- Wnioski mieszkańców dotyczące sprawy są przyjmowane w Oddziale Ewidencji Pojazdów Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 po uprzednim umówieniu terminu wizyty.
- Warunkiem przystąpienia do rozpatrywania sprawy jest pobranie biletu z „automatu biletowego”. Dotyczy to osób, które umówiły termin wizyty.
- Warunkiem rozpatrzenia sprawy jest:
- potwierdzenie wizyty umówionej przez internet w siedzibie Wydziału w automacie biletowym poprzez wpisanie numeru telefonu kom. (poprzedzonego numerem prefiks) nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia sprawy.
- zgłoszenie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na pobranym bilecie,
W przypadku niedotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana,
- W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu wizyty.
- Wniosek dotyczący zawiadomienia o zbyciu pojazdu może zostać złożony poprzez formularz elektroniczny udostępniony przez Urząd Miasta Łodzi na platformie ePUAP lub po zalogowaniu się na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Systemu Pojazd i Kierowca PWPW.
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu @
OPIS SPRAWY
Właściciel pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zawiadomić Prezydenta Miasta Łodzi o zbyciu pojazdu w terminie nieprzekraczającym 30 dni. W przypadku współwłasności pojazdu dla skuteczności zawiadomienia o zbyciu pojazdu wystarczającym jest zawiadomienie przez jednego ze współwłaścicieli pojazdu. Do zawiadomienia należy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego fakt przeniesienia prawa własności.W przypadku niezawiadomienia w terminie, właściciel podlega karze pieniężnej w wysokości 250 zł.
W SKRÓCIE
elektronicznie lub w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty – sprawy grupy „D”)
PRZYDATNE INFORMACJE
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- sprawa w całości możliwa do załatwienia online
- sprawa załatwiana od ręki
- zawiadomienie można złożyć w kancelarii Wydziału
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- W przypadku działania przez pełnomocnika, pełnomocnik winien przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.
- W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo.
Termin realizacji
W dniu złożenia wniosku lub 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Ewidencji Pojazdów
Oddział Rejestracji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
kancelaria (parter)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się:
Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl/- złożenie wniosku sprawy grupy „D”
Telefonicznie: +48 (42) 638-44-44
Przypominamy, że:
- jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
- nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
- rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
- Dla wizyt rezerwowanych w poszczególnych grupach spraw, w wybranym dniu, co najmniej 10 minut przed umówioną wizytą, należy pobrać bilet wybierając przycisk "Potwierdzenie wizyty umówionej przez internet", następnie wpisać numer telefonu z numerem prefiks na monitorze dotykowym automatu biletowego.
- Dla wszystkich grup spraw nieodebranie biletu przed zaplanowaną godziną powoduje anulowanie rezerwacji.
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17,00 zł (opłata skarbowa) |
Zawiadomienie o nabyciu lub zbyciu pojazdu jest zwolnione z opłaty.
Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Rejestracji Pojazdów
ul. Smugowa 26a i 30/32
91-433 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32
- elektronicznie:
- ePUAP
- PWPW
Termin składania dokumentów
Do 30 dni od dnia zbycia pojazdu.
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (ePUAP) |
formularz elektroniczny (PWPW) |
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
Tryb odwoławczy
Brak