Przyjmowanie zgłoszeń (telefonicznie, na pisemny wniosek zainteresowanego, za pomocą poczty elektronicznej, osobiście) od mieszkańców Łodzi w tym w szczególności właścicieli nieruchomości bądź osób reprezentujących interesy podmiotów pełniących obowiązki wścielą nieruchomości w rozumieniu stosownych przepisów. Procedura do użycia w celu: zapewnienia należytego sposobu funkcjonowania usługi odbioru odpadów komunalnych od mieszkańców Łodzi objętych systemem oraz zapewnienia czystości na terenach gminnych w zakresie likwidacji tzw. dzikich wysypisk odpadów.
Kontrola firm wywozowych i właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz usuwanie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich gromadzenia – likwidacja tzw. dzikich wysypisk.
OPIS SPRAWY
Przyjmowanie i rozpatrywanie reklamacji w związku z brakiem realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych, udzielanie informacji na temat funkcjonowania gminnego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, przyjmowanie zgłoszeń dotyczących występowania tzw. dzikich wysypisk odpadów oraz udzielanie informacji o statusie realizacji zleceń dotyczących ich usunięcia
W SKRÓCIE
osobiście, telefonicznie, mailem lub pocztą
na informację o realizacji zgłoszenia
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość zgłoszenia nieprawidłowości za pośrednictwem poczty elektronicznej
- możliwość przesłania zgłoszenia pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez telefon
- sprawa nie wymaga opłat
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- sprawa załatwiana od ręki
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Termin realizacji
W zakresie reklamacji dotyczących braku odbioru odpadów i zapytań dotyczących funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami oraz statusu zlecenia usunięcia dzikiego wysypiska - zgodnie zart. 35 § 3. KPA - wciągu miesiąca.
W zakresie określenia terminu usunięcia dzikiego wysypiska – wykonawca ma jedenaście dni roboczych na wykonanie usługi od momentu zlecenia uprzątnięcia odpadów. W przypadku braku realizacji usługi przez wykonawcę mają zastosowanie zapisy sankcyjne, nie ma możliwości precyzyjnego określenia terminu wykonania usługi. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę fakt iż niektóre zgłoszenia są nieprecyzyjne co może dodatkowo wpłynąć na czas realizacji bądź nawet ją uniemożliwić.
Miejsce załatwienia
Wydział Gospodarki Komunalnej
Oddziałds. Kontroli Gospodarki Odpadami
90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175
pok. 213 Punkt Informacyjny „Odpady” - (II piętro, lewa oficyna)
pok. 110 (I piętro, prawa oficyna)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
umówienie wizyty:
www: https://wizyty.uml.lodz.pl/;
Pocztą elektroniczną: komunalny@uml.lodz.pl;
Telefonicznie:+48 (42) 638-49-04
Brak
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Gospodarki Komunalnej
ul. Piotrkowska 175
90-447 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Zachodnia 47
- al. Politechniki 32
- ul. Krzemieniecka 2 B
- al. Piłsudskiego 100
- ul. Piotrkowska 104, budynek B
- pocztą elektroniczną: komunalny@uml.lodz.pl
- telefonicznie: +48 (42) 638-44-44
Termin składania dokumentów
W formie papierowej, ustnej lub elektronicznej w terminie 14 dni od dnia wystąpienia niewłaściwego świadczenia usługi.
Wymagane dokumenty
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- art. 9u ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2021.888)
- art. 3 ust. 2 pkt 1 z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2021.888)
Tryb odwoławczy
Brak