Podatek leśny - naliczenie (osoby fizyczne)
Opis Procedury
Sposób załatwienia sprawy
-
Osoby fizyczne są obowiązane złożyć właściwemu organowi podatkowemu:
-
dokument potwierdzający tytuł prawny do gruntów leśnych (np. akt własności, umowa kupna-sprzedaży, odpis księgi wieczystej, wypis z ewidencji gruntów, umowa dzierżawy).
-
Deklaracje obowiązujące od 01.07.2019 r.
-
IL-1-„Informacja o lasach”,
-
ZIL-1 „Dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu”,
-
ZIL-2 „Dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania”,
-
ZIL-3 „Dane pozostałych podatników”.
-
-
Deklaracje obowiązujące do 30.06.2019 r.
-
druk IL-1 „Informacja w sprawie podatku leśnego”
-
druk ZL-1/A „Dane o nieruchomościach leśnych”,
-
druk ZL-1/B „Dane o zwolnieniach podatkowych w podatku leśnym”.
-
Dokumenty składa się w formie papierowej lub elektronicznie w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku leśnego lub od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku.
-
Podatek leśny na rok podatkowy od osób fizycznych, ustala w drodze decyzji organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce położenia gruntów leśnych.
-
Ustawowe terminy płatności zobowiązania podatkowego: 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada lub 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Informacje uzupełniające
-
Deklaracja na podatek leśny może być podpisana także przez pełnomocnika podatnika. Podpisanie deklaracji przez pełnomocnika zwalnia podatnika z obowiązku podpisania deklaracji.
-
Pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji (UPL-1P) oraz zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu tego pełnomocnictwa (OPL-1P) należy złożyć w Wydziale Finansowym (ul. Sienkiewicza 5, pok. 004).
-
Wzory pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji (UPL-1P) oraz zawiadomienia o zmianie lub odwołaniu tego pełnomocnictwa (OPL-1P) zostały określone w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lutego 2017 r. (Dz. U. poz. 333).
-
Pełnomocnictwo szczególne (PPS-1) oraz zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu tego pełnomocnictwa (OPS-1) należy złożyć w Wydziale Finansowym (ul. Sienkiewicza 5, pok. 004).
-
Wzory pełnomocnictwa szczególnego (PPS-1) oraz zawiadomienia o zmianie lub odwołaniu tego pełnomocnictwa (OPS-1) zostały określone w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lutego 2017 r. (Dz. U. poz. 333).
-
Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej.
Termin i miejsce załatwienia
Termin realizacji
30 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Finansowy
Oddział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego
90–113 Łódź, ul. Sienkiewicza 5
pok.: 004
Telefony:
+48 (42) 638-50-29
+48 (42) 638-56-62
+48 (42) 638-56-65
Dokumenty można składać również w następujących siedzibach Urzędu Miasta Łodzi:
ul. Zachodnia 47, pok.: 12 (Kancelaria)
al. Politechniki 32, pok.: 005 (Kancelaria)
ul. Krzemieniecka 2B, pok.: 116 (Kancelaria)
ul. Piotrkowska 153, pok.: 203 (Kancelaria)
al. Piłsudskiego 100, pok.: 18 (Kancelaria)
ul. Piotrkowska 110 (wejście od al. Schillera)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Opłaty
Opłata skarbowa:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł |
Opłatę skarbową za pełnomocnictwo wnosimy na numer konta:
- Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Podatek należy wpłacać na indywidualny numer rachunku bankowego wskazany w decyzji podatkowej dla danej nieruchomości.
W przypadku braku indywidualnego numeru rachunku bankowego podatek należy wpłacać na niżej podany numer konta:
Bank Pekao S.A. 27 1240 1037 1111 0011 0909 4026
Dokumenty
Wymagane dokumenty
|
|
formularz elektroniczny (ePUAP) |
Formularz |
Dokumenty obowiązujące od 01.07.2019 r. oraz w każdym następnym roku podatkowym |
|
|
|
druk do pobrania |
Szablon dokumentu |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
Formularz |
|
|
druk do pobrania |
Szablon dokumentu |
|
|
druk do pobrania |
Szablon dokumentu |
|
|
druk do pobrania |
Szablon dokumentu |
Dokumenty obowiązujące do 30.06.2019 r. |
|
|
|
druk do pobrania |
Szablon dokumentu |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
Formularz |
|
|
druk do pobrania |
Szablon dokumentu |
|
|
druk do pobrania |
Szablon dokumentu |
|
|
|
|
druk do pobrania |
Szablon dokumentu |
|
|
druk do pobrania |
Szablon dokumentu |
|
|
druk do pobrania |
Szablon dokumentu |
Pozostałe dokumenty |
|
|
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Szablon dokumentu |
|
|
formularz elektroniczny (ePUAP) |
Formularz |
Podstawa prawna
Podstawa prawna
Podstawa prawna obowiązująca od 01.07.2019 r.
- ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz.U z 2019 r., poz. 888)
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U z 2021 r., poz. 1540)
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 3 czerwca 2019 r. w sprawie wzorów informacji o lasach i deklaracji na podatek leśny (Dz. U z 2019 r., poz. 1126)
Podstawa prawna obowiązująca do 30.06.2019 r.
-
uchwała Nr XXXVII/962/16 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 16 listopada 2016 r. w sprawie określenia wzorów, formularzy oraz warunków i trybu składania deklaracji na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny za pomocą elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP
- uchwała Nr I/28/18 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 28 listopada 2018 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia wzorów formularzy oraz warunków i trybu składania deklaracji na podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny za pomocą elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP (Dz. Urz. Woj. Łódz. poz. 6580)
Tryb odwoławczy
Organ odwoławczy – Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łodzi. Odwołanie składa się w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem Oddziału Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego Wydziału Finansowego.