Departamencie Obsługi i Administracji:

  • Łódź, ul. Zgierska 71

  • Łódź, al. Piłsudskiego 100

  • Łódź, ul. Pabianicka 2

Opłaty

Opłata skarbowa wnoszona przy składaniu wniosku o uzupełnienie – po dokonaniu czynności wydany zostaje odpis zupełny aktu 39 zł

Nr konta do wniesienia opłaty skarbowej: 08 1560 0013 2025 0305 5133 0016

Dokumenty

Wymagane dokumenty

  • Podanie
    • osobiście
    • korespondencyjnie
    • za pośrednictwem konsula
    • za pośrednictwem pełnomocnika (opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł, chyba że udzielone zostanie m.in. małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu (...), zgodnie z tabelą opłat skarbowych – część IV załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej)
    • elektronicznie - podania przesłanego w postaci elektronicznej (art. 63 §3a kpa)
      • opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym
      • przez ePUAP - elektroniczną skrzynkę podawczą UMŁ znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej ePUAP (UWAGA! Podanie złożone w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierało braki formalne).
Szablon dokumentu
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty
Dokumenty zagraniczne
  • Lub materiały archiwalne z archiwów państwowych w postaci uwierzytelnionego odpisu, wypisu lub reprodukcji uwierzytelnionej z tych materiałów.

W przypadku polskich aktów stanu cywilnego, Wnioskodawca wskazuje, w których urzędach stanu cywilnego w kraju znajdują się wcześniejsze akty dla osoby, której akt ma zostać uzupełniony, a także gdzie znajdują się akty stanu cywilnego jej wstępnych.

  • W zależności  od aktu, który ma być uzupełniony podstawę uzupełnienia stanowić mogą odpowiednie akty stanu cywilnego według poniższych wskazówek:
    • akt małżeństwa rodziców (dotyczy uzupełnienia aktu urodzenia)
    • akt urodzenia ojca (dotyczy uzupełnienia aktu urodzenia)
    • akt urodzenia matki (dotyczy uzupełnienia aktu urodzenia)
    • akt urodzenia żony (dotyczy uzupełnienia aktu małżeństwa)
    • akt urodzenia męża (dotyczy uzupełnienia aktu małżeństwa)
    • akt małżeństwa (dotyczy uzupełnienia aktu zgonu)
    • akt urodzenia osoby zmarłej (dotyczy uzupełnienia aktu zgonu)
  • Akty małżeństwa wpisane lub odtworzone przed 1 marca 2015 r. nie zawierające informacji o nazwiskach małżonków noszonych po ślubie oraz nazwisk dzieci zrodzonych z małżeństwa, można uzupełnić.

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca ochrony danych osobowych
Szablon dokumentu

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 2064),

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2016 r. poz. 23 ze zm.).

Tryb odwoławczy

Wojewoda Łódzki, za pośrednictwem kierownika USC w Łodzi w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Dotyczy decyzji odmownych.

Realizator

Jednostka

Urząd Miasta Łodzi

Komórka

Urząd Stanu Cywilnego

Telefon dla mieszkańców (Call Center) +48 (42) 638 44 44