- Zainteresowany składa w kancelarii (parter) wniosek o wymianę legitymacji instruktora nauki jazdy osobiście lub przez pełnomocnika, po wcześniejszym zweryfikowaniu przez pracowników pokoju B15.
- Przyjmowanie wniosków – Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek, środa – piątek 8:00 – 16:00, wtorek 8:00 – 17:00.
- Po otrzymaniu wniosku pracownik merytoryczny wydaje nową legitymację.
- Przy odbiorze nowej legitymacji (po wymianie) wnioskodawca winien zwrócić druk dotychczasowej legitymacji.
Wymiana legitymacji instruktora nauki jazdy
OPIS SPRAWY
Sprawa dotyczy osób, które chcą wymienić legitymację instruktora nauki jazdy.
Osoby chcące wymienić legitymację instruktora nauki jazdy muszą zgłosić się do Oddziału Nadzoru i Kontroli Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 (po uprzednim umówieniu wizyty) wraz z kompletem wymaganych dokumentów.
W SKRÓCIE
wybierz sprawy z grupy „A”
nie potwierdzaj wizyty w biletomacie - sprawę zrealizujesz w pokoju B-15
o możliwości odbioru dokumentu zostaniesz poinformowany drogą telefoniczną
wybierz sprawy z grupy „A”
nie potwierdzaj wizyty w biletomacie-sprawę zrealizujesz w pokoju B-15
przy odbiorze
PRZYDATNE INFORMACJE
- wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć pisemne pełnomocnictwo oraz okazać swój dowód osobisty.
Termin realizacji
Do 30 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Nadzoru i Kontroli
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
pok. B-15
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl - (sprawy z grupy A)
Przypominamy, że:
- Jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
- Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
- Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa(opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł |
nr konta bankowego do opłaty skarbowej: Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Opłatę należy wnieść kartą płatniczą lub gotówką bezpośrednio w Wydziale w kasie automatycznej, gotówką w oddziale Banku Pekao S.A. zlokalizowanym w budynku Wydziału lub przelewem na konto.
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
Dokumenty do złożenia: |
|
druk do pobrania |
|
|
|
Dokumenty do wglądu: |
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Brak