- Wnioski mieszkańców dotyczące sprawy są przyjmowane w Oddziale Ewidencji Pojazdów Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26A i 30/32 po uprzednim umówieniu terminu wizyty.
- Warunkiem przystąpienia do rozpatrywania sprawy jest pobranie biletu z „automatu biletowego”. Dotyczy to osób, które umówiły termin wizyty.
- Warunkiem rozpatrzenia sprawy jest:
- potwierdzenie umówionej wizyty w siedzibie Wydziału w automacie biletowym nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia,
- zgłoszenie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na pobranym bilecie.
W przypadku niedotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
- W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu wizyty.
Zawiadomienie o dokonaniu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem
OPIS SPRAWY
W przypadku dokonania montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem właściciel składa zawiadomienie.
W SKRÓCIE
rezerwując przez internet wybierz sprawy grupy „D”
przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie
potwierdź wizytę w biletomacie, nie później niż 10 minut przed wizytą
w Urzędzie, w dniu złożenia wniosku
PRZYDATNE INFORMACJE
- wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- W przypadku działania przez pełnomocnika, pełnomocnik winien przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.
- W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo.
Termin realizacji
W dniu złożenia wniosku lub 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Ewidencji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
kancelaria (parter)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się:
Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl/- złożenie wniosku sprawy grupy „D”
Telefonicznie: +48 (42) 638-44-44
Przypominamy, że:
- jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
- nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
- rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
- dla wizyt rezerwowanych w poszczególnych grupach spraw, w wybranym dniu, co najmniej 10 minut przed umówioną wizytą, należy pobrać bilet wybierając przycisk "Potwierdzenie wizyty umówionej przez internet", następnie wpisać numer telefonu z numerem prefiks na monitorze dotykowym automatu biletowego.
- dla wszystkich grup spraw nieodebranie biletu przed zaplanowaną godziną powoduje anulowanie rezerwacji.
Rodzaj opłaty | Wysokośc opłaty |
pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17,00 zł (opłata skarbowa) |
dowód rejestracyjny (w przypadku wymiany) | 54,00 zł |
komplet znaków legalizacyjnych | 12,50 zł |
pozwolenie czasowe (art. 74 ust. 2 pkt 1 ustawy) | 13,50 zł |
Opłatę za dokumenty komunikacyjne można wnieść:
- gotówką bezpośrednio w kasie Banku Pekao S. A. w siedzibie Wydziału,
- gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w opłatomacie w siedzibie Wydziału,
- za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi,
- przelewem na konto Bank Pekao S.A. nr: 55 1240 1037 1111 0011 0911 1273 - (wskazując cechę identyfikacyjną pojazdu)
- za pośrednictwem portalu info-car.pl pod adresem: https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/platnosc-w-urzedzie.html
Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście
- ul. Smugowa 26a i 30/32
Termin składania dokumentów
Do 30 dni od dnia zdarzenia
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
|
|
|
|
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego
- rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 sierpnia 2022 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców
Tryb odwoławczy
Brak