Jeśli przy nazwie sprawy znajduje się symbol @ to tę sprawę załatwisz on-line

Dodatkowa tablica rejestracyjna wydawana dla pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli

OPIS SPRAWY

Właściciel pojazdu, w celu wydania dodatkowej tablicy rejestracyjnej do oznaczania bagażnika, składa wniosek o wydanie dodatkowej zalegalizowanej tablicy rejestracyjnej.

W SKRÓCIE

KROK 1

Zarezerwuj wizytę

rezerwując przez internet wybierz sprawy grupy „D”

KROK 2

Wnieś opłatę

przelewem lub podczas wizyty w Urzędzie

KROK 3

Złóż wniosek i załączniki

potwierdź wizytę w biletomacie, nie później niż 10 minut przed wizytą

KROK 4

Zarezerwuj wizytę

rezerwując przez internet wybierz sprawy grupy „E”

KROK 5

Odbierz dodatkową tablicę rejestracyjną

potwierdź wizytę w biletomacie, nie później niż 10 minut przed wizytą

PRZYDATNE INFORMACJE

  • wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika

INFORMACJE SZCZEGÓŁOWE

Sposób załatwienia sprawy
  1. Wnioski mieszkańców dotyczące sprawy są przyjmowane w Oddziale Ewidencji Pojazdów Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26A i 30/32 po uprzednim umówieniu terminu wizyty.
  2. Warunkiem przystąpienia do rozpatrywania sprawy jest pobranie biletu z „automatu biletowego”. Dotyczy to osób, które umówiły termin wizyty.
  3. Warunkiem rozpatrzenia sprawy jest:
    • potwierdzenie umówionej wizyty w siedzibie Wydziału w automacie biletowym nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia,
    • zgłoszenie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na pobranym bilecie.
      W przypadku niedotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
  4. W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu wizyty.
Informacje uzupełniające
  • Dodatkową tablicę rejestracyjną, na wniosek właściciela pojazdu, organ rejestrujący wydaje:

    • po dokonaniu czasowej rejestracji pojazdu z urzędu (art. 74 ust. 2 pkt. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym),

    • przy wydaniu dowodu rejestracyjnego, jeżeli pojazd jest rejestrowany przez ten organ,

    • po zarejestrowaniu przez ten organ.

  • Organ rejestrujący, właściwy dla miejsca rejestracji pojazdu wydaje do oznaczenia bagażnika zakrywającego tylną tablicę rejestracyjną, dodatkową tablicę o tym samym numerze rejestracyjnym co numer na pojeździe.

  • Pojazd samochodowy, dla którego właściciel wnioskuje o dodatkową tablicę rejestracyjną do oznaczenia bagażnika zakrywającego tylna tablicę rejestracyjną, powinien posiadać tablice rejestracyjne zgodne ze wzorem określonym rozporządzeniem i wyróżnikiem powiatu właściwym dla organu, który zarejestrował pojazd na terytorium RP.

  • W przypadku utraty dodatkowej tablicy rejestracyjnej, organ rejestrujący wydaje wtórnik tablicy po przedstawieniu przez właściciela pojazdu dowodu rejestracyjnego oraz oświadczenia o utracie dodatkowej tablicy.

  • Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.

Termin i miejsce załatwienia

Termin realizacji

Niezwłocznie lub 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych.

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Ewidencji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
kancelaria (parter)

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się

  • Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl/
    • złożenie wniosku - sprawy grupy „D”
    • odbiórdodatkowej tablicy rejestracyjnej – sprawy grupy „E”
  • Telefonicznie: +48 (42) 638-44-44

Przypominamy, że:

  • jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
  • nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
  • rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
  • dla wizyt rezerwowanych w poszczególnych grupach spraw, w wybranym dniu, co najmniej 10 minut przed umówioną wizytą, należy pobrać bilet wybierając przycisk "Potwierdzenie wizyty umówionej przez internet", następnie wpisać numer telefonu z numerem prefiks na monitorze dotykowym automatu biletowego.
  • dla wszystkich grup spraw nieodebranie biletu przed zaplanowaną godziną powoduje anulowanie rezerwacji.
Opłaty
suma opłat za rejestrację
bez zmiany właściwości miejscowej: 66,50 zł (80,00 zł z wydanym pozwoleniem czasowym) Za wydanie dodatkowej
tablicy rejestracyjnej do
oznaczenia bagażnika,
organ rejestrujący pobiera
dodatkowo opłatę w
wysokości 52,50 zł.
zmiana właściwości miejscowej:
samochód 160,00 zł
Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) 17,00 zł
(opłata skarbowa)
dowód rejestracyjny 54,00 zł
komplet znaków legalizacyjnych 12,50 zł
w przypadku dodatkowej tablicy rejestracyjnej wydawany jest drugi komplet znaków leg. – 12,50 zł
pozwolenie czasowe 13,50 zł
tablice rejestracyjne (stałe):
samochodowe 80,00 zł
zabytkowe 100,00 zł
indywidualne 1000,00 zł

Za wydanie dodatkowej tablicy rejestracyjnej dla pojazdu samochodowego z wyłączeniem motocykla organ rejestrujący pobiera opłatę w wysokości 50%

Opłatę za dokumenty komunikacyjne i tablice rejestracyjne można wnieść:

  • gotówką bezpośrednio w kasie Banku Pekao S. A. w siedzibie Wydziału,

  • gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w opłatomacie w siedzibie Wydziału,

  • za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi,

  • przelewem na konto Bank Pekao S.A. nr: 55 1240 1037 1111 0011 0911 1273 - (wskazując cechę identyfikacyjną pojazdu)

  • za pośrednictwem portalu info-car.pl pod adresem: https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/platnosc-w-urzedzie.html

Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • osobiście
    • ul. Smugowa 26a i 30/32

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek
druk do pobrania
  • Dowód rejestracyjny do wglądu, jeżeli pojazd jest zarejestrowany przez właściwy miejscowo organ rejestrujący (Prezydent Miasta Łodzi)
  • Dokumenty opisane w procedurach związanych z rejestracją pojazdów, jeżeli pojazd nie jest zarejestrowany we właściwym miejscowo organie rejestrującym
  • Dowód osobisty (dotyczy osób fizycznych) lub wypis z rejestru sądowego i nr REGON (dotyczy osób prawnych)
  • Dokument potwierdzający zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia OC do wglądu
  • Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego przy braku aktualnych badań w dowodzie rejestracyjnym
  • Pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika)
  • W przypadku utraty dodatkowej tablicy rejestracyjnej, organ rejestrujący wydaje wtórnik tablicy po przedstawieniu przez właściciela pojazdu dowodu rejestracyjnego oraz oświadczenia, że dodatkowa tablica została utracona.

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

klauzula informacyjna do pobrania


Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach
  • rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 26 sierpnia 2022 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego

Tryb odwoławczy

Odwołanie, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, do organu drugiej instancji tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego, Łódź ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.

Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Pomoc przy sprawie
POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SPRAWIE?
NIE WIESZ GDZIE SZUKAĆ SWOJEJ SPRAWY?
WYSZUKAJ SPRAWĘ Z LISTY
Kontakt