- Szkoda w pojeździe, na osobie lub w mieniu
- wypełnienie elektronicznego formularza
- rejestracja szkody (w ZDiT oraz u Ubezpieczyciela Miasta za pośrednictwem Brokera Miasta)
- ocena kompletności złożonych dokumentów,
- ocena zdarzenia przez pracownika merytorycznego,
- przekazanie wymaganych dokumentów do ubezpieczyciela (zakończenie postępowania przez ZDiT).
Zgłoszenie szkody w pojeździe, szkody na osobie lub szkody w mieniu (innym niż pojazd)
OPIS SPRAWY
W przypadku uszkodzenia pojazdu lub innego mienia albo doznania uszczerbku na zdrowiu na skutek stanu dróg za które odpowiada ZDiT, może przysługiwać odszkodowanie. Procedura dotyczy sposobu zgłaszania szkód. Zgłoszenia należy dokonywać elektronicznie za pośrednictwem formularza elektronicznego – link dostępny na stronie Zarządu. O wysokości odszkodowania decyduje Ubezpieczyciel.
W SKRÓCIE
elektronicznie, w Zarządzie lub pocztą
na bezpośredni kontakt ze strony Ubezpieczyciela
wymaganą przez ubezpieczyciela
PRZYDATNE INFORMACJE
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- sprawa nie wymaga opłat
- decyzja Ubezpieczyciela może mieć formę elektroniczną
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
Termin realizacji
Ubezpieczyciel obowiązany jest spełnić świadczenie w terminie 30 dni, licząc od daty otrzymania zawiadomienia o wypadku. Gdyby wyjaśnienie w powyższym terminie okoliczności koniecznych do ustalenia odpowiedzialności ubezpieczyciela albo wysokości świadczenia okazało się niemożliwe, świadczenie powinno być spełnione w ciągu 14 dni od dnia ,w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie tych okoliczności było możliwe (art.817 kc).
Miejsce załatwienia
Zarząd Dróg i Transportu
Wydział Eksploatacji Dróg i Obiektów Inżynierskich
Zespół Utrzymania i Likwidacji Szkód
90-002 Łódź, ul. Tuwima 36
Tel.+ 48 (42) 638 58 68
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Brak
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Zarząd Dróg i Transportu
ul. Tuwima 36
90-002 Łódź
- Zarząd Dróg i Transportu
- osobiście:
- kancelaria Centrum Usług Wspólnych
- ul. Tuwima 36
- ul. Piotrkowska 171/173(wejście od ul. Kościuszki)
- kancelaria Centrum Usług Wspólnych
- elektronicznie:
- zdlodz
Uzupełnienie dokumentacji do szkody:
- pocztą elektroniczną: zdit@zdit.uml.lodz.pl
Termin składania dokumentów
Nie dotyczy (szkody przedawniają się z upływem 3 lat od zaistnienia zdarzenia).
Wymagane dokumenty
Szkody powstałe w 2023 r. |
W przypadku szkody w pojeździe: |
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (zdlodz) |
|
|
|
|
Uzupełniająco – skan lub zdjęcie: |
|
|
W przypadku szkody na osobie: |
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (zdlodz) |
|
|
|
Uwaga! Do zgłoszenia szkody na osobie nie należy dołączać dokumentacji medycznej. Przekazanie dokumentacji medycznej następuje bezpośrednio do ubezpieczyciela, który prowadzi postępowanie, wraz z innymi wymaganymi przez niego dokumentami |
W przypadku szkody w mieniu (innym niż pojazd): |
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (zdlodz) |
|
|
|
Podstawa prawna
- art. 6 i art. 415 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 ze zm.)
- ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1376 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Obowiązuje tylko ubezpieczyciela zgodnie z obowiązującą ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o działalności ubezpieczeniowej.