- Wnioski mieszkańców w sprawach z zakresu rejestracji pojazdów rozpatrywane są w Oddziale Czasowej Rejestracji Pojazdów Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 w dniu przybycia do Wydziału, z zastrzeżeniem (po uprzedniej rezerwacji wizyty na wybraną grupę spraw (Grupa „A”).
- Warunkiem przystąpienia do rozpatrywania sprawy jest pobranie biletu z „automatu biletowego”. Dotyczy osób, które uprzednio zarezerwowały termin wizyty.
- Warunkiem rozpatrzenia sprawy jest:
- potwierdzenie umówionej wizyty w siedzibie Wydziału w automacie biletowym nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia.
- zgłoszenie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na bilecie
W przypadku niedotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana
- W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu.
- Wniosek o rejestrację pojazdu może zostać złożony poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą Systemów Pojazd i Kierowca zamieszczoną pod adresem: https://www.esp.pwpw.pl.
Po otrzymaniu wniosku złożonego drogą elektroniczną, organ rejestrujący wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną do przekazania oryginałów wymaganych dokumentów oraz tablic rejestracyjnych. - Możliwość sprawdzenia statusu realizacji sprawy pod adresemhttps://info-car.pl/new/rejestracja-pojazdu/sprawdz-status-dowodu-rejestracyjnego
Rejestracja pojazdów zabytkowych @
OPIS SPRAWY
Rejestracja dotyczy pojazdu, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, a także pojazd wpisany do inwentarza muzealiów. Właściciel pojazdu, w celu rejestracji pojazdu zabytkowego, składa wniosek o rejestrację pojazdu.
W SKRÓCIE
elektronicznie lub w Urzędzie (wymaga umówienia wizyty – sprawy grupy „A”)
rezerwując przez internet wybierz sprawy grupy „E”
potwierdź wizytę w biletomacie, nie później niż 10 minut przed wizytą
PRZYDATNE INFORMACJE
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
- możliwość złożenia wniosku online
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE
- Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącza się do wniosku wraz z ich tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego lub właściwego konsula. W przypadku braku na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tłumacza przysięgłego dopuszcza się tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego państwa, z którego pojazd został sprowadzony.
- Tłumaczenie nie dotyczy dowodu rejestracyjnego wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego ale tylko w zakresie oznaczenia kodów zastosowanych w dowodzie.
- Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.
- W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo.
- Można dokonać czasowej rejestracji pomimo braku dowodu odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim UE i jest rejestrowany po raz pierwszy lub dokumentu potwierdzającego zapłatę lub brak obowiązku zapłaty akcyzy. Dokument ten powinien być złożony przed wydaniem dowodu rejestracyjnego. Rejestracji dokonuje się warunkowo, jeżeli właściciel pojazdu złoży oświadczenie, że w okresie od tej rejestracji do wydania dowodu rejestracyjnego nie nastąpi zmiana w zakresie własności pojazdu. Czasowej rejestracji dokonuje się na okres nieprzekraczający 30 dni z możliwością przedłużenia o 14 dni w celu wyjaśnienia spraw związanych z rejestracją pojazdu.
Termin realizacji
W dniu złożenia wniosku lub 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych
Miejsce załatwienia
Wydział SprawObywatelskich i Komunikacji
Oddział Czasowej Rejestracji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się:
- Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl
- złożenie wniosku – sprawy grupy „A”
- odbiór dokumentu – sprawy grupy „E”
- Telefonicznie: +48 (42) 638-44-44
Przypominamy, że:
- Jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
- Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
- Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
- Dla wizyt rezerwowanych w poszczególnych grupach spraw, w wybranym dniu, co najmniej 10 minut przed umówioną wizytą, należy pobrać bilet wybierając przycisk "Potwierdzenie wizyty umówionej przez internet", następnie wpisać numer telefonu na monitorze dotykowym automatu biletowego.
- Dla wszystkich grup spraw nieodebranie biletu przed zaplanowaną godziną powoduje anulowanie rezerwacji.
Rodzaj opłaty | Suma opłat |
---|---|
samochód | 180,00 zł |
motocykl | 130,00 zł |
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
pełnomocnictwo (jeżeli pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo) | 17,00 zł (opłata skarbowa) |
dowód rejestracyjny | 54,00 zł |
komplet znaków legalizacyjnych | 12,50 zł |
pozwolenie czasowe | 13,50 zł |
tablice rejestracyjne zabytkowe: | |
samochodowe | 100,00 zł |
motocyklowe | 50,00 zł |
Opłaty za rejestrację pojazdu zabytkowego można wnieść:
- gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) bezpośrednio w kasie Banku Pekao S. A. w siedzibie Wydziału,
- za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi,
- za pośrednictwem opłatomatu zlokalizowanego w siedzibie Wydziału,
- przelewem na konto Bank Pekao S.A. nr: 55 1240 1037 1111 0011 0911 1273 - (wskazując cechę identyfikacyjną pojazdu)
Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu.
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32
- elektronicznie:
- PWPW
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
|
druk do pobrania |
formularz elektroniczny (PWPW) |
|
|
|
|
|
|
|
Pozostałe dokumenty |
|
klauzula informacyjna do pobrania |
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i oraz ich wtórników
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego
Tryb odwoławczy
Odwołanie - w terminie 14 dni od otrzymania decyzji - do organu drugiej instancji, tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego, Łódź ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.